blauwe schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

compres

Gebruiker
Lid geworden
27 nov 2000
Ik heb meer geheugen geplaatst van 128 naar 256.
ik kreeg daarna allemaal blauwe schermen. In de winkel is alles gecontroleerd en het probleem zou weg zijn.
Maar na een dag zit ik met het zelfde probleem. Alleen als ik het geheugen in een ander balkje plaats lost het probleem op.
Eh, ik heb bij het wisselen van het geheugen ook de fan en cooler van de prossesor schoongemaakt.
In de winkel gaven ze als verklaring dat mijn systeem instabiel was. (kan ik daar wat aan doen?)
Hoe krijg ik weer een betrouwbare computer.

Hp pavilion 850 mhz nu met 256MB geheugen.

Erik

Laatst bewerkt:
als het in de ander bank werkt waarom dan een probleem? Heb je jezelf goed ontladen tijdens het erin zetten van de reep? Ik heb zelf een keer gehad dat ik tijdens het aanstaan van de PC met een schroevendraaier iets aanraaktte in mijn pc, blieb... Parity error was het gevolg. Dus oppassen.

Windows ME is zeer instabiel. Beter is om een upgrade te doen naar XP of win2000 zullen de meeste zeggen. Ik zelf zou win98SE of linux doen. Maar die laatste is weer een totaal ander hoofdstuk :)

Als ik van bank wissel heb ik na een dag weer hetzelfde probleem.
Dat idee van een ander systeem win 98SE staat me wel aan, als dat het euvel oplost ga ik dat doen.

Erik

Ik weet niet zeker of het probleem na installatie van 98 dan is opgelost. Maar het is een poging waard als je de cd nog hebt liggen ;)

Als het na een dag weer problemen geeft dan denk ik aan verhitting (is je cooling optimaal) of toch een slechte reep.
Heb je na een wisseling (de pc werkt dus):
- de pc de hele dag aan gehad (diverse malen aan en uit) dan pas problemen of...
- is het probleem na 1x uit- en aanzetten meteen weer terug

De computer kan een langere tijd aanstaan zonder problemen. Maar na een paar keer opstarten krijg ik direkt in het begin al een blauw scherm met de mededeling Fout OE : C000A481. Direkt daarna kan ik wel in veilige modus opstarten. Maar een normale opstart doet hij niet. Hij start alleen normaal op als ik het geheugen verplaats naar een andere bank.
Ik dacht ook aan warmte en gebruik nu het programma speedfan. Die geeft ±49°C aan. Maar is dat te warm?

mijn PIV 1700 is gemiddeld 50 graden.
als ik een progje zoals dutch power cows of think draai (dat zijn reken programmas die de processor constant belasten als hij niks te doen heeft) dan is hij 65 graden.

Ik kan je er verder niet mee helpen.

Ik heb de laatste 2 dagen geen problemen meer gehad.
Ik denk dat het opgelost is zonder dat ik wezelijk iets gedaan heb. als er weer wat gebeurd, probeer ik er eerst een ander systeem op te zetten, en dan zie ik wel weer.
bedankt voor je hulp

Erik

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan