Blauw scherm na verwijderen norton

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jan24

Gebruiker
Lid geworden
23 jan 2006
Goedenavond,

Ik heb een tijdje geleden een packard bell laptop gekocht.
Ik ben hier heel tevreden over, ik heb alleen 1 probleem.

Er zat een trial versie van norton internet security bij.
Ik probeerde het te verwijderen omdat ik niet zo gecharmeerd ben van norton, maar dit lukte niet.
Ik deed het met de removal tool en toen lukte het wel, alleen na het opstarten kreeg ik een blauw scherm en bleef de computer opnieuw opstarten, totdat ik het via de veilige modus deed en een systeemherstel deed.

Nu mijn trial versie afgelopen is, moet ik wel een nieuwe virusscanner nemen, maar ik krijg hem er nog steeds niet af, door weer hetzelfde probleem.

Zou iemand mij kunnen vertellen wat ik kan doen?
Ik wil gewoon een simpele virusscanner, maar dan moet eerst dit eraf...

Alvast bedankt voor de reacties!

Groeten Jan

Bedankt voor de antwoorden!

Ik weet niet precies wat de foutcode is, daar gaat het blauwe scherm te snel voor weg.

Ik heb de removal tool gebruikt, maar dan blijf ik het blauwe scherm houden na opstarten.

Ik heb ook revouninstaller gedownload, dat ging beter.
Het duurde alleen heel lang, langer dan een kwartier was hij al bezig, mijn vrouw moest bij de computer en die heeft hem tussentijds weg gedrukt, zonder mijn weten dus... :evil:

Toen ik de computer opnieuw opstartte leek het alsof norton verwijderd was, want ik kon nu wel een andere virusscanner downloaden.
Ik kon ook de scan draaien en daar zag ik gelijk een aantal virussen...
Maar toch krijg ik elke keer weer een melding dat er geen scanner is ingeschakeld.
Alsi ik inschakelen doe vraagt hij of ik de uitgever van norton internet security vertrouw en verder gebeurt er niks,

Zou iemand me verder kunnen helpen, ik wordt er een beetje moedeloos van en ben van plan om alles er maar af te gooien en opnieuw te installeren.
Het kan toch niet dat je een nieuwe laptop koopt en dan zoveel problemen hiermee hebt?

Ik hoor graag van iemand...

Gr, Jan

die uninstaller nog een keer draaien en af laten maken waar hij mee bezig was.
Dus niet door je vrouw laten wegklikken :p

Dat is dan heel jammer dat het programma onderbroken is en een gemiste kans omdat je nu niet meer alles wegkrijgt.
Om je blauw scherm te laten staan doe je het volgende (neem ff aan dat je Vista of Win7 hebt): Ga in het configscherm naar "systeem" kies "geavanceerde systeeminstellingen" druk onder "opstart en herstelinstellingen" op instellingen en haal het vinkje weg bij "de computer automatisch opnieuw opstarten" Na herstart blijft het blauwe scherm staan en kun je er evt. een foto van nemen en hier plaatsen of alles opschrijven wat daar staat.

De uninstaller kan norton niet meer vinden jammer genoeg...

Ik heb 2 foto's gemaakt van het blauwe scherm, hier komen ze:

DSC00017.jpgDSC00016.jpg

Bedankt voor de antwoorden!

Gr, Jan

Het lijkt erop, dat je netwerk-driver (Lan driver) opnieuw geinstalleerd moet worden

Maar wat heeft dat te maken met norton dan?
Want als ik zoals nu elke keer een systeemherstel doe (anders doet hij het niet meer) dan doet alles het gewoon, buiten de virusscanner natuurlijk...

Probeer of je het met de volgende actie opgelost krijgt:
Start>uitvoeren
typ
cmd
enter
typ
sfc /scanonce
herstart
(win cd/dvd nodig)
Lost dit niets op dan kun je nog het volgende doen:
To replace your Ndis.sys with a non-infected/corrupt one you have a few options:
1)Copy one from a non infected PC (make sure the OS’s match – do a winver).
2)Copy one (expand) from the OS disc.
3)Type copy “C:\WINDOWS\ServicePackFiles\i386\ndis.sys” “C:\WINDOWS\system32\drivers\ndis.sys”.
Reboot. After you reboot your networking functionality should be restored.
Succes.

Laatst bewerkt:
Goedenavond, daar ben ik weer.
We gingen de 21e op vakantie,dus vandaar mijn late reactie...

Bij mijn nieuwe lapop heb ik geen windows 7 cd/dvd bij gehad, dus het eerste gaat niet lukken dan denk ik?
Over het tweede maar te zwijgen haha, ik kan wel WAT met computers dacht ik, maar dit lukt me niet.

Is er ook een andere oplossing, of zou ik proberen om het eerste te doen zonder windows dvd?

Ik hoor graag van je, of iemand anders!

Bedankt!

Je bent hoop ik gezond en uitgerust terug van vakantie...je laptop is helaas nog altijd van slag.
Maar ik volg het niet meer helemaal - geef een beeld van de situatie NU want zó moeilijk is het volgens mij niet.
Die Norton en zelfs resten ervan moeten uit je systeem kunnen...
Sxxs

Hoi Hendricus,

Uitgerust ben ik zeker haha.

Wat betreft de laptop; De status is nu dat ik revouninstaller norton eraf heb proberen te gooien, maar halverwege mijn computer uit is gedaan. Toen heb ik toch een andere scanner kunnen downloaden en installeren, te weten adware.
Maar toch blijft mijn computer de melding geven dat er geen antivirus scanner in geinstalleerd, ik kan wel zelf een scan doen trouwens. Ik merk ook dat het niet helemaal goed zit, ik kan opeens niks meer aanklikken in configuratiescherm e.d. :confused:

Ik dus weer een systeemherstel gedaan naar norton terug te halen en het dan weer via revouninstaller te verwijderen, maar dit lukt niet want hij ziet norton niet meer, wel geeft hij weer de icoontjes van norton aan.

het is heel vreemd, elke keer als ik nu via die nortonremovaltool doe en ik start mijn computer opnieuw op, dan krijg ik het scherm. Waardoor ik dus elke keer weer in veilige modus systeemherstel moet doen...

Ik zit dus een beetje in een cirkel waar ik niet uitkom... :(

ik hoor graag van je en bedankt!

gr, Jan

Adaware is ook helemaal geen anti-virus programma, dus die melding klopt wel!

Ik had ervoor ook iets van mc afee gedaan, kreeg ik hetzelfde.

Grote kans dat er op je computer nog ergens een 'back-up' van ndis.sys aanwezig is. Even zoeken: :)

Download SystemLook en sla deze op je bureaublad op.

• Dubbelklik op SystemLook.exe om het programma te starten.
  • Kopieer het volgende in het tekstvak van SystemLook:
    Code:
    :filefind
    *ndis.sys*
  • Klik op de knop Look om de scan te starten.
  • Na de scan zal er een logje in Kladblok worden geopend met daarin de resultaten van de scan. Post de inhoud van dit logje in je volgende bericht.

Hoi Gamma,

Dit krijg ik:

SystemLook v1.0 by jpshortstuff (11.01.10)
Log created at 20:25 on 03/06/2010 by Jan en Nance (Administrator - Elevation successful)

========== filefind ==========

Searching for "*ndis.sys*"
C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-ndis.resources_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_nl-nl_8b1b7933966a9875\ndis.sys.mui --a--- 41472 bytes [20:56 22/09/2009] [20:56 22/09/2009] 47D9DDB385E538262E785427322FAB68
C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-ndis_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_03bc1d6e35c013bf\ndis.sys --a--- 947776 bytes [23:21 13/07/2009] [01:48 14/07/2009] CAD515DBD07D082BB317D9928CE8962C
C:\Windows\winsxs\Backup\amd64_microsoft-windows-ndis_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_03bc1d6e35c013bf_ndis.sys_e2e1846f --a--- 947776 bytes [02:59 14/07/2009] [02:59 14/07/2009] CAD515DBD07D082BB317D9928CE8962C

-=End Of File=-

Download the Avenger: http://swandog46.geekstogo.com/avenger.zip
Plaatst het op je desktop en pak het bestand uit.
Sluit alle open venster en sla al je werk op. De computer zal zo dadelijk herstarten.
Open de map Avenger op je bureaublad en dubbelklik op Avenger.exe om het programma te starten.
In het venster "input script here" kopieer en plak je het volgende:

Files to move:
C:\Windows\winsxs\amd64_microsoft-windows-ndis_31bf3856ad364e35_6.1.7600.16385_none_03bc1d6e35c013bf\ndis.sys | C:\WINDOWS\system32\drivers\ndis.sys

Klik daarna op de knop "Execute".
Na herstart opent er een kladblok bestand. Post de inhoud van dit bestand in je volgende bericht.

Lost dat het probleem van die blauwen schermen (BSOD: Blue Screen Of Death) op? :)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan