bleu screen

Status
Niet open voor verdere reacties.

fransde

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
23 jan 2005
Ik heb een asus k8v deluxe met een AMD 3000+
ati radeon 9200 se 512mb twinmos
ik krijg steeds een blauw scherm irq less or equel of een foutmelding over grafisch stuurprogramma. ook gebeurt het dat programma's gewoon stoppen. (abc,firefox,explorer,etc) ik heb geen irq conflict en de drivers zijn up to date. hoe kan ik het beste checken of mijn videokaart, geheugen of cpu kapot is. lijkt erop dat mijn cpu kapot is kan dat?

Blauwscherm

Geef eens de hele foutmelding die er gegeven word, want cpu defect lijkt mij vreemd.
Je hebt er geen hardware bijgeplaatst of gewijzigd
Misschien verkeerder drivers voor je videokaart, gebruik de drivers van bij behorende cd wel eerst alles verwijderen van je videokaart in apparaatbeheer.

ik de driver geupdate van de site van ati, ik krijg verschillend meldingen:
irq less or equel, page non default,
en zoals ik al zei diverse programma's stoppen soms voor onbekende reden

weet jij misschien een goed programma om mijn geheugen en cpu te testen. In principe is de opbouw van mijn systeem toch wel goed? of niet als je nog tips hebt hoor ik dit gaarne. Ik heb een 3200+ gevonden voor 110 dus dat is geen geld kan ik mijn 3000+ verkopen.

ik heb memtest laten draaien terwijl ik aan het werken was met andere programma's dit is geen probleem las in ik de FAQ, na een een paar procent gaf hij al 10 errors aan ik neem aan dat ik mijn twinmos kan weggooien mischien toch maar een beter merk kopen?:(

Twinmos is niet slecht, als die nog geen jaar oud is kun je garantie cleamen.
Heb je meerdere banken gemonteerd zou je er één uit kunnen gooien en dan eens weer proberen.

Hier is wat je moet doen:

Ontkoppel Alle externe hardware (b.v. usb en printerpoort, midi en joystick) en de speakers etc.

Dat heeft bij mij geholpen.

ik heb memtest laten draaien terwijl ik aan het werken was met andere programma's dit is geen probleem las in ik de FAQ, na een een paar procent gaf hij al 10 errors aan ik neem aan dat ik mijn twinmos kan weggooien mischien toch maar een beter merk kopen?

Defect geheugen zal daar niet goed van functioneren als die al zoveel erros geven.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan