Blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

JorikZ

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2008
Berichten
20
Hallo,

Als ik mijn pc opstart verschijnt er heel even (in een flits) een blauw scherm met een regel of 5 (error, over het register ofzo) en de pc start dan meteen weer opnieuw op. Ik kan niet in de veilige modus enz komen. Weet iemand wat dit kan zijn?
Alvast bedankt,

Jorik.
 
Hallo,

Als ik mijn pc opstart verschijnt er heel even (in een flits) een blauw scherm met een regel of 5 (error, over het register ofzo) en de pc start dan meteen weer opnieuw op. Ik kan niet in de veilige modus enz komen. Weet iemand wat dit kan zijn?
Alvast bedankt,

Jorik.
Ja zeer waarschijnlijk een hardwarefout. omdat het al voor het booten gebeurd.
Waarschijnlijk een geheugenfout.
Probeer te laten repareren. en hopen dat er garantie op zit

succes ermee
 
Ja zeer waarschijnlijk een hardwarefout. omdat het al voor het booten gebeurd.
Waarschijnlijk een geheugenfout.
Probeer te laten repareren. en hopen dat er garantie op zit

succes ermee

Bedankt voor je reactie.

Ik weet dat ik nog wel in boot.ini had toegevoegd: /3GB
Zodat mijn Windows XP (32bit) 3GB ipv 2GB aan programma's kon toewijzen... ik kon hem daarna nog wel gewoon opnieuw opstarten, maar vanaf de daaropvolgende keer niet meer...
Zou het hiermee te maken kunnen hebben?

Ik zie dus heeel even dat blauwe scherm, dat is wel na het laden van Windows XP maar nog vóór het welkomstscherm. Dus niet echt voor het booten?

Heeft het dan zin het geheugen terug te sturen naar de fabrikant?
 
Bedankt voor je reactie.

Ik weet dat ik nog wel in boot.ini had toegevoegd: /3GB
Zodat mijn Windows XP (32bit) 3GB ipv 2GB aan programma's kon toewijzen... ik kon hem daarna nog wel gewoon opnieuw opstarten, maar vanaf de daaropvolgende keer niet meer...
Zou het hiermee te maken kunnen hebben?

Ik zie dus heeel even dat blauwe scherm, dat is wel na het laden van Windows XP maar nog vóór het welkomstscherm. Dus niet echt voor het booten?

Heeft het dan zin het geheugen terug te sturen naar de fabrikant?

Als je zegt dat het na het XP scherm is, is het gelukkig tijdens het booten. en dan bestaat er een kans dat het "maar" een softwarefout is. Probeer het eens met "ERD commander 2007" de computer opstarten van dit programma. van hier uit een systeemhestel uitvoeren.
 
Bedankt weer voor je reactie.
Het was een register fout.
Mbv de XP Recovery Console heb ik een grondige 2 uur durende chkdsk uitgevoerd die het opgelost heeft.
Voorlopig doet alles het weer gewoon :D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan