Blauwe scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Önder

Gebruiker
Lid geworden
24 feb 2004
Berichten
365
Hallo,

Als ik Windows vista opstart doet ie dat goed, maar als ik 2 programma's tegelijk wil gebruiken en de proccesor met 100% belast, krijg ik een blauwe scherm die ik niet kan lezen, hij start opnieuw op... doet het daarna een paar uur niet, en daarna weer wel..

Wat kan het zijn? De fans draaien(ookal wat langzaam naar mijn mening)
Temperatuur is goed volgens speedfan,
ik snap het niet, help me aub.

Dankjewel.
 
Speedfan.. Probeer het is met PCWizard, met temperaturen is die iets vertrouwlijker dan Speedfan (Speedfan zit er best wel 's naast).

Druk tijdens het opstarten van je PC op F8, en dan kies je voor " Herstarten bij fout uitschakelen " o.i.d.

Geef ons dan het blauwescherm door (Bovenin de text en onderin de stopcode en het bestand).
 
Hoi, het is me gelukt op te starten in veilige modus, en dit kreeg ik voor mijn neus...



Probleemhandtekening:
Gebeurtenisnaam van probleem: BlueScreen
Versie van besturingssysteem: 6.0.6000.2.0.0.256.6
Landinstelling-id: 1043

Aanvullende informatie over dit probleem:
BCCode: 124
BCP1: 00000000
BCP2: 8ACB07C8
BCP3: B2000018
BCP4: 02000E0F
OS Version: 6_0_6000
Service Pack: 0_0
Product: 256_1

Bestanden die helpen bij het beschrijven van het probleem:
C:\Windows\Minidump\Mini100709-06.dmp
C:\Users\Ufuk\AppData\Local\Temp\WER-50984-0.sysdata.xml
C:\Users\Ufuk\AppData\Local\Temp\WER1C7C.tmp.version.txt

Lees onze privacyverklaring:
http://go.microsoft.com/fwlink/?linkid=50163&clcid=0x0413
 
En de stopcode van een bluescreen?

Had niet gevraagt of je in veilige modus wou starten, alleen even de functie van het herstarten uit zetten bij een systeemfout. Dan krijg je de BSOD namelijk langer te zien. (In het veilige modus menu nog een keer op F8 drukken, dan krijg je een groter menu waar die optie in zit)
 
De code is:

0x00000124 (0x00000000, 0x91601790, 0xB2000018, 0x02000E0F)

Is dit genoeg of moet ik het hele verhaal overtypen?
 
ik heb er zelf ook ervaring mee, een blau scherm is een system dump dat krijg je als je cpu op 100% staat. het kan ook aan je moederboord ligen die van mij was naar een halfjaar al kapot. maar als het dat niet is dan plaats en grotere prossesor in je computer.
maak ook een weekelijkse backup. sluit alle programma,s die je niet nodig hebt (ook msn, skype, yahoo messenger en andere comminucatie programma,s). en start je computer daarna in de vijlige modus op (geen netwerk-, opdrachtpomp molijkheden) login en dan start opnieuw op). veel succses :thumb:
 
De code is:

0x00000124 (0x00000000, 0x91601790, 0xB2000018, 0x02000E0F)

Is dit genoeg of moet ik het hele verhaal overtypen?

Bedankt, ik zal even gaan kijken.

Staat er ook een programma bij?


Edit:

Heb je alle drivers juist geinstalleerd? Op google vind ik namelijk niets anders dan drivers van video/geluidskaarten die niet juist zijn geinstalleerd. In dit geval lijkt het mij iets anders, omdat het op 100% processor pas krijgt.
Maar het is te proberen.
 
Laatst bewerkt:
Dit is de pc van mijn oom, ik moest hem voor hem repareren, ik ben een ICT'er, ik heb alleen maar geleerd op school om te gaan met Windows xp en die te troubleshooter, maar vista zit zo anders inelkaar...

Ik moet hem repareren, hij vertrouwd op me :(

Ik heb gedaan wat je net heb gezegd, maar zo werkt hij nog steeds niet, ene keer start hij op ander keer niet, :(
 
Bedankt, ik zal even gaan kijken.

Staat er ook een programma bij?


Edit:

Heb je alle drivers juist geinstalleerd? Op google vind ik namelijk niets anders dan drivers van video/geluidskaarten die niet juist zijn geinstalleerd. In dit geval lijkt het mij iets anders, omdat het op 100% processor pas krijgt.
Maar het is te proberen.

De drivers waren automatisch geïnstalleerd bij de installatie van vista, als ik de videokaart drivers wil installeren krijg ik de foutmelding.
 
je hardware drivers kun je ook zelf kontroleeren onder:
configuratie scherm\hardware en geluid\apperaat beheer.
 
De drivers waren automatisch geïnstalleerd bij de installatie van vista, als ik de videokaart drivers wil installeren krijg ik de foutmelding.

Probeer toch zelf een wat drivers te installeren (Had het zelf met windows Vista, bij mij werd ook alles geinstalleerd, maar nadat ik er zelf 1 had opgezet werkte het wel.)
 
Probeer toch zelf een wat drivers te installeren (Had het zelf met windows Vista, bij mij werd ook alles geinstalleerd, maar nadat ik er zelf 1 had opgezet werkte het wel.)


Hij heeft een onboard video kaart, ik heb de Nvidia videokaart eruit gehaald, maar nu start hij niet meer op... dit deed hij vaker, ik krijg geen reactie door op het knop te drukken...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan