blauw scherm

• Onderwerp starter Onderwerp starter ardo
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

ardo

Gebruiker
Lid geworden
6 okt 2006
Regelmatig krijg ik een blauw scherm na een paar uur computergebruik met het bericht dat het systeem is uitgeschakeld om schade te voorkomen en vervolgens staat er dan " Controleer of er voldoende schijfruimte beschikbaar is, schakel het stuurprogramma uit wanneer dit in het stopbericht is opgegeven of raadpleeg de fabrikant voor een bijgewerkte versie. Vervang zonodig de beeldschermadapter.

Raadpleeg de hardwareleverancier voor een eventuele BIOS-update. Schakel BIOS-geheugenopties zoals Caching of Shadowing uit. Als u de veilige modus wilt gebruiken om onderdelen te verwijderen of uit te schakelen en start de computer opnieuw op. Druk vervolgens F8 om geavanceerde startopties te kiezen en selecteer de veilige modus.

Technische informatie (mogelijk in het engels)
***stop: 0x0000008e (0xc0000047, 0x804FCC24, 0xA964DE68) 0x00000000

Ik heb gehoord dat dit kan komen doordat de hardwareversnelling te hoog kan zijn en heb die zojuist in de een na laagste stand gezet. Ik weet nog niet of dit de oplossing is.

* Heeft iemand dit ook weleens gehad? * Wat is er aan te doen?

Ik heb Windows XP Home
Samsung TFT scherm

Laatst bewerkt:
Heeft betrekking hier op.

Kan ook zijn dat de boel te warm wordt,maak intern de Fans eens schoon.

Kan ook slecht werkend geheugen zijn ,contoleer die eens met Memtest

Bedankt Bandit123!
Ik heb SP2, dus daaraan zal het niet liggen, denk ik.
De fan schoonmaken zou kunnen, maar mijn comp. is nog geen half jaar oud.
Ik heb de memtest een aantal uren gedraaid, maar er worden geen fouten aangegeven.
De harwareversnelling heb ik weer teruggezet naar de positie waarin die stond. Vannacht heb ik mijn computer aan laten staan en vanmorgen was er weer hetzelfde blauwe scherm.

Conclusie: ik ben nog niet verder gekomen.....

Merk PC?

Kijk ens in je Logboek wat die aangeeft ten tijde van de Fout

@ Bandit123,

Ik ben niet vergeten in te gaan op je vraag, al duurde het even....
Mijn PC is geen merk (HP of zo), maar is door een bedrijf gebouwd met de onderdelen die ik erin wilde hebben.

Ik houd mijn logboek nu in de gaten. Ik weet niet meer precies de data waarop de crash gebeurde, maar ik zie er wel een groot aantal fout-meldingen staan.

Zodra er een crash plaatsvindt, zal ik reageren. OK?
En weer: bedankt!!

Met de foutmeldingen die je nu al hebt staan,kan je al wat voorwerk doen,of je daar al wat uit kan halen.
Pak er dezelfde meest voorkomende erbij.

@ BANDIT123

Het was weer zover!

De foutmelding is:

Tijdens de verwerking van het bestand op het volume HarddiskVolume1 is de fout 0xC0000001opgetreden in het filter van Systeemherstel. Controle van dit volume is gestopt.

In de kolom 'bron' staat weergegeven : sr .

Ik heb niet geteld, maar vanaf september is die melding wel zo'n 20x voorgekomen.

In het logboek wordt ook verwezen naar een microsoft site, maar als ik daarheen ga, staat er dat er geen informatie over het probleem beschikbaar is.

Is hiermee met deze gegevens verder te komen?

Kun je eens specs geven? Misschien is de hardware incompatibel met mekaar.

>>>>volume HarddiskVolume1 is de fout 0xC0000001opgetreden in het filter van Systeemherstel.<<<<

Hoop voor je dat het geen Rommel is,heeft met lsass.exe te maken ,de goede of de kwade,doe voor allezekerheid eerst onderstaande.

Doe onderstaande eens.

Download en installeer
AVG Anti-Spyware.

• Na de installatie, open AVG Anti-Spyware:
    * onder "Status", klik op Change state naast "Resident shield". (wijzig van active naar inactive!)
    * onder "Update", klik op de Start update knop.
    * onder "Scanner", tab "Settings":
    • - onder "How to act?", klik op "Recommended actions" en selecteer Quarantine. (ZEER BELANGRIJK!)
      * onder "Reports", selecteer Automatically generate report after every scan en verwijder het vinkje bij Only if threats were found
    Sluit AVG Anti-Spyware. Laat het nog niet scannen.
2. Download en uitleg AdAware en laat het scannen.

3. Download en uitleg Spybot S&D en laat het scannen.

4. Download ATF cleaner (by Atribune)
  • Dubbelklik op ATF cleaner om het programma te starten.
    Op het tabblad "Main", plaats je een vinkje bij Select All.
    Klik op de knop Empty Selected.

Gebruik je ook Firefox als browser:
    Klik op tabblad "Firefox", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Firefox opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    (dit verwijdert het vinkje bij "Firefox saved passwords")

Gebruik je ook Opera als browser:
    Klik op tabblad "Opera", plaats een vinkje bij Select All.
    Wil je de door Opera opgeslagen wachtwoorden behouden, dan klik je in het venster dat verschijnt op "No".
    Ga naar het tabblad "Main" en klik op de knop Exit om het programma af te sluiten
5. Start op in veilige modus

6. Start AVG Anti-Spyware.
  • * Klik op Scan en kies Complete System Scan.

Na de scan; volg onderstaande instructies :
    BELANGRIJK : Klik niet op de "Save Scan Report" knop vooraleer je de "Apply all Actions" knop hebt aangeklikt !
    * Draag er zorg voor dat Set all elements to: op Quarantine staat (1),
    zoniet klik op de link en kies Quarantine in de popup menu. (2)
    (Dit geldt niet voor cookies, deze worden onveranderlijk gedelete !)
    * Onderaan het venster klik op de Apply all Actions knop. (3)
    ewidoscan.jpg

* Wanneer je de melding krijgt 'All actions have been applied', klik je onderaan op de knop Save Report.
    * Klik in het menu bovenaan op Reports. Kopieer het rapport van de scan en plaats dat hier in je volgende bericht.
7. Start weer op in Normale modus

8. Zijn er nog problemen, meldt het dan even.

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)

Laatst bewerkt:
@ skelle --> zou kunnen, skelle, maar mijn computer is nog maar ongeveer een half jaar oud.......
Ik heb dus nog wel garantie, maar dan ben je hem week kwijt en zo .... Eerst zo proberen do ik liever, vandaar.

@ BANDIT123 : zo te zien denk je aan een virus of andere troep!
Het is een lange lijst, maar ik ga het proberen.. Je hoort van me.

@ beiden: ik heb zoëven nog alle aansluitingen van de kabels gecontroleerd. Ik dacht dat de telefoon -> modem kabel er niet goed in zat, maar..... weet het niet zeker.... (stom!).
Maar àls het zo was: zou dat dan ook nog de oorzaak kunnen zijn?

@ Bandit123

(Als je m'n gezeur zat wordt: wel zeggen, ok?)

Nu je schreef over '' Isass.exe" nog dit:
afgelopen zondag -na de zoveelste crash- heb ik schijfcontrole gedaan (chkdsk) - dat duurde heel lang - er werd veel veranderd waarin 'ias" voorkwam: o.a. iasads - iasrecst - iassam - iassdo en nog een paar. Toen de schijfcontrole klaar was: opnieuw opstarten, maar daar kwam meteen het blauwe scherm en wilde hij niet verder.
Daarna heb ik via F8 opgestart in de laatst bekende goed-werkende modus.Dat ging gelukkig weer, maar daarmee is ook de reparatie van schijfcontrole ongedaan gemaakt, denk ik.

@ skelle --> zou kunnen, skelle, maar mijn computer is nog maar ongeveer een half jaar oud.......
Ik heb dus nog wel garantie, maar dan ben je hem week kwijt en zo .... Eerst zo proberen do ik liever, vandaar.

Het is niet omdat je pc een half jaar oud is, dat je hardware ineens wel compatibel is.

@ BANDIT123

Ik heb alles gedaan wat je vertelde.
Alleen: bij VEILIGE MODUS kreeg ik een blauw scherm met een foutmelding:
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL .
Ik heb 2x geprobeerd en daarna gewoon opgestart.

Hier volgt het AVG report:

AVG Anti-Spyware - Scan Report
---------------------------------------------------------

+ Created at: 0:25:21 11-10-2006

+ Scan result:

:mozilla.103:C:\Documents and Settings\Doeland\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\nk0hnpne.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Serving-sys : Cleaned.
:mozilla.104:C:\Documents and Settings\Doeland\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\nk0hnpne.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Serving-sys : Cleaned.
:mozilla.105:C:\Documents and Settings\Doeland\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\nk0hnpne.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Serving-sys : Cleaned.
:mozilla.106:C:\Documents and Settings\Doeland\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\nk0hnpne.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Serving-sys : Cleaned.
:mozilla.107:C:\Documents and Settings\Doeland\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\nk0hnpne.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Serving-sys : Cleaned.
:mozilla.108:C:\Documents and Settings\Doeland\Application Data\Mozilla\Firefox\Profiles\nk0hnpne.default\cookies.txt -> TrackingCookie.Serving-sys : Cleaned.
C:\WINDOWS\system32\dllcache\hnetmon.dll -> Trojan.Susear.a : Cleaned.

::Report end

See you!!

Dan verwijs ik je door naar Nucia/Aso
Aanmelden is geheel kosteloos.

5. Eenmaal op Nucia, doe dan als volgt:

Lees eerst de handleiding van HijackThis:
http://www.nucia.nl/toonhandleiding.php?handleidingid=9

Lees dan het volgende bericht goed door:
http://www.nucia.nl/forum/showthread.php?t=12

Plaats daarna je HijackThis-log in de daarvoor bestemde forumsectie:
http://www.nucia.nl/forum/forumdisplay.php?f=38

Vermeld ook daar je probleem erbij.

6. Hoe voorkom je spyware-infecties en browserhijacking?

Succes ;)

Groeten Bandit123 :)

PS:Vermeld deze link van dit Topic ook,zien ze de voorgeschiedenis

Laatst bewerkt:
@ BANDIT123
Ik heb je advies opgevolgd. Ik heb daarna een aantal dingen verwijderd, maar degene die mijn log bestudeerde denkt niet dat mijn probleem hiermee is opgelost.
Zo niet: ik heb weleens gehoord/ gelezen, dat het mogelijk is met de XP cd het systeem te herstellen. Weet je daar iets van? Zou dat een poging waard zijn?

Zou zo kunnen

Hoe repareer je Windows XP?

Wanneer er ernstige fouten zijn binnengeslopen in XP en het terugzetten van een systeem-herstelpunt helpt niet of die heeft u niet, of u kunt plotseling alleen nog maar opstarten in de "Veilige mode", dan wordt het tijd om onderstaande reparatiemogelijkheid uit te voeren.

1) XP-repareren vanuit een opgestarte Windows XP
Laat de computer gewoon opstarten (indien het niet anders kan dan in de veilige mode). Leg de CD-rom van Windows-XP in de CD-lade en laat deze starten. Klik op de 'Welkom bij Microsoft Windows XP-pagina op "Windows XP installeren". In het volgende venster "Windows setup" moet in de vensterregel achter 'Type installatie' staan : Upgrade (aanbevolen). Klik op 'Volgende'.
Geef op het volgende scherm aan dat u akkoord gaat met de 'Gebruiksrechtovereenkomst' en klik weer op 'Volgende'. Vul uw productcode in en klik weer op 'Volgende' Selecteer de gewenste optie op de pagina 'Bijgewerkte installatiebestanden downloaden' en klik weer op 'Volgende'. Volg de aanwijzingen op de overige pagina's van de installatiewizard om XP te laten repareren. Uw instellingen blijven bewaard bij deze methode.

U kunt XP helemaal niet meer opstarten dan volgt u onderstaande methode.

2) XP installeren/repareren vanaf de bootable Windows XP-CD
N.B. U moet wel in het bezit zijn van de originele XP-CD (HomeEdition of Professional) van Microsoft, want met een zgn. 'Recovery-CD' van uw Computer-leverancier werkt dit niet.
Allereerst moet u even de "Bios" induiken. Doorgaans komt u daar door direct na het aanzetten van de computer op de "Del-toest" te hameren (Soms echter een ander toets bv. "F1").
Ga op zoek naar de BOOT-volgorde (meestal A,C,CDRom of C,A,CDRom) en wijzig deze zodanig dat het CDRom-station het éérste bootdevice wordt.
Leg voordat u de Bios afsluit via "Save & Exit" (of F10) en de computer zal gaan herstarten. de XP-CD in de juiste CD-lade en sluit deze.
De computer zal nu proberen te booten vanaf de CD. Er verschijnt de volgende mededeling op uw scherm : "Druk op een toets als u de Computer vanaf cd-rom wilt opstarten". Dit moet u wel snel doen anders zal de computer de CD overslaan en alsnog vanaf de harde schijf gaan opstarten.
Nadat u op een toets heeft gedrukt verschijnt eerst de mededeling: "De hardwareconfiguratie wordt gecontroleerd" en daarna verschijnt het blauwe scherm " Windows Setup". Onderaan het scherm ziet u twee mededelingen, waar u in dit geval niets mee moet doen: "Druk op F6 om een niet-Microsoft SCSI/RAID-stuurprogramma te installeren" en even later "Druk op F2 voor automatisch systeemherstel". Niets doen en rustig afwachten.
Vervolgens ziet u dat er de nodige bestanden worden geladen en dan verschijnt er een nieuw scherm, waarop u drie keuzen krijgt:
Druk op 'Enter' voor het installeren van Windows-XP
Druk op 'R' om de installatie van Windows-XP te repareren
Druk op 'F3' om af te breken.
Wanneer u hier zou kiezen voor de 'R', dan komt u terecht in de zgn. 'Recovery Console', daar heeft alleen een gevorderde gebruiker iets aan. Men moet dan nl. de bruikbare commando's kennen die ingetypt kunnen worden (bv. 'fixboot' om de bootsector te repareren); het is dus géén automatisch systeemherstel. U drukt gewoon op enter . Er verschijnt dan eerst een scherm "Windows XP Licensing Agreement" dat u door een druk op 'F8' kunt passeren, waarna u een overzicht krijgt van uw partities. Controleer of uw huidige installatie van XP in het vak is geselecteerd. Zo niet selecteer die partitie waarop XP staat, welke u wilt laten repareren en druk op de 'R'-toets. Werkt dat niet dan 'Enter'. Let erop dat u XP in dezelfde map laat installeren als voorheen het geval was.

Succes !

Voor meer en uitgebreidere informatie:
http://support.microsoft.com/default...d=kb;nl;315341

© G.Otten.

@ BANDIT 123 & skelle

Nou, ik heb eindelijk een beetje hoop! Ik heb XP opnieuw geïnstalleerd vanaf de cd, gerepareerd eigenlijk.
Prompt kreeg ik weer vrij snel na elkaar 2x het blauwe scherm.
Toen heb ik gekeken welke Windows updates nog nodig waren.
Dat waren er heel veel, ruim 20. Ook dat afgewerkt.
Nu heb ik al een paar keer mijn pc de hele nacht aan laten staan en er ook vrij lang op gewerkt. Tot nu toe geen blauw scherm meer gehad.
Ik heb dus hoop......

Bedankt voor alle adviezen!!!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan