Blauw Scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Duncann

Gebruiker
Lid geworden
22 okt 2010
Berichten
91
Als ik bepaalde programma's opstart krijg ik een blauw scherm met witte teksten, onderaan staat er percentage en wanneer deze 100% is slaat de computer uit en start opnieuw op.
Als de computer weer opgestart is krijg ik een melding:

'Windows is onverwacht afgesloten en vervolgens hersteld
Windows werkt niet meer correct vanwege een probleem. Er
wordt een melding weergegeven wanneer er een oplossing
beschikbaar is.'

Wat is dit en wat kan ik hieraan doen?
 
Laatst bewerkt:
Bsod

Goedemorgen! Ook wel bekend als BSOD (Blue Screen of Death)... Helaas kan de oorzaak zo ongeveer alles zijn. Van hardwarefouten tot een virus. Je informatie is wat krap om zo een oorzaak te geven :(. Aangezien de fout zich na een herstart opnieuw voordoet ligt het iig aan iets wat geinstalleerd is. Ik zou dus eerst is nagaan wat er allemaal recent is geïnstalleerd/geupdate. Vaak zijn BSOD's afkomstig van driverproblemen dus 'k zou eerst daar is zoeken.

Ook een keer opnieuw starten in savemode wil nog wel is aanwijzingen geven.

Succes! :D
 
Dit is het beruchte BSOD (Blue screen of death). Vaak verdwijnt deze melding zo snel, dat je niets kan lezen. Ga naar Configuratiescherm >> Systeem >> Opstart- en herstelinstellingen >> Systeemfouten. Hier het vinkje weghalen bij 'Computer automatisch opstarten'. Als je dan weer een BSOD krijgt, blijft het staan en kan je zien wat de oorzaak is.
 
Dit is het beruchte BSOD (Blue screen of death). Vaak verdwijnt deze melding zo snel, dat je niets kan lezen. Ga naar Configuratiescherm >> Systeem >> Opstart- en herstelinstellingen >> Systeemfouten. Hier het vinkje weghalen bij 'Computer automatisch opstarten'. Als je dan weer een BSOD krijgt, blijft het staan en kan je zien wat de oorzaak is.
Ik kan het niet vinden.
 
Laatst bewerkt:
Zoals hierboven al werd gezegt kunnen we met de stop code je misschien wel helpen :D
 
Ik denk dat ik het gevonden heb: Configuratiescherm\Alle Configuratiescherm-onderdelen\Onderhoudscentrum.
Hier staat het volgende bericht:

Een probleem met NVIDEA Graphics Driver oplossen
NVIDIA Graphics is 16 keer gestopt. Laatst
opgetreden op: 23-10-2010 (de laatste keer dat ik dit blauwe scherm kreeg). Er is een
trapsgewijze procedure voor het oplossen van dit
probleem beschikbaar.

Maar wanneer ik klik op 'Details van bericht weergeven' komt er dit bericht:

This solution could not be downloaded

--------------------------------------------------------------------------------

Most likely causes:
Your computer was unable to download the solution at this time. Check to make sure your computer is connected to the Internet, and then try to download the solution again later.


--------------------------------------------------------------------------------

Maar ik ben wel degelijk verbonden met het internet (anders zou ik dit ook niet kunnen typen :p)
Ik heb het nu al een paar keer geprobeert, maar telkens hetzelfde resultaat.
 
Laatst bewerkt:
Oude driver van je videokaart compleet deïnstalleren.
Nieuwe downloaden bij nVIDIA, installeren en gaan met die banaan.
 
Het werkt!

Hij doet het! Geen blauw scherm meer. :D Bedankt!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan