Blauwe schermen ROL NOT enz.

Status
Niet open voor verdere reacties.

broertje

Gebruiker
Lid geworden
4 sep 2001
als ik mijn pc opstart,dan maakt ie nogal wat lawaai,maar na een paar keer opnieuw opgestart te hebebn dat doet ie namelijk zelf,hij stopt gewoon,doet ie het vrij goed,alleen krijg ik steeds meer een blauw scherm,en daar staat op:

er is een probleem gevonden.windows is afgesloten om schade te voorkomen.

ROL_NOT_LESS_OR_EQUAL

als dit de eerste keer is dat u dit scherm met de stopfout ziet,moet u de pc opnieuw opstarten,als dit scherm nogmaals word weer gegeven kunt u het beste de volgende stappen uitvoeren:

cotroleer of alle nieuwe hardware en software op de juiste wijze is geinstalleerd is dit een neiwue instalatie vraag dan aan de leverancier of er niwue windows updates zijn die u nodig heeft

als de problemen zich blijven voordoen dent u al u nieuwe hardware en software te verwijderen of uit te schakelen.schakel bios-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwkopieeen uit.

als u voor het verwijderen of uitshakelen van onderdelen de veilige modus moet gebruiken dient u de pc opnieuw op te starten op f8 te drukken om de geavanceerde opstaropties te selecteren en vervolgens de veilige modus te kiezen

technische informatie:

stop: 0x0000000A ( 0x00000001,0x00000002,0x00000001.0x8066E7400)

bezig met het starten van de fysieke geheugendump
de fysieke geheugendump is voltooid
neem contact op met de systeembeheerder of de afdelnig technische ondersteuning op voor de hul

zo dat staat er op het blauwe scherm,ik heb zelfs terug gezet met de cdrom in de frabrieks instelling dus zoals je hem in de winkel koopt,hij is van de aldi.alleen in de bios ben ik nog niet in geweest

zo ik hoop dat jullei hier een oplossing voor hebben,als jullie nog meer informatie willen hebben geef maar een gil

b.v. hartelijk dank

Ik verwacht een harddisk of geheugenfout. Als er nog garantie opzit: terugbrengen. Je kunt wel even Memtest downloaden (even googlen of hier zoeken). Er is ook een programma testdisk om je harddisk te testen.

oke thnx ik ga dat proeberen als ik het kan vinden hihi\

hoelang duurt die memtest?/hij zit aan 358% en nog geen fout

Laatst bewerkt:
nog iemand ideen wat ik kan doen,die memtest heb ik tot 600% laten lopen niks dus

testdisk ook niks opgeleverd,alles lijkt inorde,maar is het helaas niet,weet iemand nog iets??

heeft er nog iemand ideen voor mijn probleempje??

thnxxxx
o ja nog ff wat informatie,over mijn rare pctje,als ik hem s'morgens opstart,dan bromt ie nogal,en hij schakelt zichzelf een paar keer uit,maar na een keer of 2 a 3 maal opstarten loopt ie eigenlijk heel goed de hele dag,alleen ms livi messenger die valt er nogal eens uit,daar heb ik ook plus bij msn 8.1 versie en plus 4.6

Laatst bewerkt:
heeft er iemand misschien een idee welke richting ik moet gaan zoeken,waar zich ongeveer het probleem bevind?

heb nog wat gevonden dat had ik opgeschreven van de vorige keren

1 keer was de melding:
NDIS.SYS-address f73c1320 base at f7395000 datastamp 48025d03

dan nog een keer iets met win32k.sys,meer heb ik niet meer,dat was alle twee met een blauw scherm

en een keer kwam er op mijn monitor te staan,was het scherm zwart dat bewoog ook over het scherm de tekst:

analoog RBG

53khz/67hz

te groot

ik hoop dat jullie hier iets meer mee kunnen

Laatst bewerkt:
goede morgen,vandaag in de kast een hoop lawaai toen ik de pc opstarte,ik heb ff mijn mailbox kunnen openen,toen sloot ie zichzelf af en starte gelijk weer op het lawaai was al een stuk minder,en nu maakt ie helemaal geen lawaai meer en werkt ie gewoon weer,rara??

Heb je je pc al eens volledig uitgekuisd? stof enzovoort...

bekijk de temperaturen eens met het programmatje speedfan:thumb:

Hardware Monitoring : Winbond W83627EHF/EHG
Voltage CPU : 1.20 V
+3.3V Voltage : 3.28 V
+12V Voltage : 12.14 V
Processor Fan : 1454 rpm
Processor Temperature : 78 °C
Mainboard Temperature : 65 °C
Power/Aux Temperature : 51 °C
ACPI Thermal Zone : 65 °C
:
Video Monitoring : nVidia Driver + Thermal Diode
GPU Temperature : 63 °C
GPU Diode : 63.5 °C
GPU Fan : 45%
:
Hard Disk Monitoring : S.M.A.R.T
Hard Disk Temperature ST3250823AS : 36 °C

heb je daar wat aan??en hoe sta ik er voor nu?

schoon gemaakt is nog niet zo lang geleden gebeurt

Is die pc geclocked ofzo?

Ik vind het allemaal zeer hoge temperaturen! :shocked:

geclocked??? en wat wil dat zeggen????en waar kan ik dat vinden??ik heb pc wizard op mijn pc gezet strakjes dus als je meer wil weten

Laatst bewerkt:
herken je het woorde overclocked niet?

Het verbeteren van je prestaties van bijvoorbeeld je processor die normaal 2Ghz heeft naar 2.2Ghz...

Als dit het geval is zal je dit waarschijnlijk wel weten moest je het zelf gedaan hebben ;)

nee sorry dat heb ik niet gedaan,dus zal het probleem wel ergens anders liggen denk ik zo,thnxxx tot zover,ik ga morgen weer verder,kijken hoe ie dan opstart,welterusten

goede morgen,het opstarten gaat met nogal wat lawaai,een soort van brommen,en toen ie klaar was daarmee kon ik niks,zo vast als een huis,uit geschakeld,en opnieuw opgestart,geen lawaai meer,en hij doet het tot zover,maar volgens mij zijn de temperaturen wel wat te hoog voor een pc die 10 min, aanstaat

Hardware Monitoring : Winbond W83627EHF/EHG
Voltage CPU : 1.22 V
+3.3V Voltage : 3.28 V
+12V Voltage : 12.14 V
Processor Fan : 1442 rpm
Processor Temperature : 79.5 °C
Mainboard Temperature : 65 °C
Power/Aux Temperature : 51.5 °C
ACPI Thermal Zone : 65 °C
:
Video Monitoring : nVidia Driver + Thermal Diode
GPU Temperature : 60 °C
GPU Diode : 59.5 °C
GPU Fan : 45%
:
Hard Disk Monitoring : S.M.A.R.T
Hard Disk Temperature ST3250823AS : 33 °C

hallo.nu heb ik hem een tijdje uit gehad de pc,nu met opstarten kwam ie niet verder als het logo van pentium,3x geprobeert,niks,toen de herstel cd erin en na 2x lukte het wel,met behulp van de herstel cd????

ja sorry voor het late reageren maar in een weekdag ben ik nooit bereikbaar..

Ik ben ook nog maar gewoon een studentje ;)

Wel, heb je dan nu al eens het advies aangenomen om de pc eens uit te kuisen?
de kast gewoon open te laten en kijken of alle fans(ventilators) nog wel goed draaien?

Ik denk gewoon dat er niet genoeg koeling is en dat je pc daarom errors geeft en uitvalt.
Dus bekijk dat eens goed, alle fans.
Misschien is er wel gewoon een dikke spin tussen gekropen :D
Jah het kan hé :P en daardoor draaien die fans niet meer goed

geen probleem hoor.ben allang blij dat je me wil helpen,thnx daarvoor,en ik denk dat het de ventilator van de videokaart is die een hoop herrie maakt,maar is alleen in het begin,toch wel een beetje raar niet dan??ik ga morgenvroef ff kijken of ik hem schoon kan maken,moet vanavond naar een feestje:thumb:

het kan goed zijn dat de fans het meeste lawaai maken bij het opstarten want dan draaien ze voor mijn weten even het hardst...

wel ja ik hoor morgen dan wel of je ventilators goed draaien

amuseer je op je feestje :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan