Blauw scherm:(

Status
Niet open voor verdere reacties.

Retuobak

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
Hallo!
Dringend hulp nodig! Op mijn pc heb ik 2 accounts.. Mijn eigen en gast.. Wanneer ik naar mijn eigen ga krijg ik binnen 10 minuten een blauw scherm met een foutmelding waarna ik mijn pc gedwongen opnieuw moet opstarten.. Bij de gast account krijg ik dit niet.. Bovendien hapert mijn toetsenbord ineens maar dat zal er niks mee te maken hebben:p
Moet ik mijn pc opnieuw formatteren?
Alvast bedankt

Het zou ons allen helpen als je kunt vertellen wat er precies op dat blauwe scherm staat...
Formatteren kan altijd nog...... en stel dat het een hardware fout is, help formatteren natuurlijk niks...

Hij geeft in ieder geval de volgende foutcode:
0x000000BE (0x6CF1A0, 0x13712161, 0xEB938BAC, 0x0000000B)

ATTEMPTED_WRITE_TO_READONLY_MEMORY
Dit lijkt op een "spokende driver",,, staat er verder niets?
Iets waarnaar de fout herleidt kan worden... xxx.sys of iets dergelijks?

Ja volgens mij staat er altijd bovenaan NDI.sys ofzo.. kan dat..
ik laat hem wel even opnieuw vastlopen:confused:

Je kunt beginnen met een "sfc" check... ga naar start -> uitvoeren, tik [let op de spatie]
sfc /scannow
Het is hoogstwaarschijnlijk een probleem met je [wireless] netwerk driver..... [NDIS staat voor netwerk driver interface]

Als ik dat intik krijg ik slechts een miliseconde ee scherm tezien die glijk weer verdwijnt..

sfc en dan een spatie en dan /scannow..... en dan gebeurt er verder niets?

Gebeurt inderdaad niets.. Kan het zijn omdat ik op de gast gebruikersaccount zit en niet op mijn eigen account?

Opstarten in veilige modus [F8] en dan als administrator inloggen en nogmaals de sfc truc proberen, en/of proberen een systeemherstel te doen naar een eerdere datum....

Het eerste is al geprobeerd.. Helaas niet gewerkt.. Het werkt alleen op mn eign account waar ik dus steeds dat blauwe scherm krijg.. Kan ht daar dus eigenlijk niet uitvoeren..
Ga nu het tweede proberen

Systeemherstel was alleen mogelijk naar de 24ste jl. Had het probleem toen al dus lijkt me niet dat het hiermee verholpen is.. Ga toch maar proberen te formatteren.. Er is denk niet iets stuk in mn comp omdat mn gast account het gewoon goed doet dat is het gekke.. Of zit ik er nu naast:P

Tja, jammer van systeemherstel... Er zit dus iets in het hoofdaccount [een programma] dat niet in de sub accounts zit... en dat je netwerk interface de mist in laat gaan.... NDIS is een windowssysteem bestand, het staat onder WINDOWS\System32\drivers , dus alle accounts maken er gebruik van... maar iets in het hoofdaccount maakt er "misbruik" van..... denk eens na over wat je er op het hoofdaccount bij geinstalleerd hebt........ net voor het fout ging......

In windows, onder system32, zit een map "dllcache" , daar staat een copy van ndis.sys in.... je kunt deze kopieeren en plakken in system32\drivers..... ingeval de daar aanwezige ndis.sys corrupt zou zijn geraakt.......
Maar het lijkt erop dat één of ander programma binnen de hoofdgebruiker, ndis.sys de gordijnen in jaagt...... en dus niet ndis.sys zelf de problemen geeft......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan