Blauw scherm.

Status
Niet open voor verdere reacties.

proudmommy18

Gebruiker
Lid geworden
11 jan 2011
Hallo,

Ik hoop dat ik hier de vraag goed neerzet.

In ieder geval krijg ik elke keer een blauw scherm.
Nu had ik WhoCrashed gedownload en daar komt dit rapport uit:

On Tue 11-1-2011 9:58:38 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\Mini011111-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlpa.exe (nt+0x22F43)
Bugcheck code: 0xFE (0x5, 0xFFFFFFFF898CD0E0, 0x10DE055E, 0xFFFFFFFF84E07270)
Error: BUGCODE_USB_DRIVER
file path: C:\WINDOWS\system32\ntkrnlpa.exe
product: Besturingssysteem Microsoft® Windows®
company: Microsoft Corporation
description: NT-kernel & -systeem
Bug check description: This indicates that an error has occurred in a Universal Serial Bus (USB) driver.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver which cannot be identified at this time.

Nu weet ik niet hoe ik dit kan oplossen. Wie heeft een idee??:confused:

Lijkt erop dat 1 van je USB apparaten de oorzaak is. Probeer eens eerst alle USB apparaten van je PC af te halen?

Hallo,

ja daar was in al wel achter dat het met mijn usb te maken had. Maar ik heb er amper een usb in zitten. Heel soms mijn memorystick maar verder nooit iets. Dus ik snap het verder ook niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Wat je zou kunnen proberen is in apparaatbeheer eens alle usb aansluitingen verwijderen en de pc herstarten zodat windows de usb aansluitingen opnieuw ziet en opnieuw installeerd.

Weer blauw scherm!!

Haay,

In een eerdere post had ik al aangegeven dat ik elke keer een blauw scherm krijg. Daaruit werd geconcludeerd dat er iets met mijn usb zou zijn. Hij kwam ook met kernel of zo iets.

Nu kreeg ik weer een blauw scherm, nu met de code: IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL.
Ik heb weer WhoCrashed gebruikt en het komt er weer op neer iets met kernel achtig iets te zijn. Nu weet ik niet wat dat betekend, en wat ik er aan kan doen. Wie weet het wel en kan mij helpen?!
Ik raak elke keer mijn werk kwijt :confused::evil:

Wat je zou kunnen proberen is in apparaatbeheer eens alle usb aansluitingen verwijderen en de pc herstarten zodat windows de usb aansluitingen opnieuw ziet en opnieuw installeerd.

Thnx, ik zal het proberen, maar zie ook mijn andere post, het heeft iets met kernel te maken en ik weet niet wat dat betekend.

uit eigen ervaring weet ik dat je het .dmp bestand moet inpakken en hier posten. Inpakken omdat je hier een *.dmp kan uploaden, ik kan er niets mee, maar andere weet ik wel!

ik zou windows maar opnieuw installeren
kernel is het binnenste van windows waar alles om draait:(

uit eigen ervaring weet ik dat je het .dmp bestand moet inpakken en hier posten. Inpakken omdat je hier een *.dmp kan uploaden, ik kan er niets mee, maar andere weet ik wel!

Dankje voor je reactie, maar ik ben echt totaal niet goed met computers. Waar kan ik dat .dmp bestand vinden dan?t

Nou, dan installeer ik xp wel weer opnieuw. (beetje oud maar met vista kan ik niet werken:p) Als datniet helpt ga ik wel naar een computer bedrijf:confused:

Mod edit

Welkom op Helpmij.nl

Beide topics samengevoegd.Het is niet nodig om er weer een topic over te openen.Oookal is de melding iets anders.

Succes met je vraag.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan