Blijf bij het moederbord scherm hangen.

Status
Niet open voor verdere reacties.

computerman23

Gebruiker
Lid geworden
26 mei 2013
Hallo,
Mijn oude computer was stuk.
Omdat ik wat voedingen tot beschikking heb, had ik die getest en opeens deed de computer het.(voorheen geen activiteit te bekennen) . Maar, hij blijft bij het moederbord scherm hangen. Je hebt verschillende keuzes : Del voor setup, tab voor annuleren(denk ik dan, lange tijd geleden).
Ik ben al blij dat hij het doet maar ik zou nog blijer zijn als hij kan opstarten. Tevens is de oude voeding een 430 w en die ik erin gestopt heb, een 500 w.(voor het geval dat).

Zou graag wat hulp willen,
Gr.Edwin

Iets meer informatie is wel nodig. Kan gewoon zijn dat de harde schijf niet gevonden wordt, maar dat is met deze omschrijving echt niet te zeggen

Ik weet niet echt welke informatie er nodig is. Wel kan ik het volgende geven:
- als ik de nieuwe voeding erin doe, kan dat cd ding wel open.
- het moederbord lampje brand.
- alles draait.(qua ventilatoren.
Graag even een weten wat u bedoelt met meer info . .

Gr Edwin

Wat geeft de computer precies aan als error? Normaal gesproken blijft een computer alleen bij het bios scherm hangen als er een specifiek probleem is. Zoiets als "no ... found; press DEL to enter setup".

Ook kan het dat er geen boot informatie is, of als de BIOS volledig van stroom is geweest (BIOS batterij kapot)

Ik zie letterlijk alleen het moederbord scherm met 2 keuzes:
Del voor setup
Tab voor bios message
Ook als ik op f8 blijf drukken, krijg ik geen bios scherm. Ik kan er geen activiteit in krijgen.

Gr. Edwin

En wat geeft de computer als je op TAB drukt? Overigens als je op DEL drukt kom je dan wel in de BIOS?

In dat geval zou ik proberen de BIOS te resetten. Mogelijk heb je een resetknop op het moederbord. Zo niet moet je even de stroom van de voeding halen en het bios batterijtje op het moederbord er even uit halen, 1 minuut wachten en weer terug stoppen. Vervolgens de stroom er weer op en nogmaals proberen. Als dat niet veranderd ben ik bang dat je moederbord mogelijk overleden is.

Allereerst, bedankt voor de reactie's.
Ten tweede: als er een reset knop is, waar zit die dan, en waar zit uberhaupt dat batterijdje?

Batterijtje zit op het moederbord. grote ronde knoopcel (ongeveer euromunt). Als er een resetknop op het moederbord zit is dat meestal groot aangeduid met "RESET" :P

Oke, heb hem al gevonden, kan ik hem gewoon met mijn handen pakken, zonder statische dingen over te brengen zodat de boel stuk gaat?

Misschien overbodig nu, maar ja dat kan. Je kunt altijd even de kast vastpakken om je te ontladen, maar de omgeving van de batterij zelf is niet echt risicovol.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan