Blauw scherm + rebooten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Moh@med

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Hallo mensen,

Ik heb de laatste weken een lastig probleem op m'n PC. Het probleem ziet er alsvolgt uit: zodra ik de PC opstart gaat het goed totdat ik een blauw scherm krijg. Wat op dit blauwe scherm staat kan ik helaas niet lezen doordat de PC dan meteen gaat rebooten (blauwe scherm wordt ongeveer maar 1 sec weergegeven) Dit verschijnsel doet zich voor net voordat het inlogscherm (windows XP) zou moeten weergegeven worden. De laatste keer heb ik dit moeten oplossen door windows XP geheel opnieuw te installeren.

Hebben jullie een idee waar dit aan kan liggen en hoe dit probleem te verhelpen?

Grtz,

Moh@med

Welkom op het forum.

Kan je wel in veilige modus opstarten.
Start de pc op en druk meerdere keren op F8 tijdens het opstarten.

groetjes speedtouch

Bedankt voor de verwelkoming :)

Helaas krijg ik bij het opstarten in veilige modus zelfde probleem... syteem wordt gereboot.

Kan dit te maken met het MBR of zoiets... dat deze beschadigd is geraakt? als ik windows XP opnieuw installeer dan is dit probleem daarmee verholpen heb ik gemerkt. Maar hoop dat het ook te herstellen is zonder heel winXP opnieuw te installeren.

opstarten met je windows xp cd ,dan voor de optie repareren,kiezen,kan je ook eens proberen.
succes.

Het Blastervirus is denk ik niet de boosdoener aangezien ik de security update van microsoft hiervoor al heb gedaan, daarnaast heb ik ook altijd een virusscanner lopen.

Ik kan helemaal niet meer in Windows komen... systeem wordt dus net voor het inlogscherm gereboot telkens.. errug lastig :mad:

Ik denk dat een hardwareprobleem dit allemaal veroorzaakt.. maar het gekke is dat na opnieuw installeren van WinXP het systeem weer werkt (voor een tijdje).

Geplaatst door Moh@med
Ik kan helemaal niet meer in Windows komen... systeem wordt dus net voor het inlogscherm gereboot telkens..
Vandaar dat ik op het Blaster virus gok.
Kan je via Dos je schijf bereiken of heb je hem als NTFS schijf?
Voor je het weet heb je Blaster te pakken.
Het kan zelfs in de tijd gebeuren, als je die patch download en installeert.:(
Heb al drie keer dat meegemaakt met pc's van kennissen.

Laatst bewerkt:
Ik heb schijf als NTFS... maar ik zal eens via WinXP Cd proberen zoals peter38 zegt. Volgens mij had ik dit eerder geprobeerd zonder succes :(

Bedankt voor jullie reacties

... ik heb via de WinXP cd gekozen voor de Recovery... ik krijg dan te zien:

--------------------------------------------------------------------
1: c:\windows

Which windows installation would you like to log onto
---------------------------------------------------------------------

dan kies ik voor 1 maar hoe dan verder? ik krijg een 'c:\windows' wat/hoe moet ik dan verder om de recovery te doen?

Ik vrees dat er niets anders op zit dan de formatteren en alles weer opnieuw te installeren.

... denk dat ik al wat gevonden heb. Ik heb CHKDSK uitgevoerd en het resultaat geeft aan dat er 'een of meerdere errors gevonden' zijn Heb nu daarom voor de optie CHKDSK /R gezoken... ben benieuwd of ik er wat mee opschiet...

... nee dus, probleem hiermee niet verholpen. Kan ik FIXBOOT en/of FIXMBR gebruiken zonder dat ik m'n gegevens op deze schijf kwijtraak? of zijn er andere checks die ik beter kan gebruiken voor dit probleem?

fixboot kan je cker proberen en fixmbr wil soms wel is problemen geven ik zelf heb het nog niet meegemaakt dat hij problemen gaf.

H@llo Moh@med,

Ik heb een soortgelijk probleem gehad: PC startte Windows XP niet op maar gaf steeds een blauw (en soms zwart) scherm.

Als je helemaal niet meer in Windows kan komen dan kun je nog proberen een systeemherstel te doen buiten Windows om. Ik heb dat via de volgende twee links gedaan:

http://www.digitalwebcast.com/2002/03_mar/tutorials/cw_boot_toot.htm
Op deze pagina wordt Windows hersteld met de Recovery CD en teruggezet op een eerder herstelpunt.

http://members.home.nl/b.mulder/boot.html
Op deze pagina heb ik alles "handmatig" ingetikt in de repair-console en een systeemherstelpunt gekozen waarvan ik dacht dat alles toen nog werkte. Dat kun je nagaan door de datum die bij de betreffende RPx-sybdirectory te bekijken. Ging wel heel omslachtig maar ik kreeg uiteindelijk Windows XP weer terug.

Maak in ieder geval even een backup van je belangrijkste bestanden. Ik heb dat met Norton Ghost - diskettes gedaan, maar die moet je dan wel hebben of bij iemand aanmaken die dat heeft. Voor een beschrijving hiervan zie:
http://ghost.radified.com/ghost_2.htm

Succes! Rman :cool:

Bedankt voor jullie reacties :)

Het probleem heb ik helaas niet op kunnen lossen.. heb inmiddels voor zoveelste keer Windows XP opnieuw geinstalleerd. Maar ik wil toch graag weten waardoor dit probleem veroorzaakt wordt, want het gaat zeer zeker weer terugkomen.

Voordat ik WinXP opnieuw heb geinstalleerd heb ik dit keer even snel een foto gemaakt van het blauwe scherm dat voor maar een seconde wordt weergegeven en dus niet te lezen is anders. Zoals ik eerder heb gezegd komt deze melding op het blauwe scherm net voordat het inlogscherm zou moeten komen, ipv hiervan wordt de PC gereboot.

Zie bijlage voor de screenshot, zegt deze foutmelding jullie iets?

Alvast bedankt

Bijlage was blijkbaar te groot... nu moet ie er wel bijzitten :)

Bijlagen

• screenshot.jpg
    screenshot.jpg
    60,7 KB · Weergaven: 54
Je foto is helaas niet echt scherp, maar ik denk dat ik je melding wel goed heb kunnen lezen.
Is dit wat er ongeveer staat?
STOP: c0000218 {registry file failure}
The registry cannot load the hive
\SystemRoot\System32\Config\SOFTWARE
or its log or alternate.
It is corrupt, absent, or not writable.
Beginning dump of physical memory
Dumping physical memory to disk: __%

Kijk eens of je hier verder mee komt;
http://sft-cyber.com/Corr Reg.htm
http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;EN-US;307545
http://www.kellys-korner-xp.com/xp_sys32.htm

Laatst bewerkt:
De tips van Crash verwijzen naar het herstellen van het systeem naar de situatie van de allereerste Windows-installatie. Daarmee behoud je weliswaar alle data, maar alle programma's, updates, enz. die na de eerste Windows-installatie op je pc zijn gezet, moeten dan wel weer opnieuw worden geïnstalleerd.

Ik zou dan toch eerst proberen een meer recentere situatie te herstellen zoals ik in mijn eerdere post heb aangegeven (sites van digitalwebcast.com en members.home.nl). Is mij ook wel gelukt, maar het loopt nog steeds niet lekker. Dus waarschijnlijk moet ik straks toch weer opnieuw installeren.

Ik begrijp trouwens dat Moh@med Windows al helemaal nieuw heeft geïnstalleerd en ik neem aan dus helemaal schoon vanaf een blanco (geformatteerde) schijf. In dat geval hebben de voorgaande tips geen nut meer, maar wellicht hebben anderen er nog wat aan.

Ik ben eigenlijk ook wel benieuwd naar de oorzaak van een beschadigde hive (de vijf register-files). Want ik ben zelf ook wel bang voor een herhaling.

In ieder geval succes verder.

Reboot probleem

Is er al een oplossing gekomen voor dit probleem? die lees ik nergens en ik heb hetzelfde probleem met dezelfde meldingen. Ook ik heb XP (home edition) als OS.

Na ongeveer 2 min reboot de pc zich vanzelf. Zelfs in de veilige modus! is om gek van te worden want ik moet alle acties binnen 2 minuten kunnen verichten.
Systeemherstel werkt niet (pakt geen enkele datum)

Al reeds ondernomen acties:
1)my comp, properties, advanced bij error reporting het vinkje bij 'opnieuw opstarten bij foutmelding oid' uitgezet.
2) mijn virusscan runnen lukt niet(duurt langer dan 2 min)
3)ook de Stinger redt ie niet binnen deze tijd.
4) uiteindelijk is een Registry scan wel gelukt. (dit nav een foutmelding: registryfout)

Oorspronkelijke Meldingen 'systeemfout':
C:\windows\minidump\min03130404dmp en
C:\docume1\[name]\local5\temp\wer4.tmp.dir001\sysdata.xml

4) De Registryscan geeft aan:Windows/prefetch/dw win.exe-30875ADC.PF is beschadigd en onleesbaar. Met als oplossing 5)"Voer uit: chkdsk /F C: '. Dit heb ik gedaan en geeft aan: 'kan actieve station niet vergrendelen'.

Ook weet ik nog steeds niet hoe ik de biosgeheugen opties zoals caching of het maken van schaduwkopieen kan uitschakelen?

Kan er iemand helpen?

Enjoylive,

Welkom op het forum,

Windows Boots without Warning!

By default when WinXP encounters a system failure, it reboots without warning. The setting that controls this can be changed:
Control Panel/System/Advanced/Settings (Startup & Recovery)/System Failure/Uncheck-Automatically Restart. To view the event log: Administrative Tools/Event Viewer or Start/Run/eventvwr.To bypass the BSOD altogether and enable the instant "Auto Reboot" feature: Start/Run/Regedit

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\CrashControl. Right click on "AutoReboot", modify and change the value to 1. Exit, reboot. To disable set the value back to 0.

groetjes speedtouch

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan