blauw scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

bullzeye26

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2008
Hallo,

Ik heb wat hulp nodig met een probleem.
mijn laptop valt soms zomaar uit het niets op blauw scherm.
Na afloop van krijg ik deze melding:

Aangezien het de laatste tijd steeds vaker gebeurd, vroeg ik me af of iemand me daarmee kan helpen.

Alvast bedankt voor de moeite. :)

Dat 'blauwe scherm' heet een BSOD (Blue Screen Of Death) dit betekend dat je laptop crasht. Zijner recentelijk hardware wijzigingen gedaan? Ik ben ook benieuwd naar de foutcodes ie op het blauwe scherm worden weergegeven. In de map C:\Windows wordt een .dmp bestand geplaatst na een BSOD deze bevat technische gegevens en foutcodes om het probleem te kunnen achterhalen. Wil je dit bestand uploaden, dan kunnen we nagaan wat er precies mis is.

Hoi,
Omschrijving v.d. Bug_Check_Code (Eng).
Heb je recent een driver ge-update of een nieuw programma geïnstalleerd?
This bug check is usually caused by drivers that have incorrectly marked their own code or data as pageable.
Probeer terug te denken wanneer het probleem begon en ga na welk programma je toen had geïnstalleerd.
Hoelang heb je het probleem al? Als het nog niet zo lang is kun je overwegen een systeemherstelpunt terug te zetten.
Download WhoCrashed 4.01 free versie (op +/- de helft v.d.site) en post de resultaten in je volgende reactie.

@Tiennes
De foutcodes staan in zijn screenshot.

Laatst bewerkt:
@Mik, daar heb je gelijk in. Ikzelf kan vrij weinig met deze codes. In een .dmp bestand staat specifiekere informatie.

Hoi, hoe meer informatie hoe beter.
Zet de gehele melding eens neer, in de screenshot zien we ook niet alles.
In je logboeken vind je de melding ook wel terug, dat is dan even zoeken, je weet de tijd en datum nog ongeveer?
C:\WINDOWS\system32\eventvwr.msc
Als je de melding daar vindt, kan je er op dubbelklikken en op de knop Kopieren klikken, daarna kan je het hierneer plakken.
Software er voor installeren kan altijd nog, als het niet anders wil.
Het beste is om zo weinig mogelijk gratis tools in je systeem te installeren.
En wil je dat wel doen, blokkeer dan van die software alle uitvoerbare bestanden van het programma, zoals *.exe, in je firewall.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan