blauw scherm na laden HTTP.SYS

Status
Niet open voor verdere reacties.

wildone

Gebruiker
Lid geworden
5 apr 2004
Hoi, sinds enkele weken heeft mijn pc (medoin notebook 2.6Mhz Intell, 512Mb RAM) een niet te repareren storing. Een echte hersenkraker!

Zodra er connectie met het internet wordt gezocht tijdens het opstarten krijg ik een blauw scherm met de mededeling:
HTTP.SYS Address F65c18d4 base at F65000 Date stamp 41672744.
Volgende acties ondernomen, alleen zonder resultaat:
1) Microsoft help center en knowledge database doorzocht. Probleem is daar bekend, hebben daarvoor een reparatiesetje. Maar na installatie blijven de problemen zich voordoen.
2) Ouderere HTTP.SYS in de map system32/drivers gezet.
3) Nieuwe HTTP.SYS idem weer niks.
4) Service Pack 2 opnieuw geinstalleerd, weer niks.
5) UTP stekker eruit, alles werkt prima. Zodra UTP stekker in de poort zit. System down.

Kan trouwens uitstekend werken in de "Veilige modus", maar dat is geen oplossing voor de rest van de levensduur vh notebook.

Iemand een idee wat ik nog zou kunnen doen, om weer "normaal" internet op te kunnen?
Ik wil iedereen alvast in het vooruit bedanken voor het meedenken.
Ik hoor/lees graag een oplossing.
Tjus,
Ruud

Nou, ik wil wel wat proberen, schakel eens alle virusscanners en firewalls uit.
Je zegt dat het in veilige modus wel werkt?, ook netwerken en internetten?

Ook dat is getest, zonder result.
het gaat alleen om de file HTTP.SYS die als driver wordt gestart, zodra je de utp kabel in het apparaat stopt.

wildone zei:
Ook dat is getest, zonder result.
het gaat alleen om de file HTTP.SYS die als driver wordt gestart, zodra je de utp kabel in het apparaat stopt.

De vraag was of internet wel in veilige modus werkte, maare, die http.sys is afhankelijk van andere bestanden om op te starten, daarmee wil het niet zeggen dat dit bestand er verantwoordelijk voor is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan