Blauwe/rode verticale strepen

Status
Niet open voor verdere reacties.

afghano

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2008
Goedenavond allemaal,

Ik krijg allemaal verticale strepen van elk 2 cm en met een afstand van ongeveer 5 cm tot de volgende streep op mijn beeldscherm. Op een witte achtergrond zijn de strepen wit en op een zwarte achtergrond zijn de strepen rood. De strepen staan niet stil, je ziet ze een beetje flikkeren/pixsels bewegen op en neer.

Ik dacht eers dat mijn videokaart oververhit was, maar hij is maar 55 graden.
Toen dacht ik dat het misschien wel door stof kwam, dus heb ik mijn hele pc uitelkaar gehaald en alles goed schoon en stofvrij gemaakt, maar tevergeefs nog steeds de zelfde probleem. Ook heb ik alle kabels goed bekeken of ze vastzaten.

Heeft iemand enig idee waaraan dit licht?

mvg

de monitor?
heb je de monitor ook op een andere computer geprobeert?
en heb je dan nogsteeds de zelfde problemen?
als dat nog steeds zo het geval is dan is je scherm dood aan het gaan

Grote kans dat het toch je videokaart is. Andere monitor geprobeerd? Maak eens een screenshot en plaats die hier. Is het op de screenshot niet te zien, is het mogelijk je monitor.

Ik heb een Samsung SyncMaster P2270 vorig jaar gekocht...echt jammer als het mijn monitor zou zijn :confused: maar ik ga het eventjes proberen en vertel jullie dan of het mijn monitor is of niet (doormiddel van een screenshot)

Edit: Heb een screenshot gemaakt en die op een usb stick gezet, naar de pc van mijn broertje geweest en je zag de strepen nogsteeds.
conclusie mijn videokaart is stervend?

2pq1ifa.png

Laatst bewerkt:
eh nee...

je zecht net
naar de pc van mijn broertje geweest en je zag de strepen nogsteeds.

dan is het tog je monitor die het niet goed doet of heb je de monitor van zijn pc op jou pc aangesloten?

Ik heb een screenshot gemaakt, in paint gezet en opgeslagen op een usb stick. Ben naar zijn computer gegaan en t plaatje bekeken, er zaten strepen op.
Dus het kan niet aan mijn monitor liggen want met een print screen neem je een foto van wat je videokaart laat zien en niet wat je monitor laat zien

de vga/ dvi/ hdmi kabel al gecontroleerd?
welke je van deze 3 dan ook gebruikt.;)

Hey bedankt voor je reactie!
Ik gebruik een dvi kabel, schermresolutie 1920 x 1080
Heb alle kabels gecontroleert alles zit goed vast, heb voor de zekerheid alles eruit gehaald en nog een keer erin gestopt.

Is duidelijk een videokaart probleem, gezien de "strepen" op de screenshot te zien zijn.

het zou de kabel zelf kunnen zijn.
heb het laats op mijn werk ook gehad.
collega gebruikt altijd een laptop met extra beeldscherm er naast en het beeldscherm begon te knipperen en hij viel soms uit en ik zag strepen over het scherm en toen heb ik onlangs de vga kabel vervangen en toen deed het scherm weer helemaal normaal.

Als het de kabel zelf zou zijn, zie je het probleem niet op een screenshot terug.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan