Blauwscherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

andre2

Gebruiker
Lid geworden
7 mrt 2010
Berichten
117
Hallo allemaal,

Al eerder heb ik het hier gehad over het blauwe scherm met de mededeling STOP.
Intussen al van alles uit geprobeerd.Geheugen los gehad en opnieuw er in.
Vandaag zag ik hier een iedee om alle opstart optie's uit te schakelen via msconfig.
Dat heb ik gedaan en opnieuw opgestart. Dat ging prima en intussen ook een zwaar programma verwijderd waar toch niet meer mee gedaan werd.
Even nog gescrold in de software en boem / pats het blauwe scherm is er weer, weg vreugde...
Details: "Er is een probleem gevonden, windows is afgesloten om schade te voorkomen".
IRQL_NOT_LESS_OR_EQUAL
STOP:0x0000000A (0x8E6D1207,0X0000001E,0X00000001,0X804D9701)

Ik hoop dat iemand hier iets uit kan vinden,

Bijvoorbaat is mijn dank groot,

Vriendelijke groet , Andre
 
Kijk eens op deze site (Engels)

Oeps:eek:. je hebt verkeerd gekeken, gaat om xp en niet om windows 7!!


De bsod stopcode duidt op een hardwarefout of een zeer slechte driver.
Gebeurt dit ook in de veilige modus?
 
Oeps:eek:. je hebt verkeerd gekeken, gaat om xp en niet om windows 7!!


De bsod stopcode duidt op een hardwarefout of een zeer slechte driver.
Gebeurt dit ook in de veilige modus?

Dit gebeurt niet in veilige modus, daar blijft hij gewoon goed lopen

Gr.Andre
 
In dat geval is er een zeer slechte driver aan de haal.
Nu nog zien te achterhalen welke.
 
In dat geval is er een zeer slechte driver aan de haal.
Nu nog zien te achterhalen welke.

Dankje wel,

Aan wat voor soort driver moet ik dan denken ? En hoe kan ik die het beste vinden. Door alle opstart items uit te schakelen , blijft hij het langer doen. Twee items schakelt hij zelf iedere keer in ....
Kan het ook een driver zijn van een spelletje dat is geinstalleerd, die pc staat namelijkvol met spelletjes...

Gr.Andre
 
Om te kijken welke driver de BlueScreen veroorzaakt is een analyse nodig. Via onderstaande programma kan men te weten komen welke driver. Als hierin geen probleem naar voor komt is een diepergaande analyse nodig van de dmp files.

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier en installeer de tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

Selecteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.
 
Laatst bewerkt:
Hoi ,

Ik heb het zoeken naar het probleem van een blauwscherm weer opgepakt .Had er even geen tijd voor. In veilige modus doet de pc het gewoon goed,ook met netwerk functie.Ik kan dan gewoon op internet om een progje te downloaden. De Nvidia driver heb ik al vernieuwd, maar daar ligt het niet aan.
Bij normaal opstarten, gelijk in het blauw met als vermelding :driver IRQL.
Dus verder zoeken naar die driver.
Zijn er nog sugestie's dan hoor ik ze graag.
Bij voorbaat dank
Vriendelijke groet , Andre
 
Laatst bewerkt:
Met de melding zijn we minder dan de driver die dit veroorzaakt. Meestal geeft het programma dat ik in bovenstaande bericht aangeraden heb meer informatie.
 
Hoi Driesiooo,

Ik heb WhoCrashed geinstalleerd.Nou is mijn engels niet zo , dat ik alles kan lezen. Er wordt dus gevraagd:"Download the required filefrom Microsoft site now".

Dat heb ik gedaan , maar dat gebeurt maar tot 99%, dan foutmelding omdat ik dat in veilige modus doe. Ik heb ook verder geen keus dan in veilige modus te werken. In normale modus gelijk een blauw scherm.
Dus kom ik eigenlijk niet verder en kom ook niet op het commando : Analyze knop van dat progje.
Ik hoop dat je nog een oplosing weet.

Vriendelijke groet , Andre
 
Hoi Allemaal,

Bedankt voor jullie hulp en raad, maar dit topic mag gesloten worden.
Ik ben gestopt met die pc.

Groetjes Andre
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan