Blauw scherm tijdens Internetten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Berjos3

Gebruiker
Lid geworden
3 aug 2001
Berichten
472
Als ik een tijdje zit te internetten (modem, Windows 98) dan gebeurd het wel eens dat ik een blauw scherm krijg met daarin de volgende melding:

"Uitzondering OD is opgetreden op 0028:C0015398 in VxD ---, dit is aangeroepen vanaf 0028:C1842D64 in VxD---, u kunt mogelijk normaal verder gaan"

De foutmelding krijg ik dus, ik druk op ESC en kan wel doorgaan maar de modem doet niets meer, de verbinding valt compleet weg en als ik opnieuw inbel gebeurd er niets meer, geen verbidning meer. (groene monitoortjes wel, maar ze knipperen niet meer)
ALs ik opnieuw opstart dan doet alles het weer, echter lijkt het probleem nu langzaam vaker voor te komen en is het irritant aan het worden.
Heeft iemand een oplossing?

Alvast bedankt!
 
En die blauwe schermen krijg je beslist niet als je gewoon computerd,zonder het modem te gebruiken?
Is het een in/of extern modem? ISDN of gewoon?
Heb je het modem wel eens gedeinstalleerd,en opnieuw geinstalleerd? Juiste drivers?

Vertel eens wat meer?
 
Ja, alleen tijdens het Internetten, er is niets met de modem gebeurd, het is een interne modem (geen ISDN, normaal dus).
Maar, ik heb wat zitten testen, nu blijkt dat ik die foutmelding opvallend veel krijg als ik Pilot op de achtergrond (Pilot is een soort Kazaa, een programma om muziek te downloaden)
Maar das ook weer vreemd, ik kreeg de foutmelding ook al eerdere keren maar toen had ik Pilot nog geens eens, heel vreemd.
Er is dus niets aan de modem veranderd, de juiste drivers etc etc, heel vreemd...
 
Met dat testen bedoelde ik dat ik ging kijken of ik die foutmelding weer kreeg als ik wat programma's opstartte tijdens het internetten, en bij het starten van Pilot kreeg ik 'm meerdere keren. (2x achter elkaar zelfs)

Dat bedoelde ik..sorry dat ik zo onduidelijk was.
 
Geplaatst door Berjos3
Met dat testen bedoelde ik dat ik ging kijken of ik die foutmelding weer kreeg als ik wat programma's opstartte tijdens het internetten, en bij het starten van Pilot kreeg ik 'm meerdere keren. (2x achter elkaar zelfs)

Dat bedoelde ik..sorry dat ik zo onduidelijk was.

Probeer even uit te testen of alles goed blijft werken als je die Pilot deinstalleerd.
Daarna kan je nog proberen je modem te deinstalleren,en als dit allemaal niet uitmaakt,dan kan je nog is kijken of je een virus hebt,ga naar www.housecall.nl of rechtstreeks hier: http://www.tiscali.nl/serv/viru/viru_center.asp

Daarna zou ik zeggen: Zet je O.S. er opnieuw op.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan