Blauwe schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Henry1st

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
502
Ik ben net begonnen met een nieuwe Aldi computer - de 3,4 ghz - en wil Windows opnieuw installeren - na het partitioneren. Als ik via de CD-rom bootfunctie begin met de Windows (XP-prof) installatie, dan houdt de installatie spontaan op (nadat de drivers geladen zijn). Er volgt een blauw scherm met de volgende mededelingen:

1. zet bios-geheugenopties zoals Caching en Shadowing uit.

2. fout: PCI.sys - address F853C0BF base at F853 5000, datestamp 3b7d855c.

3. stop 0x0000007e etc.

4. vervang de beeldschermadapter?

Wat kan dit zijn? Een mechanisch probleem?
Alvast dank!
 
Helaas, hierbij kondig ik het heengaan van deze nieuwe computer aan! Hij heeft nu spontaan de geest gegeven. Hij gaat wel aan, maar start niet door.:( :(
 
Kom je ook niet in veilige modus?
Zou ook geheugen of drivers van je bios.

ps
Trouwens hij is nieuw dus omruilen voor een ander!
 
Laatst bewerkt:
Kom nergens meer in, ik zie alleen een schermpje met Pentium IV en meer niet! Dit is al de tweede pc, de vorige (vorige week omgeruild) bleek dus leeg aan de binnenkant - géén processor, werkgeheugen, ventilatoren - videokaart!!! We waren niet de eersten, er waren meerdere pc's afgeleverd zonder bovengenoemde onderdelen (gestolen dus!). Maar weer een andere halen! :evil:
 
Vraag anders je geld terug en ga naar een computerland of zo en kijk of je daar iets in elkaar kan zette'.
Ik heb het al 3x bij kruidvat en heb na hevig aandringen
mijn mony terug gekregen.
 
Zet in de bios eens de boot op cd-rom!
2e de hard disk
3 floppy

ps kijk of die de schijf nog wel goed ziet;)
 
Heb ik allemaal gedaan! Probleem is alleen dat de computer helemaal niet meer wil opstarten. Hij is dood...!
 
Misschien mist deze pc ook onderdelen?

Als dat bij hun al vaker voorkomt zou ik gewoon geld terugvragen en elders een pc halen.

Heb hem zelf bij Paradigit weg, hebben ook wel een goede service.

Bovendien kun je daar ook kiezen wat je in je PC wilt.
 
Heb net weer leven in de computer gekregen met de volgende stappen:

1. schakelaar achterop de computer op 0 zetten.
2. stroomkabel eraf
3. met de stroom eraf, vijf keer de aan/uit knop drie seconden ingedrukt houden.
4. nu opstarten en in de bios "optimal defaults" laden.
5. F10 indrukken.

Toen was er weer leven. Alleen als ik windows zichzelf laat installeren zie ik de foutmeldingen van vanmorgen weer terug. Zucht.....!:eek:
 
Contact gehad met de helpdesk en men vermoedt een probleem met de geheugenbankjes c.q. moederbord. Volgende week wordt hij gehaald en gerepareerd. Ben benieuwd. E.e.a. was geen reclame voor de Aldi!
 
zeg maar DAAG DAAG met je pc
weer 3 weken kwijt!
koop je pc toch gewoon bij een echte dealer en geen supermarkt!
:cool:

Dit is een site ben pas net aangemeld www.helpmij.nl

tis gewoon beter dus help je ook niet dat ik meteen gebant wordt ofzow!;)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan