Blauwscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Appelflap

Gebruiker
Lid geworden
21 nov 2005
Hallo, ik heb een vraag.

Als ik me computer aanzet krijg ik vrij vaak een blauw scherm. Er staat bij dat geheugendump vol zit ofzo. Waar kan dit aan liggen en hoe kan ik dat oplossen?

Alvast bedankt

Het kan overal aan liggen. Software, hardware etc etc.

In het scherm staat ook een foutmelding. Deze graag posten

Dat zal ik dan later bijvoegen, ben op dit ogenblik niet thuis. Maar ik hoorde dat het kon komen doordat mijn pc niet goed gekoeld word. kan dat kloppen?

Aan de hand van de foutmelding kunnen we meer zeggen. Wat ik al eerder zei...het kan op dit moment overal aan liggen

Oke dan zal ik als ik de foutmelding weer krijg even overschrijven en het plaatsen.

Dit bericht komt er te staan:

Er is een probleem gevonden. Windows is afgesloten om schade te voorkomen.

IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL

en dan komt gewoon standaard tekst

en dan

Bezig met starten van de fysieke geheugendump.
De fysieke geheugendump is voltooid.
Neem contact met de systeembeheerder of de afdeling Technische ondersteuning op voor hul.
---------------------

Wat veroorzaakt dit? en hoe kan ik dit verhelpen?

Alvast bedankt,

Gijs

Staat er wellicht ook een filename bij die de fout veroorzaakt?

nee meer staat er niet bij... ik hoorde op een ander forum dat het kon liggen aan spyware die mijn geheugen vol gooide. Of dat de ram kapot was. Kan dit volgens jou kloppen?

Deze foutmelding kan alles zijn. Vaak een hardware probleem of een driver probleem. Ook komt deze melding voor bij virussen en spyware.

Je kunt allereerst op virussen en spyware controlleren en je kunt ook het geheugen testen (als je 2 of meer bankjes hebt) door er steeds 1 uit te halen en kijken of je dan weer de melding krijgt

Ik heb al op spyware en virussen gecontroleert. zat wel wat spyware in. En hoe kan ik kijken of me drivers enzo goed zijn geinstaleerd

Door everest te dowloaden en te kijken welke versie je van de drivers hebt en dan op de website van de makers van de hardware kijken of er updates zijn

Nu heb ik een nieuw probleem. nu start mijn computer zichzelf automatisch op nieuw op. Wat veroorzaakt dit en hoe verhelp je dit?

Wat heb je precies gedaan voordat je dit probleem kreeg?

Waren er spyware en virussen ontdekt en verwijderd?

Kun je wel in veilige modus komen?

Ik heb het verwijderd ja ik heb er thuis nog wel een screenshot van. zit nu weer op school. En kan nog wle gewoon in veilie modus ja

Hier is het screen shot

spywarescan1bn.png

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan