• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

blauwe balk in excel weg

Status
Niet open voor verdere reacties.

gompie1304

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
19 jan 2002
Ik denk dat ik een toets aangeraakt heb of zo, maar ik ben ik excel mijn blauwe balk en de taakbalk kwijt. Ik kan niet meer vinden hoe ik die weer terug kan krijgen en vind het erg lastig. Kan iemand me helpen?

misschien met ALT-D ?

(er opent dan een menu, kies voor "volledig scherm")

Word en excel zijn echt verschillende programma's en ook voor excel is een sectie voor (heb mod al ingelicht)

Wellicht kun je aangeven welke excel versie je hebt

Geplaatst door m@rio
Word en excel zijn echt verschillende programma's en ook voor excel is een sectie voor (heb mod al ingelicht)

Wellicht kun je aangeven welke excel versie je hebt

Stom! Verkeerde sectie gekozen. Per ongeluk.... Sorry.

Geplaatst door gast0225
misschien met ALT-D ?

(er opent dan een menu, kies voor "volledig scherm")

Met alt-D kan ik in elk geval de bovenste blauwe balk weer tevoorschijn toveren. Dank! Maar nu de startbalk nog. Ik werk met office 2002.

office 2000 over here, wat is een "startbalk" ?

Als je daarmee de regel bedoelt waarin je formules kunt typen ?

Kies dan voor "beeld" en daar "formulebalk" aanvinken.

Mogelijk is de taakbalk te klein gemaakt om zichtbaar te zijn, of hij staat thans op een plek waar 'ie niet zichtbaar is:

Je zou de volgende 2 dingen kunnen proberen :

1- Wijzig het formaat van de taakbalk:
Druk op CTRL+ESC om de taakbalk te selecteren en om het menu Start weer te geven.
Druk op ESC. Het menu Start verdwijnt, maar de taakbalk is nog steeds geselecteerd.
Druk op ALT+SPATIEBALK en klik vervolgens op Grootte.
Wijzig het formaat van de taakbalk met de muis of met de pijltoetsen.

2- Start de computer opnieuw op in de Veilige modus. Als je de computer in deze modus opstart, wordt de taakbalk op de standaardlocatie teruggezet.

c:/programfiles/microsoftoffice/microsoft office werkbalk?

Of is toevallig de werkbalk verschoven? Als je op de startknop drukt zie je dan je werkbalk? Als je hem niet ziet dan moet je met je muis helemaal naar beneden gaan totdat je cursor wijzigt in een verticaalpijltje, linker muisknop indrukken en naar boven schuiven.

Bedankt jongens, ik ga aan de slag met jullie oplossingen. De eerste (alt-D) durfde ik op deze PC nog wel aan, maar op deze heb ik geen problemen. Moet morgen even op de andere (kan nu niet) jullie andere suggesties proberen. Jullie horen het resultaat....
Thx!

optie 2 in mijn vorige bericht is sowieso een "veilige" methode......... ;) :D :D :D

Geplaatst door Luc Heyndrickx
En indien je de werkbalk bedoelt met:

Luc

Nee hoor, ik bedoel Echt de taakbalk. Die blauwe helemaal onderaan die niets met Excel te maken heeft maar met Windows. Die balk waar de groene startknop in staat.
Maar toch, bedankt.

Hoi Gompie,

Bedankt voor jou prive bericht!

Ik ben echter geen verenigingslid, en kan jou daarom ook niet antwoorden! (dus dan maar zo)

Eigenlijk had je het bericht van gisteren niet mogen lezen, ik had het al gelijk verwijderd, jullie waren dus erg snel!

Toen ik reageerde, stonden er pas 3 reply's en was ik er net als Luc van overtuigd dat je werkbalken miste in jouw Excel configuratie! (of te wel niet uitproberen wat ik opschreef, is niet nodig)

Toen bleek dat het om de windows balk ging heb ik hem gelijk verwijdert!

Op jou persoonlijke vraag in jouw PB, moet ik negatief antwoorden. (tenminste niet zover ik weet......maar het zijn er ook zoveel)

Ik hoop dat het probleem, snel getackeld wordt!
(moet wel zeggen, dat het verdwijnen van de taakbalk wel iets vreemds is...maar goed!)

Zie je op het Forum!

Geplaatst door gast0225
2- Start de computer opnieuw op in de Veilige modus. Als je de computer in deze modus opstart, wordt de taakbalk op de standaardlocatie teruggezet.

gelukt, Paha. Heeft effe geduurd....
Thx!

Time is not important, only the solution is important................... :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan