blauw scherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter RvL
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

RvL

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
25 aug 2004
Na het opstarten van xp krijg ik een blauw scherm dat windows is afgesloten als bescherming (door een virus?)
Nu heb ik xp opnieuw geinstalleerd in de oude xp.
Is er een manier om mijn documenten uit de eerste xp te redden om daarna de hele schijf te formatteren?

PC aanzetten en onmiddellijk na het aanzetten herhaaldelijk de F8 toets indrukken totdat een zwart scherm verschijnt waarin je kunt kiezen om Windows in de veilige modus op te starten. Doe dat maar eens.

Een 2e optie is om in datzelfde menu (zwarte scherm) Windows te laten starten met de laatst bekende juiste instellingen (ben je mogelijk gelijk van het probleem af)

Lukt dit laatste niet en het eerste wel, dan kun je m.b.v. diskettes in de veilige modus de documenten wegplukken. (In die veilige mudus kun je overigens ook je virusscanner het systeem laten scannen en mogelijk zo het probleem laten oplossen)

Geplaatst door RvL
Na het opstarten van xp krijg ik een blauw scherm dat windows is afgesloten als bescherming (door een virus?)
Nu heb ik xp opnieuw geinstalleerd in de oude xp.
Is er een manier om mijn documenten uit de eerste xp te redden om daarna de hele schijf te formatteren?

je zegt xp al opnieuw geinstalleerd te hebben, tijdens de installatie krijg je nl de optie fat of NTFS formateren maar ook de optie huidig bestandensysteem behouden. Koos je toen voor ntfs of fat dan ben je alles kwijt, koos je voor de laatste optie dan moet je oude folder "mijn documenten en document en settings bewaard zijn gebleven.

bedankt voor reacties

In de verkenner van de nieuwe xp zie ik een map waarin mijn documenten zit, maar ik krijg geen toegang tot deze map

Probeer het eens als administrator, desnoods zet je in het config.scherm, systeembeheer, computerbeheer, gebruikers, klik op administrator en kies eigenschappen, voeg onder lid van je eigen gebruikersacount toe. Probeer nu of je de map Mijn Documenten kan openen

computerbeheer

in computerbeheer zit geen gebruikers

Ja zeker wel, klik config.scherm-systeembeheer-computerbeheer en daarna op lokale gebruikers en groepen. als je op de laatste hebt geklikt dan zie je een map gebruikers. Je hebt xp dus het kan niet anders

formatteren

bedankt ik heb alles kunnen redden.
Hoe kan ik mijn c schijf formatteren?

als je de schijf hebt laten indelen middels FAT dan gewoon een bootdisk van Windows 98SE erin en koud opstarten, vervolgens na de
a:>
het commando
format c:

Heb je de schijf middels NTFS laten indelen dan hetzelfde truukje v.w.b. de opstartdisk, maar dan niet het commando format c: maar

eerst het progje FDISK draaien (staat op die bootdisk)
dus na het opstarten met de bootdisk, intypen achter
A:>

fdisk

Een progje start op en zoek daar dan de optie : NON DOS partitie verwijderen. Deze verwijder je (das de schijf met XP erop in de NTFS indeling)

Vervolgens de pc onieuw opstarten met de bootdisk van 98SE erin en dan de hierboven genoemde instructies uitvoeren ->

(format C: na het opstarten van de pc met de diskette erin)

Suc6!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan