Blauwe schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.

peter789

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2007
LS.,

sinds enkele weken word ik geteisterd door 1 blauw scherm per week, zeer lastig. Ervoor deed de computer het prima, de laatste tijd. Ik heb rond die tijd een nieuw Ziggo-modem geïnstalleerd, maar het kan toeval zijn.
Ook vraagt Outlook mij af en toe om scanpst.exe te draaien, en zegt Windows-verkenner dat-ie niet meer werkt. Wat gebeurt hier allemaal?
Ik heb al een tijdje BlueScreenView van Nirsoft op mijn computer, maar als ik die wil openen (vandaag voor het eerst in weken) zegt hij: Bestandssysteemfout 65535.

Mijn computer lijkt wel behekst, wie helpt me hier doorheen?

Je zegt Behekst maar ik denk zelf aan een virus of spyware, heb je hem al gescand met MBAM ?

Groeten Marcel

Zet eens een systeemherstelpunt terug van voor je het ziggo apparaat erbij installeerde en kijk of dat werkt.

207mb77.jpg

Begint hetzelfde weer als je weer ziggo installeerd en anders niet kan je stellen dat er daar iets niet ok is.
Na systeemherstel eerst al je updates bijwerken.

Een modem, maar daarvoor hoef je toch geen software te installeren in windows?
Zoals hoogtijeling al zei, kan best infectie zijn, wat deed je voor je die ziggo modem ging gebruiken?
Had je toen wel internet?

Laatst bewerkt:
Had net een flink antwoord getypt toen de computer weer bevroor en vastliep.

Ik heb, of verzoek van Outlook, scanpst proberen te draaien, maar dat ging niet omdat mij eerst weer verzocht werd om schijfcontrole te draaien. Heb dat gedaan, toen scanpst, toen werkte de computer weer, maar na een half uur liep hij, als gezegd vast. Nu weer opnieuw opgestart en zit dit te typen.

Ik ga Malwarebytes Anti-Malware vannacht draaien.

BlueScreenView doet het ook weer, is er iemand die die logs kan beoordelen? Dan zou ik er een kunnen plaatsen (als iemand me uitlegt hoe ik een log genereer in BSV).

Veel dank voor de hulp.

Heb een soort log geproduceerd, geen idee of het iemand wat zegt... ;)

Bijlagen

Laatst bewerkt door een moderator:
Lichte paniek...

Beste mensen,

hier is Peter weer, heb een andere inlognaam moeten maken want mijn computer geeft nu steeds na het opstarten een blauw scherm.
Ik kan plm. 10 sec naar het bureaublad kijken, soms een halve minuut, en dan krijg ik weer een BSOD.
Dit gebeurt in zowel de veilige modus als de normale. WAT KAN IK DOEN?
Help alsjeblieft, want ik heb zoveel werk en ik word langzaam gek...

http://www.memtest.org/#downiso

Begin met het branden van een memtest op een cd, start ermee op en houdt per keer 1 reepje geheugen in de PC om ze afzonderlijk te testen.
Overigens kun je gewoon met je inlognaam en password vanaf elke PC hier op komen.

Laatst bewerkt:
Ik log in vanaf een laptop en wist mijnn gegevens niet meer, vandaar
Kun je mij, als leek, svp. exat uitleggen wat ik moet branden en wat ik daarna precies moet doen? Heb wel gegoogeld, maar de resultaten zijn mij abracadabra... Veel dank.
Overigens doen mijn pijltjestoetsen het niet in dit tekstvak, enig idee hoe dat kan? Op de rest van de site en de computer doen ze het wel. Ik word langzaam gek...

Ik heb even doorgezocht, kwam op http://www.memtest.org/#downiso terecht (via http://www.bouweenpc.nl/handleidingen-tips/hoe-test-je-je-geheugen-met-memtest), maar welk file moet ik hebben?

Laatst bewerkt door een moderator:
Test is nu bezig, super van je. Welke gegevens moet je straks hebben?

Test staat nu op 30%, het getal onder errors is inmiddels 145.765

Laatst bewerkt:
Als je fouten ziet in een test is dat reepje niet goed.

Overigens is het een begin om te ontdekken waar het probleem zit.

Hij deed net test# 4, maar ik zag volgens mij daarvoor test# 8. Kun je me vertellen hoe lang deze test duurt en wat ik nu moet doen?

Indien er geen errors gegeven worden na een paar testen een ander reepje gaan testen, je kun je ze wel allemaal tegelijk doen maar dan weet je niet welk reepje er fout is, wel als indicatie kun je met alle reepjes 1 test laten doorlopen, weet je of er een foute tussenzit of niet.

Duurt allemaal anders zo lang denk ik.

Dank. Ik weet niet wat een reepje is, kun je me dat verklaren?
En hoe scan ik per reepje? Hoeveel reepjes zijn er?

Wat anders: de test staat nu op een half miljoen fouten, lijkt mij een aardige indicatie... ;)

Mocht dat na het reepjes-scannen zo blijven, wat is dan de remedie? Nieuw intern geheugen (ik roep maar wat)? Enig idee wat dat zou kosten? Kan iemand dat er zelf in zetten?

Nogmaals veel dank.

Bij een half miljoen fouten mag je wel stoppen hoor.:eek:
Is dat bij alle tegelijk, dan heb je ze er dus niet uitgehaald en per stuk getest.

Maare, een plaatselijke pc boer kan je die "reepjes" geheugen wel verkopen, neem ze mee dan weet hij ook welke je moet hebben, PC meenemen en laten doen kan ook.
En de prijs is afhankelijk welk type geheugen en welke grootte erin zit.

http://www.youtube.com/watch?v=8twJCIRjq3U

Ik heb de computer open gemaakt en de geheugenkaartjes gevonden, 1 van 2 en 1 van 1 Gb. Heb eerst die van 2 verwijderd, comp. deed niets meer. Daarna die van 1 verwijderd en die van 2 teruggeplaatst en... allees lijkt het weer te doen, wel wat langzamer, uiteraard, maar ik heb weer beeld, voornamelijk dankzij jou!!! Thanks a lot, dus!

Wilde Outlook opstarten, hij vraagt weer om scanpst, dus dat was een tegenvaller. Dat draait nu. Zou dat de oorzaak van het probleem kunnen zijn, of een gevolg. In beide gevallen: wat raad je me aan?

De computerboer heeft alleen een kaartje van 4 Gb van €45, en omdat ik de computer toch al wilde laten vervangen lijkt dat wat duur op een nieuwwaarde van plm. € 400. Wat raad je me aan? Zijn die dingen er ook goedkoper? Er zat in een Samsung m378t2953ez3

Nogmaals veel dank!!

Die melding is een softwarematig probleem, probeer dit eens.
http://support.microsoft.com/kb/272227/nl

Overigens zal die PC met 1 gig. minder niet echt veel minder snel zijn geworden, alleen bij grotere bestanden als er meer het wisselbestand gebruikt moet worden.

Als je toch van plan bent om een nieuwe PC aan te schaffen zou ik er geen geld meer in steken.

Nogmaals dank voor je prima hulp, LP! Dankzij jou heb ik mijn computer niet ter reparatie hoeven inleveren en misschien een paar dagen kwijt te zijn, ik moet er niet aan denken.

Ik heb gisternacht MBAM gedraaid, 0 fouten, gelukkig. Ik ben toen verder gaan werken en kreeg na een paar uur weer een blauw scherm. Na opnieuw opstarten deed-ie het weer, maar ik vrees het volgende BSOD. Zou dit eenmalig zijn of moet ik angstig afwachten?

Is er iemand, of een ander forum, dat BlueScreeView-logs kan lezen? Ik niet. Bij goede aanwijzingen kan ik wel wat gegevens hier plaatsen.

Ik heb er nu volgens Taakbeheer 1 Gb aan Ram in zitten, en de comp. is retelangzaam. Heb er een USB-stick van 1 Gig in gestopt en ReadyBoost ingeschakeld, hij wordt wel gebruikt maar het helpt niet heel erg. Ik heb er een tweede stick bij gezet, maar ik krijg een soort melding waaruit ik opmaak dat er maar 1 tegelijk bij kan, klopt dat?

Nog een vraag: ik had deze USB-stick nog liggen (8 Gig) maar die past van geen kanten, er staat USB 2.0 op, hebben die andere ingangen dan de oude USB? Mijn comp. is uit 2007.

Trouwens: tips voor een nieuwe comp. rond de 500?

Veel dank.

Post de log(s) maar als je wilt.
Niet als .txt/.docx maar in het originele .dmp formaat (Ze staan als het goed is in C:\Windows\minidump)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
Dank, maar hoe post ik die? Er staat:
Geldige bestandsextensies: bmp doc docx dot gif jpe jpeg jpg ods odt pdf png psd rar txt xls xlsm xlsx zip

Had je niets aan de bestanden die ik eerder postte?

Heb overigens weer een BSOD gekregen, en de index is ook opnieuw begonnen... zucht... ik word langzaam gek en mijn werk stapelt zich op...

Overigens kan ik die dmp-bestanden zelf niet openen om bv. in txt te zetten.

Dank alvast!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan