Blauw scherm Windows XP: Stop: 0x0000007E (0xc0000005 enz. )

Status
Niet open voor verdere reacties.

Morice

Gebruiker
Lid geworden
9 jan 2006
Hallo,

Ik heb een probleem waar ik niets van snap. Mijn pc werkte gewoon, al een hele tijd, op Windows XP. Ook na het installeren van SP2 geen problemen. Maar nu vandaag zet ik mijn computer uit, en een uur later weer aan, krijg ik een blauw scherm met de volgende foutmelding:

Stop: 0x0000007E (0xC0000005, 0x steeds veranderd, 0xFC8D2FC8, 0xFC8D2CC4)

Ik heb me al suf gezocht op google, maar bijna alle oplossingen hebben het over meer informatie dan deze codes (woorden in hoofdletters met _ ertussen), ik krijg echter niet meer dan dit te zien (behalve een standaard verhaaltje)

Weet iemand hoe ik dit op moet lossen? Antwoord a.u.b in simpele taal, ik ben alles behalve een wizzkid :(

Dank alvast! Ik hoop dat jullie me kunnen helpen...

Kun je als je pc opstart en F8 intoetst nog wel in veilige modus komen? in dat menu kun je ook opstarten met laatst werkende configuratie proberen.

Ja veilige modus kom ik nog in, heb ook systeemherstel geprobeerd, maar dat werkt niet. In de veilige modus al gekeken naar schijfruimte (meer dan genoeg), heb ik de bios shadowing en caching uitgezet en al dat soort dingen. In apparaatbeheer worden geen fouten aangegeven (er is immers ook niets veranderd :| Had mn pc alleen maar aan en uit gedaan)....

Ik weet echt niet wat te doen..

Ja, ja , dat zeggen ze allemaal.:D

Je kunt de logboeken even inzien bij systeem of daar foutmeldingen staan naar de desbetreffende driver en deze vervangen of deinstalleren.

Een makkelijke oplossing heb ik niet voor je, wel een moeilijke, maar dat duurt erg lang om dat hier neer te pennen.

Hallo

Er zijn geen foutmeldingen, noch op het blauwe scherm noch in de logboeken...

Doe maar geen moeite de moeilijke oplossing neer te pennen, fat chance dat ik het toch maar half snap :S

Oke, duizendmaal dank.:love: :p

Helaas kun je nu geen repairinstall doen omdat je geen cd hebt met SP2 erin geslipstreamd, of je hebt misschien nog de mogelijkheid op de SP2 de deinstalleren in veilige modus.

help me alsjeblieft
....
ik had iets gedownload....ik was jaloers op mijn zus want zij had vista en ik XP:evil:
dus had ik een upgrade proggramma gedownload
en ik wou me zus laten schrikken...en tuurlijk eerst een test voor mijzelf:confused:
en ik zag blauw scherm met bla..bla (0xc0000005 dit dat
zoals iedereen
ik wil het maken maar hoe
als je msn hebt voeg deze toe:
speedway.cc@live.nl
alpsa@live.nl < meest
kknndd_4@live.nl < allermeest

maar ik dank je echt;)
en alsjeblieft halp me:)help help help:(

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug