Blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rodney12

Gebruiker
Lid geworden
4 feb 2008
hallo allemaal ik heb hier een pc staan van een goede vriend maar die geeft een blauwe scherm hij start gewoon op een bij het laadschermpje van xp gaat ie naar blauw scherm met foutcode Stop:0x0000008E(0xc0000005,0XBF800F92,0F478DB2C0x00000000 We hebben een nieuwe hd gekocht maar probleem blijft nog help !!!!!!!!

Heeft je vriend, vlak voor het blauwe scherm kwam, hardware of software geïnstalleerd?
Kan je wel in de Veilige Modus komen?

nee niet dat hij weet en nee kan niet in veilige modums dan komt gelijk het blauwe scherm te voorschijn

staat er UNBOOTABLE_VOLUME of UNMOUNTABLE_VOLUME ??

Hoi,

Met die nieuwe hd ook een schone installatie gedaan?

Modag

ja gedaan en dat laad ie helemaal niks start op en dan gelijk controleer u windows op fouten en dergelijken

Hoi,

Ik begrijp je antwoord niet helemaal:
en dat laad ie helemaal niks start op en dan gelijk controleer u windows op fouten en dergelijken
En dan vooral dat laad ie helemaal niks vertel eens wat er gebeurt
Is het een sata hd die er in gezet is?
Modag

de computer start op en als ie voor bij de boot from cd is geeft hij een blauw scherm met de nieuwe hdd

Hoi,

Dus ik neem nu maar even aan dat je een sata hd hebt dus zal je van je moederbord site een driver hiervoor moeten downloaden en deze op diskette zetten en deze tijdens het installeren vanaf de xp cd-rom komt er onderin een optie om externe driver of zoiets d.m.v. F6 in te drukken en als dit gelukt is zou het moeten functioneren.
En als je geen diskette station meer hebt zal je slipstream cd-rom moeten maken.
Modag

Laatst bewerkt:
de hardeschijf doet het wel in een andere computer gr rodney en krijg in die pc die waar hij niet werkt foutcode 0x0000007B

Laatst bewerkt:
ik kan windows niet opnieuw instaleren op die pc geeft gelijk een blauw scherm

Dat zou raar zijn. Over het algemeen is een blauwscherm, het opvangscherm van windows, dus wanneer dat nog niet word gestart zou je zowel bios als het menu van veilige modus moeten kunnen laden.
0x0000008E fouten zijn kernel fouten, dat er op kan duiden dat bepaalde drivers niet geladen kunnen worden.
Als dit in het begin gebeurd kan dat bijvoorbeeld duiden op HDD probs, of VGA probs.

Rammel zodra je opstart op F8, niet 1 keer, maar gewoon tikketikketikketik. Alsie gaat piepen, niet reageren :P

Probeer even de VGA modus.

Werkt dus niet, pak even een hdd, liefst leeg, en installeer daar windows op, en maake eigen schijf los. Is het probleem dan op gelost. Dan ligt het aan je schijf, of wel je windows installatie.
Heb je het nog steeds dan is er iets anders aan de hand.

Een Hdd met Xp uit een geheel andere pc, zal het in een paar gevallen doen, maar vaak ook niet. Je kan het proberen, maar het is niet aan te raden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan