Blauw scherm tijdens opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Superspinnie

Gebruiker
Lid geworden
2 nov 2002
Berichten
821
Hallo,

Ik heb hier een Windows XP computer staan. Als ik deze opstart zie ik het windows xp logo met het bekende balkje wat heen en weer gaat eronder. Dan krijg ik een flits van een blauw scherm en restart mijn systeem zich vanzelf. Ik kan dus met geen mogelijkheid in windows komen. Ook de veilige modus doet het zelfde... Eerst wat witregels dat hij iets aan het laden is en dan een blauwe flits en dan een reboot. Ik kan de melding zo snel natuurlijk niet lezen.

Wat kan ik hier aan doen?
Alvast bedankt!
Groeten Vincent
 
sinds wanneer heb je dit? speciaal iets gedaan?
 
Niet dat ik weet..? Ik drukte de pc aan en toen kwam deze melding tevoorschijn
 
is het een laptop of een desktop pc.

als het een gewone pc is (zo'n kast) kan je misschien bij een andere pc proberen belangrijke bestanden van je HD af te krijgen en dan gewoon het hele handeltje opnieuw installeren.
 
Hoe moet ik dit ongeveer dan doen? Het probleem is op een gewone Desktop pc met IDE hdd. Ik heb evt nog een laptop waarop evt de bestanden op kunnen komen die bewaard moeten blijven. Dus mijn vraag is nu, hoe kan ik het beste mn bestanden bewaren (backuppen) zodat ik windows opnieuw kan instaleren.
 
hoe, I don't know :confused:
je zal in iedergeval een of andere software nodig hebben waarvoor geen besturingssysteem is vereist.
Het volgende is een gokje
of je kan proberen met zo'n life cd van linux ofzo en dan in de HD komen en alle belangrijke bestanden via een memory stick naar je laptop zetten.
 
Nou ik haal hem wel gewoon leeg met de windows xp cdrom en dan alles opnieuw dr op. Ik heb nog een backup op mn E: partitie staan die ik dan wel terug zet als windows opnieuw is geinstalleerd. Dan heb ik in ieder geval nog Iets terug.

In ieder geval bedankt en ik meld wel weer als er iets niet wil/werkt
 
Hoi !

Kun je wel in je BIOS komen ?

Zo ja, zet dan je CD-speler als eerste in de opstartvolgorde en start op van je WinXP-CD.

Kies voor R(epair), kies de juiste Windows-installatie (meestal 1), admin. ww (als je dit niet hebt ingesteld "enter") en typ chkdsk /r achter de prompt.

Als dit klaar is EXIT, en probeer opnieuw op te starten.

Greetz,

Haar.
 
Harry je bent geweldig. Na het uitvoeren van de Checkdisk is het blauwe scherm verdwenen en kan ik weer gewoon de pc opstarten en gebruiken!

Super bedankt!
Groeten

Vincent
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan