blauw scherm na slaapstand

Status
Niet open voor verdere reacties.

sibelius

Gebruiker
Lid geworden
30 mrt 2005
Berichten
112
Hi,

Ik heb alle 283 berichten in het archief over slaapstand nagelopen en uitvoerig gegoogled op mijn probleem, maar ik kom er niet uit.
Als ik de computer uit slaapstand laat komen krijg ik een blauw scherm met IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Het BIOS is ingesteld op S3.
Ik heb het geprobeerd na een diagnostische opstart.
En ik heb USB-apparaten zoals externe schijf en blue-tooth verwijderd.
Apparaatbeheer meldt geen fouten.

Twee andere computers hier in huis doen het probleemloos.

Ik heb XP-Pro SPIII.
Moederbord: MSI P6N SLI Platinum
Processor: Intel Pentium D Processor 925+ 3 GHz | 800 MHz | 2 x 2 MB L2 Cache
Koeling: Asus Silent Square ID2
Geheugen: Kingston 1 GB PC2 - 6400 CL4
Videokaart: Gigabyte Geforce 7600 GT NX76T series Graphic Accelerator 256 MB GDDR3

Heeft iemand een idee van de oorzaak?
 
heb je CHKDSK /r geprobeerd?

zo niet probeer het dan ff;)

doe je XP cd in je cd-rom speler -> start je pc vanaf cd op -> wacht tot je 3 keuzes krijgt -> druk op 'R' -> kies welke installatie je wil herstellen -> typ CHKDSK /R..

als het goed is moet het nu wel lukken..

suc6 :thumb:
 
Wat je ook even kan kijken of elke driver wel up 2 date is. Of dat de verkeerde is geinstalleerd of wat dan ook. (Maar dan zou het probleem vaker moeten voorkomen niet?)
 
Mastah G,

CHKDSk nam ruim een uur de tijd.
Daarna: "CHKDSK heeft een of meer fouten hersteld."

De verwachting was hoog gespannen... maar het heeft niet geholpen. :(


@Probleempjes
Mijn BIOS heeft de laatste versie en dat geldt ook voor de meeste / alle (?) andere drivers.
 
Mastah G, bedankt voor de link.
Daar staat de BSOD echter niet in verband met de slaapstand maar treedt het op na installatie van Windows. Een typisch andere situatie, want Windows is bij mij verder goed geïnstalleerd.
 
heb je de bios al wel is een keer gereset? er zit een cel-batterij op je moederbord.. als je die eruit haalt 10 sec. wacht en dan er weer in doet dan heb je de bios gereset.. ( als je weer in windows kan komen stel de tijd en datum in anders kun je een paar dingen niet openen : zoals msn enz.. )

*heb je van die site alle 5 pagina`s gelezen?
 
Laatst bewerkt:
Jazeker! De pc werkt verder prima. Alleen die slaapstand niet dus.

Ik probeer nu de dump-file te laden met dumpchk.exe maar ik zie even een zwart dos-schermpje en dat floept meteen weer weg...................... :cool:
 
Laatst bewerkt:
heb je de bios al wel is een keer gereset? er zit een cel-batterij op je moederbord.. als je die eruit haalt 10 sec. wacht en dan er weer in doet dan heb je de bios gereset.. ( als je weer in windows kan komen stel de tijd en datum in anders kun je een paar dingen niet openen : zoals msn enz.. )

*heb je van die site alle 5 pagina`s gelezen?

Bios resetten deed je meestal door 10/15 minuten de bios batterij van het moederbord te halen. Dus niet maar 10 seconden. Bij de meeste (nieuwe) moederborden is het mogelijk om het met de jumper van de bios te doen. Dan haal je 20 seconden de jumper eraf en dan weer erop.

Wel op dezelfde plek!!
 
Mastah, je vorige link bracht me op het installeren van het Debugging tool voor Windows.

In het verslag vind ik:
Probably caused by : SCSIPORT.SYS ( SCSIPORT!SpProcessAdapterSystemState+b8 )

Als ik klik op Debug: Go krijg ik de foutmelding: no runnable debuggees error in 'g'

Kun jij hier iets mee?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan