Blauwe schermen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Post de dmp. bestanden zoals ze zijn zonder ze aan te passen.
Eerst even zippen, anders kun je ze niet bij je bericht plaatsen.
Je mag ze ook hernoemen naar .txt.

Groeten Marcel

Aangezien de TS het niet voor elkaar krijgt zijn .dmp bestanden te posten doe ik het voor hem.

Ik zie een aantal fouten:
MEMORY_MANAGEMENT
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED
SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED

In een eerder post meld je een half miljoen fouten bij een memtest, misschien staan er instellingen in je BIOS niet goed.
Probeer de default settings eens te laden in je BIOS.

Groeten Marcel
Bekijk bijlage Blauwe schermen-1.zip
Bekijk bijlage Blauwe schermen-2.zip
Bekijk bijlage Blauwe schermen-3.zip
Bekijk bijlage Blauwe schermen-4.zip

Laatst bewerkt:
Dank hiervoor.

Ik heb nog nooit aan de BIOS gezeten, kunnen de instellingen dan toch veranderen? Wil het best proberen, hoor, maar ben er wat huiverig voor. Ik ga eerst een nieuwe mem-test draaien, nu een van beide ram-kaartjes eruit is. Duurt even, dus je hoort later.

Overigens heeft het ding nu de hele nacht staan indexeren zonder blauwe schermen.

Nogmaals 6 rondjes memtest gedraaid, geen fouten.

Zouden mijn problemen nu zijn opgelost? Heb geen blauwe schermen meer gehad sinds ik de usb-stick heb afgekoppeld als intern geheugen. Kan dat ook een probleem zijn geweest?

Help dat ReadyBoost met 1 GB eigenlijk, of kan ik dat net zo goed laten?

Werk inmiddels weer enkele dagen zonder blauw, dus mijn probleem lijkt opgelost. Ik wil een ieder heel hartelijk danken voor de bijdrage en hulp.

Helpt dat ReadyBoost met 1 GB eigenlijk, of kan ik dat net zo goed laten? Heb er inmiddels een USB-stick van 8 G ingeplugd, heeft dat zin?

De computer werkt de hele tijd al foutloos, beter dan eerst, ben heel blij, dus nogmaals dank.

Hij is wel wat langzamer nu ik die 1G ram eruit heb moeten halen. Heb op Marktplaats deze gevonden, zou ik die er probleemloos bij kunnen steken?

Deze is de kapotte, zo'n zelfde zit er nog in (1G).

Mijn moederbord is dit.

Dank!!!

Thanks ever so much!

O ja: verkoper zei me dat de 'snelheid' hoger was dan dat van mijn moederbord, maar dat dat geen probleem zou zijn, klopt dat?

Dat Klopt wat ie zegt.
Je geheugen schakelt gewoon terug naar je MOBO snelheid.

Groeten Marcel

Ja, daar ben ik weer... ;)

Heb vanavond het eerder beschreven geheugen opgehaald, maar de verkoper raakte een beetje in de war want hij had er 2 liggen, en we kwamen er niet helemaal uit, dus ik heb ze beide meegekregen met de belofte dat ik het zou uitzoeken, uiteraard met forum in gedachten... ;)

Kortom: dit is mijn moederbord, deze zat er dus in (nadat ik eenzelfde eruit gesloopt had), en deze en deze heb ik meegekregen (ze hebben beide een verschillende hoogte, lengte en positie gleuf zijn hetzelfde).

Vraag is natuurlijk: welke combi zal ik erin plaatsen? En omdat ik het ook een heel klein beetje wil gaan begrijpen: waarom?

Dank voor alle hulp, bij voorbaat!!

De hoogte maakt niet uit voor de werking van de module, de ene noemen ze daarom misschien ook Rank Memory Module.
De ene is 2GB en de andere is 1 GB, ik zou dus die van 2GB nemen.
De reden lijkt me duidelijk.
Hoe meer geheugen, hoe beter.

Groeten Marcel

OK. Mijn moederbord heeft een max. van 2G, totaal kom ik dus dan op 3 G, maar dat maakt niet uit?

Ook verschilden de snelheden, volgend de verkoper. Dank.

Ik had niet naar de specs van je MoBo gekeken.
Die heeft idd een max van 2 GB
Verder weet ik het ook niet

Groeten Marcel

Dank.
Gewoon proberen, of toch maar even een andere reactie afwachten?

Na enige tijd (wegens drukte) de beide kaartjes geprobeerd icm. de Samsung 2Rx8 PC2-5300U (1 GB) die er al in zat.

Na plaatsen Swissbit SEU12864D4B72EP-30R (1GB), icm. de al aanwezige Samsung (1GB) geeft taakbeheer keurig aan dat er 2 GB in zit, na plaatsen Kingston KVR667D2N5/2G (2 GB), weer icm. de al aanwezige Samsung (1GB) geeft taakbeheer keurig aan dat er nu 3 GB in zit.

Het moederbord kan echter maar 2 GB aan, volgens de specs (zie boven). In beide gevallen lijkt de computer het gewoon te doen, en lijkt ook sneller.

Zal ik die 3 GB er gewoon in laten zitten, of zou er iets fout kunnen gaan, bv. met het moederbord? Ik ben maar een leek en vaar op jullie kompas... ;)

Dank maar weer.

Er gaat gegarandeerd niets fout met je MoBo.
Ik denk dat ze bedoelen: 2GB per module.
Als ie aangeeft dat er 3GB in zit dan gebruikt ie het ook en werkt het dus, geen zorgen.

Hebbie geluk :)

Groeten Marcel

Laatst bewerkt:
OK, hele geruststelling. Computer is nog nooit zo snel geweest... ;)

Dank.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan