Blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

frabans

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2004
Ik heb een Acer laptop travelmate 4500.
windows XP met draadloos internet
Internetten gaat prima.
Maar.... als limewire is opgestart loopt de hele computer vast. blauw scherm. Ook als ik via Picasa meerdere foto's wil uploaden naar een fotoalbum op het net komt het blauwe scherm weer. Als ik via de belastingdienst mijn gegevens uiteindelijk door wil sturen gaat het ook fout. Ikheb het idee dat de fout ontstaat zodra ik iets ga uploaden. Maar e-mailen en surfen gaat weer wel. Iemand een idee.

zou je ook de melding in het blauwe scherm willen posten daar kunnen we meer mee,
namelijk.

Dat ik wil ik graag doen, maar dat blauwe scherm is snel weg, en hoe kan ik dat dan vangen?

Automatisch herstarten uitschakelen
Windows 2000/XP

Bij systeemproblemen zal de computer automatisch opnieuw opstarten zonder op te geven wat het probleem was. Om dit te voorkomen doe het volgende:

Klik rechts op deze computer.
Eigenschappen.
Tabblad geavanceerd.
De onderste button instellingen.
Vinkje weghalen voor: "De computer automatisch opnieuw opstarten".
Dit zorgt ervoor dat je voortaan een foutcode te zien krijgt in plaats van een zwart scherm en een opstartende PC. Deze code kun je hier gebruiken of bij een eventuele helpdes
Bron.

Dit is wat er staat:
driver_irql_not_less_or_equal

stop: 0X000000D1 (0X86800000, 0X00000002, 0X00000000,0XF745F988)
W22n51.sys-addres F745F988
base at F73EB000 Datestamp 404c5c4c

Hopenlijk heb je hier wat aan.

Het probleem zou te verhelpen zijn door via Start naar Uitvoeren te gaan en in het venster te typen: sfc /scannow. De systeembestanden worden gecontroleerd. Leg wel de Installatie CD van Windows XP in de lade. Corrupte bestanden worden dan vervangen door de exemplaren op de Setup CD. In Veilige modus uitvoeren kan ook. Na afloop PC herstarten. Een van de bronnen.

Zo te lezen gaat het om een driver probleem, en niet een beetje ook.
Google maar eens op je bestandsnaam.
Hopelijk heb je hier iets aan, of kijk op de support site van Acer of daar een oplossing te vinden is.
Schijnt om een probleem van de driver van de Intel wireless kaart te gaan?

Ik heb zowel op de intel site als op de acer site gekeken. Beide drivers geprobeerd maar het probleem blijft. De driver van acer heeft hetzelfde nummer als de oude driver. en nu??

OK. ga ik proberen. Ik heb inmiddels getest of de fout ook met vaste aansluiting verschijnt, maar dan gaat alles goed.

Ik heb de draadloze adapter ook al verwijderd en opnieuw opgestart. Windows installeerd deze dan weer automatisch. ook dat helpt niet.

Toch eens naar de juiste drivers gaan omzien, welke lan kaart is het precies?
Er staan er meerdere op de Acer site, kijk even in apparaatbeheer.

Heb je sfc /scannow al gedaan? Baat het niet schaadt het niet.

(Die Intel-driver staat wel in je stopbericht, maar wie weet is het de "samenwerking" met een corrupte XP-driver die de crash veroorzaakt.)

Ik doe het toch wel goed he? Als ik klik op de driver op de site van bv Intel, dan wordt hij toch gelijk goed geinstalleerd?

Het gaat om een Zip-bestand, dat heb je eerst niet uitgepakt?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan