blauwe gloed op scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Victor V

Gebruiker
Lid geworden
2 feb 2005
Berichten
541
Sinds een paar weken heb ik een blauwe gloed op mijn beeldscherm. Hoe krijg ik dat weer normaal?
 
Wat is er veranderd in je hard- of software sinds die paar weken?
Heb je toevallig nieuwe drivers voor je videokaart geinstalleerd?
 
kijk of er toevallig sterk magnetische of sterk electrische apparaten in de buurt van je monitor staan. als dit zo is haal ze dan eens weg.

haal de stroom van je monitor af en druk de startknop van je monitor 2 minuten lang in.

haal de vga of dvi kabel los ( bij flatpanels kan dit aan de kant van de monitor bij de oude crt aan de kant van de computer) doe de monitor weer aan, MET ALLEEN de stroom kabel aangesloten. het beeld wat je dan ziet is dat dan nog steeds blauw?


helpen stap 1 en 2 niet en heb je het blauwe scherm nog steeds bij stap 3? dan heeft je monitor een defect.
 
bork zei:
kijk of er toevallig sterk magnetische of sterk electrische apparaten in de buurt van je monitor staan. als dit zo is haal ze dan eens weg.

haal de stroom van je monitor af en druk de startknop van je monitor 2 minuten lang in.

haal de vga of dvi kabel los ( bij flatpanels kan dit aan de kant van de monitor bij de oude crt aan de kant van de computer) doe de monitor weer aan, MET ALLEEN de stroom kabel aangesloten. het beeld wat je dan ziet is dat dan nog steeds blauw?


helpen stap 1 en 2 niet en heb je het blauwe scherm nog steeds bij stap 3? dan heeft je monitor een defect.


het heeft gewerkt. Het beeld is weer goed:p :thumb:
 
Victor V zei:
al ziende hartstikke doof..............?
Nee hoor;)

Ik ben ook benieuwd.

Er staan 3 mogelijkheden, dus welke heeft geholpen??
 
haal de stroom van je monitor af en druk de startknop van je monitor 2 minuten lang in,met afgekoppelde monitor


Dat is daar voor de oplossing
 
BANDIT123 zei:
haal de stroom van je monitor af en druk de startknop van je monitor 2 minuten lang in,met afgekoppelde monitor


Dat is daar voor de oplossing

Bij mij werkt het niet, jammer.
 
Blauwe gloed

Mijn zoon zat vd week op MSN en kreeg van iemand een icoontje toegestuurd wat hij wilde opslaan. Helaas sinds die tijd hebben we een blauwe gloed over ons scherm. (Welk icoontje het is kan ik niet meer terug vinden helaas)
Systeemwerkset gebruikt, settings geprobeerd aan te passen, Monitor uit het stopcontact... Helaas.
Het ligt niet aan de monitor dit omdat een aantal vrienden van hem hetzelfde probleem hebben. Is er aub iemand die ons kan helpen?
Alvast bedankt.
 
Zou eens op Vires ,Spyware en Adware scannen + CCleaner er over halen

En vraaag even aan de anderen of die weten wel icoon dat is,zoekt ook wat makkelijker naar de oorzaak
 
Laatst bewerkt:
Starkie zei:
Mijn zoon zat vd week op MSN en kreeg van iemand een icoontje toegestuurd wat hij wilde opslaan. Helaas sinds die tijd hebben we een blauwe gloed over ons scherm. (Welk icoontje het is kan ik niet meer terug vinden helaas)
Systeemwerkset gebruikt, settings geprobeerd aan te passen, Monitor uit het stopcontact... Helaas.
Het ligt niet aan de monitor dit omdat een aantal vrienden van hem hetzelfde probleem hebben. Is er aub iemand die ons kan helpen?
Alvast bedankt.
Is dit icoon misschien als bureaubladafbeelding geplaatst? Ik weet niet of dat met een soort transparantie kan bijvoorbeeld.
Misschien kun je in iedergeval instellen om geen bureaubladafbeelding te nemen en kijken of het helpt.
 
Ik heb hetzelfde probleem. Ik heb de bovenstaande oplossingen geprobeerd, en die werken, voor eventjes. Na een tijdje wordt het weer blauw, en af en toe word het dan weer normaal en flikkerd het een beetje. Misschien een probleem in de software? want als de com uit staat en ik doe het beeldscherm aan zie ik wel normale kleuren bij die letters.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan