Blauw scherm (weet niet wat te doen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pieter099

Gebruiker
Lid geworden
10 dec 2007
Berichten
14
Hallo,

Ik heb nu alweer een tijdje geleden mijn p ceen stevige upgrade gegeven. nieuwe Proscessor, geheugen, moederbord, videoaart etc. Ik heb zoals het moet windows opnieuw geinstalleerd en de goede drivers ook.

Sindsdien starte mijn computer af en toe zomaar opnieuw op. Ik dacht dat dit was afgehandeld door bij de gevanceerde eigenshappen het vinkje opnieuw opstarten bij systeem fout uit te vinken.

Nu krijg ik steeds een Blauw scherm met de volgende fout :

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

ook staat er de volgende ''stop code'' ***STOP: 0X0000004E (0X00000007, 0X0004EB7D, 0X0004EB4C, 0X00000000)

Weet iemand hoe ik dit kan oplossen?
 
Als binnen apparaatbeheer geen fouten staan vermeld heb je m.i. (mede gelet op de rest van je bericht) is m.i. het meest waarschijnlijke:
1. óf je hebt een update nodig voor het bios,
2. óf thans verkeerde biosinstellingen voor een van de nieuwe stukjes hardware,
3. óf een (gedeeltelijk) defect geheugenreepje,
4. óf een brakke voeding.

Ik gok erop dat bij geen fouten in het apapraatbeheer, éénn van de 4 genoemde oorzaken de juiste is, waarbij de volgorde zoals ik deze schreef, vooralsnog ook de mijne vor troubleshooting zou zijn.

Daarnaast nog de inkoppertjes als: virus, hdd defect, kabeltjes niet goed aangesloten, spyware etc. etc. maar gelet op je vraag gok ik toch op 1 t/m 4.
 
Laatst bewerkt:
Als binnen apparaatbeheer geen fouten staan vermeld heb je m.i. (mede gelet op de rest van je bericht) is m.i. het meest waarschijnlijke:
1. óf je hebt een update nodig voor het bios,
2. óf thans verkeerde biosinstellingen voor een van de nieuwe stukjes hardware,
3. óf een (gedeeltelijk) defect geheugenreepje,
4. óf een brakke voeding.

Ik gok erop dat bij geen fouten in het apapraatbeheer, éénn van de 4 genoemde oorzaken de juiste is, waarbij de volgorde zoals ik deze schreef, vooralsnog ook de mijne vor troubleshooting zou zijn.

Daarnaast nog de inkoppertjes als: virus, hdd defect, kabeltjes niet goed aangesloten, spyware etc. etc. maar gelet op je vraag gok ik toch op 1 t/m 4.

Ik ben niet echt tjuis in de stappen 1 en 2 zou je meer uitleg kunnen geven? Een brakke voeding denk ik niet dat het is die is ook net nieuw en 400W is ruim voldoende.
 
Ik kan niet inschatten wat jij weet van pc's bouwen, maar omdat jij schreef dat je nogal ingrijpende wijzigingen hebt doorgevoerd / laten doorvoeren, heeft dat zo links en rechts consequenties.
Ik kan niet door mijn beeldscherm zien wat jij allemaal hebt gedaan / laten doen, maar ik zal je een voorbeeld geven. Asus had eind vorig jaar / begin dit jaar een aantal moederborden die nog niet geschikt vwaren voor dualcore processors. Zij hebben toen een biosupdate uitgebracht die, na installatie, de borden geschikt maakte voor Dual Core.

Zo zijn er nog meer dingen te verzinnen waardoor jouw pc moeite heeft met de pre-initialisatie van geinstalleerde hardware. Als namelijk het bios niet geschikt is voor al de nieuwere hardware, dan kun je conflicten gaan krijgen die idd. gaan resulteren in blauwe schermen.

Heb je de nieuwe hardware zelf ingebouwd of heb je het láten inbouwen?
 
Laatst bewerkt:
De stopcode is ook niet echt een bekende.
Dit wordt er aangegeven op de microsoft site, maar is niet van toepassing bij jou neem ik aan.
Misschien als je even doorgeeft wat er zoal vervangen is, en wat je eerst had (merk en type), geeft dat misschien iets meer helderheid in de zaak.

En wat voor besturingsysteem heb je? En is deze up-to-date?
 
De stopcode is ook niet echt een bekende.
Dit wordt er aangegeven op de microsoft site, maar is niet van toepassing bij jou neem ik aan.
Misschien als je even doorgeeft wat er zoal vervangen is, en wat je eerst had (merk en type), geeft dat misschien iets meer helderheid in de zaak.

En wat voor besturingsysteem heb je? En is deze up-to-date?

Ik heb nieuw Voeding, moederbord processor, geheugen en video kaart. Gebruik Windows XP HE en heb na nieuwe processor deze zoals het hoort opnieuw geinstalleerd en alle updates zijn gedaan.
 
Ik kan niet inschatten wat jij weet van pc's bouwen, maar omdat jij schreef dat je nogal ingrijpende wijzigingen hebt doorgevoerd / laten doorvoeren, heeft dat zo links en rechts consequenties.
Ik kan niet door mijn beeldscherm zien wat jij allemaal hebt gedaan / laten doen, maar ik zal je een voorbeeld geven. Asus had eind vorig jaar / begin dit jaar een aantal moederborden die nog niet geschikt vwaren voor dualcore processors. Zij hebben toen een biosupdate uitgebracht die, na installatie, de borden geschikt maakte voor Dual Core.

Zo zijn er nog meer dingen te verzinnen waardoor jouw pc moeite heeft met de pre-initialisatie van geinstalleerde hardware. Als namelijk het bios niet geschikt is voor al de nieuwere hardware, dan kun je conflicten gaan krijgen die idd. gaan resulteren in blauwe schermen.

Heb je de nieuwe hardware zelf ingebouwd of heb je het láten inbouwen?

Ik heb de hardare samen met mijn vader ingebouwd. Mijn vader weet veel van hardware dus moet goed zijn. M'n vader denkt ook aan BIOS-update omdat hij denkt op de site waar ik het kocht iets daarover te hebben gelezen. Ik heb dit gekocht zou je mij kunnen vertellen welke upgrade ik moet doen voor de BIOS en waar ik deze kan downloaden en hou ik hem kan uitvoeren.
 
Ik heb het vermoeden dat het deze is. Als dat zo is, dan kun je daar de bios update downloaden.
 
Ik heb het vermoeden dat het deze is. Als dat zo is, dan kun je daar de bios update downloaden.

heb het geprobeerd als het werk hoor je het zaterdag hier! Als er tot die tijd geen fout optreed is het goed. Wel heb ik nog een vraag!!

De twee patches die voor bios waren heb ik beide gedowload. Als ik ze opende kreeg ik heel kort een klein dos schermpje klopt het dat deze installatie zeer snel is voltooid?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan