Bleusceen niet te lezen

Status
Niet open voor verdere reacties.

joey31990

Gebruiker
Lid geworden
26 jun 2007
hallo,

gister kwam een kennis van mij die aangaf dat de pc het niet meer deed,
ik even gekeken en de pc kreeg het welbekende BSOD alleen 1 seconde en kan hem niet lezen. dan start de pc opnieuw op en het blijft circuleren. F8 heb ik ingedrukt voor het scherm met de optie: automatisch opnieuw opstarten uitzetten, maar F8 en geen enkele andere F toets gaat naar dat scherm. in de BIOS heb ik ook al gekeken alleen daar kon ik ook niets vinden om in dat scherm te komen. ik wil eigenlijk eerst het scherm kunnen lezen en dan als het mag van die pc in veilige modus komen om te kijken wat het probleem is. weet iemand misschien of er nog andere sneltoetsen bestaan voor winXP om dat scherm te openen?ik heb heel internet zowat afgezocht, ook op deze site maar niets kan helpen. wie wil en kan mij helpen?

Groetjes,
Joey

je kunt een blue screen niet op een andere manier oproepen dan de natuurlijke manier; als het scherm verschijnt na een fatale fout.

Verder is het waarschijnlijk toch een bios config...

als je er echt niet uit komt kun je ook noch een fototoestel voor je monitor neerzetten, en dan stel je je fototoestel zo in dat hij een hele reeks foto's snel achter elkaar maakt, of je maakt een filmpje... werkt ook toch ;-P

daar is het veel te kort voor. het zou een goeie tip kunnen zijn maar dan moet hij wel ietsje langer in beeld moeten zijn. maar waar het mij vooral om gaat is de sneltoets om het automatisch opnieuw opstarten uit te zetten en de pc in veilige modus op te starten:confused:;)

die toets is wel degelijk F8, alleen het is cruciaal op welk moment je die indrukt. Je moet t zo uitkienen dat alle opstart schermen van je mobo klaar zijn met laden, vanaf dan moet je gaan drukken, dat is het moment dat windows begint met laden. Gewoon meerdere keren snel achter elkaar drukken, moet goed gaan.

ik heb het al gevonden via andere topics en sites. ik zal dan ook voor andere die dit probleem hebben even uitleggen> die kennis had een multimedia toetsenbord wat ik niet wist. op een andere site kwam ik er achter dat multimedia toetsenborden een F lock toets hebben. als je die hebt moet je die eerst aanzetten en dan kan je pas op F8 drukken en kom je in het goede menu.

de code was STOP 0x00000024 (0x00190203,0x8237E828,0xC0000102,0x00000000).

dit betekende dat er iets mis was met de harddisk ofzo.
ik moest met de WinXP cd opstarten en op herstellen (R) drukken.
daarna kreeg ik in DOS> C:\ hier moest ik "chkdsk c: /p" intikken. toen is hij de schijf gaat controleren en herstellen. daarna moest ik "exit" invullen en de pc opnieuw opstarten. toen deed XP het weer zonder blue screen.
mocht het nou het geval zijn dat hij het nog niet deed dan moest ik weer naar de herstel (R) via de cd en dit keer:
"chkdsk c: /r"(repareren)
"fixmbr"
"fixboot"
"exit"
[chkdsk c: /r duurt lang, veel langer dan chkdsk c: /p]

dan de pc opnieuw opstarten en de pc moet het weer doen

hopelijk kan ik andere hier ook mee helpn succes. en bedankt voor jullie snelle reacties.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan