blauw scherm na stroomuitval

Status
Niet open voor verdere reacties.

Yaas12345

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Berichten
33
goeidag iedereen ik heb onlangs een stroomstoring gehad en de stroom viel weg op dat moment was mijn pc met windows xp aan. Maar na het opnieuw starten wil mijn pc niet meer starten mijn pc valt uit na het laad teken met het windows xp logo en daarna komt er een blauw scherm die binnen 2 seconde al weer weg gaat en de pc start vanzelf opnieuw en daarna kan ik kiezen tussen normaal starten veilig modus etc. alvast bedankt voor jullie hulp@:thumb:
 
Hoi,
als je pc herstart kies dan voor veilige modus en klik op "automatisch herstarten uitschakelen", je BSOD blijft nu staan.
Maak er een foto van en voeg die toe aan je volgende bericht of schrijf alle codes op die je ziet.
Het kan zijn dat die stroomstoring hardwarematige gevolgen heeft gehad. :eek:
 
Ok, voor de duidelijkheid: De methode die Mik voorstelt werkt maar 1 keer tot de volgende herstart.

Als je zonder blauw scherm in de Veilige modus kan komen & blijven, dan kan je het als (een) Beheerder permanent uit zetten met:

Start, RechterMuisKlik Deze computer, Eigenschappen, tabblad Geavanceerd, Opstart- en herstelinstellingen, Instellingen, & dan het vakje De computer automatisch opnieuw opstarten UIT vinken.
 
Ik kom ook niet op de veilige modus de blauwe scherm komt ook daar dus dat is geen optie
 
Dan wordt het tijd om je pc eens open te maken en aan een visuele inspectie te onderwerpen en te kijken wat je opvalt als de kast open is en je hem weer aanzet (kun je meteen de zaak eens schoonmaken, dat kan n.l ook stroomstoringen veroorzaken).
In eerste instantie denk ik dan aan je voeding. Die stroomstoring vond die alleen plaats in je pc of was het een algemene storing (waren andere apparaten ook getroffen)?
 
Laatst bewerkt:
De stroomstoring was niet alleen bij de pc maar de hele huis ik ga mijn pc dan vanavond mijn pc openen en dan meld ik wel wat er gebeurd is
 
Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb het helemaal schoongemaakt maar nog steeds zelfde wie kan mij helpen?
 
Het gaat niet alleen om het schoonmaken maar kijk als je de kast open hebt wat er gebeurt als je opstart,draaien de fans,brand het lampje op het moederbord enz,dit soort dingen kunnen je een aanwijzing geven van wat er kapot is.
 
Dat blauwe scherm in de veilige modus betekent meestal dat je een hardwareprobleem hebt.
Waar het probleem ligt is van hieruit moeilijk vast te stellen, ik zou eens beginnen met het meest waarschijnlijke, de voeding.
Die heb je er zo uit (4 schroefjes), laat hem eens doormeten in de pc-winkel (doen ze gratis voor je).
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan