Blauwe strepen verticaal als ik computer eerste keer opstart

Status
Niet open voor verdere reacties.

358tim

Gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2009
Dag,
dit is de eerste keer dat ik een help site gebruik. Ik kom er niet meer uit iedere keer als ik mijn computer de eerste keer opstart geeft hij blauwe verticale strepen op het scherm (dit wil ook wel eens zwart zijn). Het enige wat ik dan kan doen is aan knop ingedrukt houden en dan gaat hij weer uit. Dan start ik de computer weer en doet hij het gewoon.

Hij stopt ook altijd op precies hetzelfde punt als je net het vista teken ziet. Daarna hoort het bureaublad te komen maar dat gebeurd dus niet.

Heb al veschillende dingen gedaan, op internet gezocht, grafische kaart update, virus scanner laten draaien maar niks werkt. Het probleem was er in het begin ook al toen de computer op mijn kamer stond, toen is hij naar de woonkmaer gegaan en deed hij het gewoon, nu staat ie terug op mijn slaapkamer en is het weer terug.

Ik heb een Acer Aspire m7720

processor: i7 920
Ram: 6gb
Grafische kaart: ati radeon hd4850 1gb
Vista SP1 64bit

Hoop echt dat iemand mij kan helpen. Alvast bedankt.
Hoop dat ik niks heb over geslagen

Tim

Probeer eens een andere uitgang op je videokaart om je scherm op aan te sluiten als dit mogelijk is, Misschien is dit omgewisseld tijdens het transporteren.

heej, bedankt voor de hele snelle reactie. Heb ik al geprobeert heb ze in allebei gehad zelfde resultaat (ook helemaal stof vrij gemaakt maar werkte ook niet)

Heb je toevallig de beschikking over een andere videokaart?
Of toch eens andere drivers proberen...
Toevallig kwam ik op het tweakers forum bijna het zelfde probleem tegen, ik zou zeggen lees dat eens door.

nee ik heb geen beschikking tot een andere video kaart. Ik heb het probleem nog iets anders. zal proberen uit te leggen.

als ik mijn computer op bijv. 10 maart start dan doet hij een keer blauwe strepen en dan gewoon knop indrukken en dan doet hij het weer. als ik dan bijvoorbeeld 2uur later weer de computer start hoef ik hem niet 2 keer op te starten dan doet hij het gewoon in 1 keer.

maar als ik dan de volgende dag 11 maart hem start doet hij het de eerste keer weer niet daarna wel. ik zelf heb een beetje het idee dat de computer misschien te koud word (slaap met raam open) maar dat zou toch helemaal niet moeten.

Ik snap er echt helemaal niks van daarom heel erg bedankt voor de hulp maar is hem nog niet. want de drivers werken gewoon.

nee ik heb geen beschikking tot een andere video kaart. Ik heb het probleem nog iets anders. zal proberen uit te leggen.

als ik mijn computer op bijv. 10 maart start dan doet hij een keer blauwe strepen en dan gewoon knop indrukken en dan doet hij het weer. als ik dan bijvoorbeeld 2uur later weer de computer start hoef ik hem niet 2 keer op te starten dan doet hij het gewoon in 1 keer.

maar als ik dan de volgende dag 11 maart hem start doet hij het de eerste keer weer niet daarna wel. ik zelf heb een beetje het idee dat de computer misschien te koud word (slaap met raam open) maar dat zou toch helemaal niet moeten.

Ik snap er echt helemaal niks van daarom heel erg bedankt voor de hulp maar is hem nog niet. want de drivers werken gewoon.

Miss toch wel dat de pc tekoud is opwarmen zal dan toch eerst moeten voor een paar minuten

en hoe warm ik de computer dan op?

miss eerst de boot selectie aan laten staan voor zo'n 5 á 10 minuten daan kan de processor even opwarmen en de hardeschijf dus ook laten opwarmen voor gebruik misschien helpt het

miss eerst de boot selectie aan laten staan voor zo'n 5 á 10 minuten daan kan de processor even opwarmen en de hardeschijf dus ook laten opwarmen voor gebruik misschien helpt het

maar dit zou toch helemala niet moeten. het is net een computer van 5maanden oud. lijkt mij een beetje raar. kan er ook nog iets anders fout zitten

Volgens mij heeft het niet veel met de temp te maken over hoe koud het is op die kamer, of het moet al vriezen dat de computer en moeite mee gaan hebben, maar ik denk als het vriest op je kamer dat je er dan zelf al niet bent :rolleyes:
Het is moeilijk te zeggen wat het is, want soms doet je kaart het wel en soms niet. Ik heb zelf ook een keer een probleem gehad met mijn video kaart dat als ik de computer aanzette alles goed was, bootte ik opnieuw geen beeld meer. Uiteindelijk naar heel lang prutsen ben ik er mee naar een computerwinkel en die konden het ook niet exact achterhalen, ik denk dat het het beste is als je nog garantie hebt ermee terug gaan. je kan nog uren blijven prutsen maar zelf kom je er vaak toch niet achter, wat je nog wel eventueel zou kunnen doen is die vga even in een andere computer stoppen als dat mogelijk is om te kijken hoe die vga daarop reageert, doet hij hetzelfde dan weet je genoeg. Doet hij het daar wel op dan moet je denk maar eens gaan kijken naar je moederbord.
Ik ben benieuwt.

Delta_Hawk

heej, heb vanochtend eerst boot selectie aangezet voor zo'n 1 a 2 minuten toen eruit en de computer gewoon gestart deed hij in 1 keer. Ik denk dus dat het misschien aan de temeratuur ligt. Kan je ervoor zorgen dat de computer langzamer opstart? of iets in die richting want mij lijkt de temeratuur het grootste probleem.

Um, in XP zou ik de Boot.ini aanpassen
Zodat hij eerst een paar seconden/minuten staat te wachtte op een invoer
Maar in vista weet ik helaas niet welk bestand dit zou moeten zijn.
Code:
[boot loader]
timeout=60
default=multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS
[operating systems]
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
multi(0)disk(0)rdisk(0)partition(1)\WINDOWS="Microsoft Windows XP Professional" /noexecute=optin /fastdetect
Misschien heb je iets aan BCDEdit in dos...

Laatst bewerkt:
ik weet niet of het nog mogelijk is maar probeer anders eens everest of systeminfo te downloaden, en kijk wat voor temps die aangeeft. En in je bios kun je ook kijken hoeveel graden je cpu en mobo is. En ik weet niet of je dat al had gedaan maar probeer anders eens eerst alle stof uit je kast te halen (sorry voor als je dat al had gedaan).
En misschien is het anders ook nog handig om even aar je condensators op je mobo te kijken, of die nog goed zijn.

Delta Hawk

heej, mijn cpu temeratuur als ik de computer start is 14 graden C is dit te laag of gewoon goed? mijn systeem temperatuur is dan 20 graden C.

Je hebt waarschijnlijk een mooi groot koelblok op je CPU zitten omdat de CPU temp lager is dan die van de kast.
Of het programma waarmee je de temp uitleest wijkt af van de echte waarde, dit komt helaas best vaak voor.
Computers will work good at a minimum recomanded 0 C (celsius).Under it problems could appear if not in a controlled location , the case could moisture if the temperature is not constant , and small drops of water on the circuits will burn them . But there are some parts like de CPU (processor) and GPU(graphics processing unit )that can be cooled down with FREON at about -20 C .
Bron helpero.com

Laatst bewerkt:
volgens mij heb ik de oplossing gevonden in de bios heb ik quick start op disabled gezet nu doet ie er maar een beetje langer over om op te sraten maar werkt wel perfect.
Allemaal heel erg bedankt voor de hulp en als het probleem nou toch nog een keer voorkomt dan ga ik denk ik naar de winkel. Voor nu is alles goed. Bedankt!

volgens mij heb ik de oplossing gevonden in de bios heb ik quick start op disabled gezet nu doet ie er maar een beetje langer over om op te sraten maar werkt wel perfect.
!

Heeft het probleem zich nogeen keer voorgedaan?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan