Blauwe sockets (uitgangen)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Knientje

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2009
Ik vraag mij al jaren af waar die blauwe uitgangen voor zijn (en dan bedoel ik niet de VGA)

Op mijn huidige comper zitten er zelfs twee. En elk ervan bestaat uit 5 pennen (male) en 4 pennen (male) aan de onderkant.
De vorm is hetzelfde als de VGA en je kunt de connector er dan ook in vastschroeven, maar de VGA stekker komende vanaf de monitor past niet (teveel pennen en ook male)

Ik kon zo gauw geen goede foto vinden van de aansluiting die ik bedoel en die ik zelf net maakte is te donker.

Zo ziet-ie er wel uit, maar dan blauw. Kwam net een afbeelding van een televisie tegen met ook zo'n aansluiting. Daar staat "RS-232C IN (control & service)" onde
Enig nut zo'n aansluting? Dacht dat serieel uit de mode was?

Hoi

Is hij ook maar ik weet toch niet hoe oud je pc is;) weet je toevallig merk en type moederbord?

Al een oud beestje, noodgeval omdat mijn oude(re) P4 recent overleden is.
Zou hem graag vervangen voor een dual of quadcore, maar mijn geldezel geraakt maar niet van zijn constipatie af :(

Operating System System Model
Windows XP Home Edition Service Pack 3 (build 2600)
Install Language: Nederlands (Nederland)
System Locale: Nederlands (Nederland) IBM 8215D1G ThinkCentre M52
System Serial Number: LMBDZ4P
Enclosure Type: Low Profile Desktop
Processor a Main Circuit Board b
3,00 gigahertz Intel Pentium 4
16 kilobyte primary memory cache
2048 kilobyte secondary memory cache
64-bit ready
Hyper-threaded (2 total) Board: IBM IBM
Bus Clock: 200 megahertz
BIOS: IBM 2EKT36AUS 04/04/2006

Hoi,

Kijk eens hier;) laatste plaatje aan klikken

Laatst bewerkt:
Hoi,

Nee gaf antwoord op je vraag qua blauwe aansluiting:D
Maar wil je wat anders dan kan je hier zoals je zelf al aangeeft niet veel meer mee dus dat wordt sparen.

RS-232 wordt nog veel gebruikt hoor. Het is een super eenvoudig protocol en bijna elke processor heeft er standaard ondersteuning voor aan boord. Zelfde geldt eigenlijk ook voor besturingssystemen. Super handig voor onderhoud.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan