Blauw Scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Zwollenoord

Gebruiker
Lid geworden
20 jan 2002
Berichten
87
Hallo,

SInds enkele dagen heb ik continue last van het blauwe scherm. De ene keer duurt het een half uur voordat ik hem krijg maar soms slaat hij naar 10 seconden al weer op dat scherm.

Ik heb inmiddels al wat bestande op dvd gezet omdat ik bang ben dat mijn pc wel eens aan zijn laatste tijd bezig is. Uiteraard hoop ik erop dat hij het nog even volhoudt.

Wie kan mij daarom helpen. Moet ik iets in de BIOS doen of iets dergelijks ?
 

Bijlagen

  • Afb006.JPG
    Afb006.JPG
    34,5 KB · Weergaven: 50
  • Afb007 (2).JPG
    Afb007 (2).JPG
    38,9 KB · Weergaven: 41
Wordt er nog een bepaald bestand genoemd in de foutmelding, wat dat kan ik niet zien op de foto's ?
 
Het enige bestand wat wordt genoemd is dat Stop verhaal met al die nullen.

Soms heeft hij ook aangegeven dat een chkdsk /f moest doen of zoiets. Ook dat heeft niet geholpen.
Op een gegeven moment zak ik in apparaaatbeheer dat mijn radeon 9600 pro een uitroepteken had. Ook hier de nieuwste drivers gedownload en ook dat heeft niet geholpen. Nu heb ik via het programma version tracker pro gekeken welke drivers niet upto date zijn maar daar wordt ik niet wijzer van.

Als ik weer een blauw scherm krijg dan zal ik kijken of er ene programma bij staat maar dat is doorgaans niet zo.

vanaf de laptop,

alvast bedankt
 
Heb even snel gezocht en kom dan op dit:
Tweakers
Microsoft

Volgens de link van tweakers zou het inderdaad gaan om een hardware fout, vermoedelijk dus veroorzaakt door je videokaart.
Heb je wellicht de mogelijkheid om ergens een ander (gelijksoortig kaartje) te lenen om te testen of het je kaart is ?
 
Ik zal de memtest wel doen als die het een tijdej volhoudt uiteraard
De laatste 10 minuten 2 keer uitgevallen

STOP 0x0000000A , C0xFFE00124, 0x00000002, 0,00000001, 0x 804d8848

Daarna

0,0000007E, 0x8054AB5B, 0x F8AA5778, 0x F8AA5474

Ik zie dt hij nu weer op blauw springt maar die code laat ik achterwege. Kunnen jullie wat met die codes?

Uitslag van de test volgt
 
Hoi !

Aantal verschillende foutmeldingen duidt doorgaans op een geheugen-probleem.

Greetz,

Harry.
 
de stop 0x0000000A melding verwijst naar een geheugen storing(of driver probleem)(bron) de 0x0000007E duidt echter op een videokaart driver storing (bron)
probeer eerst de videokaart driver die je op cd hebt staan (gekregen bij de videokaart zelf) te installeren, DMV de huidige driver eerst te verwijderen in apparaatbeheer, vervolgens opnieuw op te starten & daarna de (oude) driver te installeren.
dit zou heel goed de oplossing kunnen zijn.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan