Herstelpunten verdwijnen ongevraagd!

Hermanito

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
12 okt 2024
Om verschillende redenen gebruik ik nog Outlook 2010. Ik heb ook Office 365, maar wil Outlook 2010 blijven gebruiken. Ik heb het idee dat MS met zijn updates probeert mij van Outlook 2010 af te krijgen. Ik maak daarom dagelijks een herstelpunt aan. Gisteren had ik er nog 3 staan. Vanmorgen werkte Outlook 2010 nog maar deels (meeste funties geven een boodschap met een groot wit kruis in een rode cirkel: Niet geïmplementeerd. Maar ... ook de herstelpunten zijn verdwenen. Dat moet met elkaar te maken hebben. Iemand enig idee?

Waarom herstelpunten verdwijnen:
Weinig schijfruimte: Windows verwijdert oudere herstelpunten om ruimte vrij te maken wanneer de toegewezen opslaglimiet vol is.

Windows-updates: Grote upgrades van het besturingssysteem wissen vaak bestaande herstelpunten tijdens de installatie.

Uitgeschakelde beveiliging: Het in- en uitschakelen van systeembeveiliging wist alle opgeslagen herstelpunten voor die schijf volledig.

Software van derden: Agressieve opschoonprogramma's of bepaalde beveiligingsprogramma's kunnen schaduwkopieën verwijderen.

Bron: AI 2026

Terug
Bovenaan Onderaan