blauw scherm onder het gamen

Status
Niet open voor verdere reacties.

sonolordmike

Gebruiker
Lid geworden
10 jul 2007
Hoi.
ik kreeg plotseling een blauw scherm onder het gamen,ik denk dat mijn video kaart te warm word,kan dit?of is het een ander probleem?
mijn configuratie is
cpu 2,8 ghz intel 5% overclockt
cpu koeler standaard
side fan
1 gb geheugen
300 wat standaard voedin
160 gb hd
ati x 800 pro

waar ligt het aan?
het scherm was trouwens helemaal blauw niet van windows

Hoi.
ik kreeg plotseling een blauw scherm onder het gamen,ik denk dat mijn video kaart te warm word,kan dit?of is het een ander probleem?
mijn configuratie is
cpu 2,8 ghz intel 5% overclockt
cpu koeler standaard
side fan
1 gb geheugen
300 wat standaard voedin
160 gb hd
ati x 800 pro

waar ligt het aan?
het scherm was trouwens helemaal blauw niet van windows

als je je overklok nou eens terug zet
is het dan beter???

miss te weinig voeding

en als het scherm blauw was en dat niet van windows kwam kan dat aan je videokaart liggen.
scan eens op artifacts.

kan het ook komen dat die te warm is?
wat er zit een koelvin op die heb ik gevoeld en die was gloeiend heet
en idd mijn voeding is ook te heet,en die maakt een raar geluid bij het opstarten,word die te warm waardoor die geen piek voltage meer kan hebben?
ik heb nu mijn overclock terug gezet naar 5%,mijn cpu is ook warm 55 graden wat die onder het gamen was weet ik niet want ik heb hem moeten resetten
btw hoe doe ik dat scannen op artifacts?

als de kaart te warm is kun je hem eens helemaal afstoffen.
miss kan je een nieuwe voeding proberen lenen ofzo.
als hij 55 graden is als hij niks doet dan moet je de koeler van de proc ook maar eens schoonmaken.
dus onder het gamen kan hij wel een warmer worden dan 62 graden en dat vind jou proc niet zo fijn.
scannen of artifact kan je met de ati tool doen
gewoon op google zoeken op :ati tool.

oke
normaal is die rond de 40 graden omdat ik die side fan erin heb die de warmte gelijk van de cpu koeler af zuigt hij koelt ook heel snel af,maar onder het gamen normaal ligt die rond de 56 graden,mijn koelblok van de cpu is stof vrij en van mijn videokaart kom ik niet goed bij ik heb met een rietje wel zoveel mogelijk stof eruit geblazen,ik zal hem scannen op artifacts wat jij zei
en wat komt daar uit?wat is de bedoeling van die scan?

Edit:
heb dat programma gedraait
zijn piek lag op de 85 graden op 80 % nog een temperatuur die er bij stond is 56 graden
mijn cpu word ook warm en mijn cpu fan draait weer vol ik krijg een error van ati vpu recorver die mijn graphics accelerator gereset heeft,en mijn voeding voelt weer warm aan en het ruikt hier naar verbrand stof miss dat ik mijn voeding schoon moet maken?of heb jij een andere reden?
en er zitten geen errors in

Laatst bewerkt door een moderator:
je zult de boel echt beter moeten gaan koelen:confused: want dan is er al een hoop opgelost.:D

oke
ik heb gelezen op internet dat die 68 graden mag worden maar die van mij zit er dik overheen
maar mijn fps enzo zien er allemaal goed uit dus is het gewoon videokaart schoonmaken,voeding schoonmaken,cpu schoonmaken en nieuwe koelpasta erop?
bij welke temperatuur crasht die dan?weet jij dat zo?

ben het ff kwijt wat is nou precies 68 graden???
ja ff goed schoonmake en bij de proc miss ff wat druip olie voor nog meer stilte.
en als je de proc bedoelt op welke temperatuur hij crasht??? en de proc mag max 62 graden worden nouja bijv 65 of 66 graden mag ook wel maar dat gaat wel ten koste van de levensduur.
dat hangt er ook vanaf hoeveel hij gestrest word.
bijv bij 70 graden zal hij al raar beginnen te doen.
als hij dan ook uitvalt dan op die temperatuur dan kan je erop rekenen dat je een nieuwe proc moet kope

oja welke video heb je en welke proc heb je????

Laatst bewerkt:
ik heb een 2,8 ghz proc socket 478
en mijn videokaart is een asus x800 pro
daar zit al koeling op dus eigenlijk kan die niet te warm worden
dat heb ik gelezen over de videokaart die x800 pro dus

welke games doe je

download anders een het programma: orthos.
draai dat programma eens dan gaat hij je proc helemaal stressen draai dan ook het programma :ati tool om graka te stressen.
als hij dan crasht dan word hij of te warm of een te lichte voeding

oja als je echt een gamer bent of wel een battlefield2 doet ofzo
zou ik het een en ander gaan upgraden, aangezien het nu een ultra extreem low end systeem is.
maar dat is maar een idee

Laatst bewerkt:
ga de boel dan maar eens flink stressen met orthos en ati tool

je kan het spul better eerst uitstoffen en aan voldoende airflow maaken.
als je nu lekker stress dan stress je straks harder om dat het stuk is.
ik zeg het maar even weet waar je aan begin.

hij crashte net weer terwijl ik niks tot weinig aan het doen was muziek loopt wel gewoon door behalve het beeld dat staat stil,kan dit trouwens aan mij voeding liggen?omdat mijn videokaart aparte voeding krijgt?

je kan je voeding ook even op meten of hij wel stabiel is.
of meet je graka eens even door.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan