Blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Aram Pronk

Gebruiker
Lid geworden
3 dec 2007
Berichten
33
Beste Mensen,

Ik zit met het volgende probleem, steeds als ik mijn computer opstart krijg ik een blauw scherm. Met de code Stop 0x0000007F en vervolgens heel snel het bericht fysieke geheugendump controleren en vervolgens voltooid. Dit gaat heel snel en dan start de computer opnieuw op.

Ik heb al het een en ander opgezocht op internet. Maar kan niet echt een juiste oplossing vinden. De stappen die ik zelf al heb genomen zijn CHKDSK /R en /P via de reaparatie CD van Windows en ook Fixboot. Maar het probleem blijft aan. Is er misschien iemand die hier een (hopelijk simpele en goede) oplossing voor hebben om dit probleem op te uit de wereld te helpen. Overigens heb ik ook de laatste update verwijderd van Microsoft.Ligt misschien aan de update servicepack 3, want die durf ik niet zo gauw te verwijderen.

Oja, dit zijn mijn computergegevens:
Dell dimension 9150. Viiv pd 940 processor Dual Core 3.20 ghz 800 fsb, 2x2 MB.20
2048 MB Dual channel
250 GB hard drive.
Nvidia Geforce 7950GT 512MB
Windows XP.

Ik hoop dat iemand hier een oplossing voor heeft.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groeten
Aram Pronk
 
Laatst bewerkt:
Nog een vraag.

Als ik opnieuw Xp installeer via de CD reparatie CD, worden alle bestanden verwijderd? en heb ik dan gewoon weer XP met servicepack 1? En zou dit een oplossing kunnen zijn?

Groeten
Aram
 
Hallo Aram,
Ik zou die "snelle"boodschappen, die de computer geeft, niet zo nauw nemen.
Waarschijnlijk gebeurt er tijdens 't opstarten een correktie van je geheugen bestand.
Als de computer verder goed draait lijkt 't me niet zo'n probleem.
Je zou Scandisk kunnen proberen, om te achterhalen of 't iets met een verwijderd bestand heeft te maken.

Als je WinXp opnieuw installeert en je kiest voor: herstellen
dan worden je bestanden die er op staan niet gewist,
maar is je probleem waarschijnlijk nog niet de wereld uit.

Kies je voor nieuwe installatie,
dan worden je bestanden wel gewist.

Kijk eens naar deze thread om te begrijpen wat een geheugen dump is:
http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php?t=267574

:)
 
Oke, met scandisk bedoel je de optie chkdsk op de reparatie cd? Dit heb ik wel al geprobeerd maar hij geeft inderdaad aan dat hij een of meer fouten heeft gevonden, maar vervolgens wordt er niks gerepareerd.

Aha, dus dan zou ik voor herstellen moeten kiezen.

Maar hoe zou ik dit dan via scandisk kunnen oplossen?

Nou hij start nu wel iedere keer opnieuw op, het lukt me zelfs niet meer om in te loggen in XP, ook niet meer in de veilige modus. Wat ik nog wel weet wat het probleem misschien zou kunnen zijn, is dat ik iest in de bios heb verandert, en hem tot 2maal toe op de standaard waarden heb teruggezet. Zou dit het kunnen zijn?

Alavats bedankt.

Groeten
Aram
 
CHKDSK /F als het goed is spoort die dan de fouten op, en repareert ze.
Met CHKDSK /R worden alleen de beschadigde sectoren opgezocht, maar niks gerepareerd.
 
STOP 0x0000007F (UNEXPECTED_KERNEL_MODE_TRAP)

als hier op zoekt in google lijkt het er op dat je een conflict hebt tussen geinstalleerde software en hardware.
aldus de microsoft support site hier staan mogelijke oplossingen beschreven.

ook word op norton-site dit probleem beschreven.
 
Ik zou in dit geval niet voor herstellen gaan, omdat dan de kans op 't zelfde conflikt dezelfde blijft.
Wanneer je voor nieuwe instalatie kiest, wordt windows opnieuw geïnstalleerd en wordt je software ook vernieuwd.
Zijn er conflikten dan weet je waar ze ontstaan.

Iets in de bios veranderen zou ik even ergens noteren.
De herstelwaarde is niet altijd dezelfde als waar de computer op draait.(de)

:)
 
Ik heb het volgens mij nu op kunnen lossen, door de Dell drivers op nieuw te installeren. En nu stond de computer enige tijd aan zonder problemen.
 
Hoi Allemaal,

Ik heb volgens mij de foutcode gevonden van mijn bovenstaande probleem maar nog geen oplossing kunnen vinden. Weet iemand hier misschien een oplossing voor.

De foutcode is: Error code 650F:136C
MGS:IDE device failed blank media or no media is present in optical drive.

Tevens staat in mijn logboek nog een foutcode, namelijk:

IntelGRTD could not attach EL Acpi driver.

Weet iemand hier een oplossing voor?

Alvast ontzettend bedankt.

Aram
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan