Blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Bramtroostheide

Gebruiker
Lid geworden
21 aug 2005
Beste mannen!!:thumb: :love:

Ik kreeg vandaag ongeveer 10x in een half uur een vet raar blauw scherm. ik weet niet of jullie hier wat mee kunnen. ik hoop het teminste.

met vriendelijke groeten

Bram

p.s.

foutmelding.jpg

Dank u

Ik heb even gekeken en gedaan wat er op die site stond en het werkte te leip gewoon!!
vriendelijk bedankt:eek: :shocked: :) :) :) :) :) :) :) :) :) :) :)

Blauw schrerm 2

Ik heb net mijn pc opnieuw geisntaleerd.

systeemeisen
Moederbord: asus A8N-E nforce 4 ultra
Videokaart Ati Radeon X800 XT 128 mb
Hdd: Hitachi 250 ghz sata\
2 x kingston 512 geheugen (pc 3200)

ik heb er de nieuwste forceware op lopen (6.70)
en de nieuwste drivers van ati radeon 5.13 catalyst.

ongveeer 1 uur na het opnieuw instaleren is hij 3x opnieuw opgestart en 1 x hetzelfde blauwe scherm. je kunt misschien wel nagaan als je 1500 euro aan een pc hebt uitgegeven en hij nog niet eens goed heeft gedraait dat ik nu wel aardig :( ben snaptst. ik hoop dat jullie mij kunnen helpen?????

Bram Troostheide

Blauw scherm.

Bramtroostheide zei:
Ik heb even gekeken en gedaan wat er op die site stond en het werkte
Dit was een vrolijk bericht.
Ik heb net mijn pc opnieuw geisntaleerd.
Wat ging er verkeerd? Wat was de reden om je PC opnieuw te installeren? Windows opnieuw geinstalleerd? Probeer exact aan te geven wat je gedaan hebt.

Blauw scherm 3

Ik heb mijn pc opnieuw geinstaleerd omdat mijn pc de hele tijd een blauw scherm kreeg immers die driver_irql_not_less_or_equal. jullie gaven mij het advies om nieuwe drivers te download van de force ware. maar die werkte nog beroerder en toen kreeg ik na aanmelden bij windows na 10sec een schermpke met de gezellige tekst: "er is getracht niet-uitvoerbaar geheugen uit te voeren", en dat kan natuurlijk niet, dus die rakker ging weer uit. opnieuw geinstaleerd en nu weer die drivers van forceware (6.70) geinstaleerd en ati catalyst 5.13 en ik kreeg weer die driver_irql_not_less_or_equal. fout. Ik wou in windows me schijven formatteren die ik nog niet had geformateerd, starte de pc bij 84% opnieuw met hetzelfde blauwe scherm als mijn eerste post. ik heb nu al mijn nvidia drivers weg gedonderd en ik heb nu de internetkabel in mijn sweex 10/100/1000 kaart zitten ik hoop dat dit wel goed gaat

Bram Troostheide

Blauw scherm.

Bram,
Wij zitten hier naar ons scherm te kijken en proberen aan de hand van jouw tekst uit te vinden wat het probleem is. Jij bent de enige die het probleem kunt omschrijven. Kijk mee.
Bramtroostheide zei:
Ik heb mijn pc opnieuw geinstaleerd omdat mijn pc de hele tijd een blauw scherm kreeg immers die driver_irql_not_less_or_equal.
Wat bedoel je met geinstalleerd? Windows XP? Welke versie heb je? Home, Prof, met SP2?
Bramtroostheide zei:
jullie gaven mij het advies om nieuwe drivers te download van de force ware. maar die werkte nog beroerder en toen kreeg ik na aanmelden bij windows na 10sec een schermpke met de gezellige tekst: "er is getracht niet-uitvoerbaar geheugen uit te voeren", en dat kan natuurlijk niet, dus die rakker ging weer uit. .
Was hier ergens het moment dat je het bericht plaatste: Ik heb even gekeken en gedaan wat er op die site stond en het werkte te leip gewoon!! Wat werkte er en waarom ging het daarna fout?
Bramtroostheide zei:
opnieuw geinstaleerd en nu weer die drivers van forceware (6.70) geinstaleerd en ati catalyst 5.13 en ik kreeg weer die driver_irql_not_less_or_equal. fout. .
Je bedoeld dat je weer Windows XP hebt geinstalleerd? Deed je een repair of heb je geheel opnieuw geinstalleerd?
Bramtroostheide zei:
Ik wou in windows me schijven formatteren die ik nog niet had geformateerd, starte de pc bij 84% opnieuw met hetzelfde blauwe scherm als mijn eerste post. ik heb nu al mijn nvidia drivers weg gedonderd en ik heb nu de internetkabel in mijn sweex 10/100/1000 kaart zitten ik hoop dat dit wel goed gaat
Bram Troostheide
In Windows je schijven formatteren kan niet. Dat kan alleen in de Dos-omgeving. "starte de pc bij 84% opnieuw.....enz." Als het formatteren voor 84% gereed was, kan vanuit die toestand Windows onmogelijk opstarten. Deed je schijfcontrole of CHKDSK?
Als die Sweex kaart het probleem definitief oplost, prima. Mocht dat niet zo zijn, stuur dan je antwoord op deze vragen mee.

ik had eerst die driver_irql_not_less_or_equal. fout. opgelost met jullie hulp via site's. maar daarna kreeg ik direct na hij aanmelden bij windows een blauw scherm ik kon geen eens normaal in windows komen. dus ik besloten windows er opnieuw op te zetten. zo is het gegaan

Blauw scherm.

Bramtroostheide zei:
dus ik besloten windows er opnieuw op te zetten. zo is het gegaan
Bedankt dat je het nog even meldt. Probleem opgelost? Klik dan even rechtsonder op Vraag is opgelost. Succes verder! :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan