• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

blijf foutmelding krijgen op cellen waar een formulle heeft gestaan

Status
Niet open voor verdere reacties.

Qaukle

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2017
ik had in een aantal cellen een =som() formule staan maar die heb ik niet meer nodig.

nou blijf ik, terwijl er gewoon een 0 of hoger in staat, zo'n groen driehoekje zien die als ik hem aanklik de volgende melding geeft:
'inconsistent berekende kolomformule' dit terwijl er helemaal geen formule meer inzit, hoe kan ik dit wel halen zonder iedere keer op 'fout negeren' te drukken?

als het te lastig wordt dan hoeft niet hoor, vroeg me gewoon af waar het aan ligt.

Deze controle kijkt of er in 1 rij of kolom steeds dezelfde formule staat (een gekopieerde formule eigenlijk) omdat dat -terecht- beschouwd wordt als goed spreadsheet ontwerp; uitzonderingen in een berekende kolom moet je niet ondervangen door in 1 of meer enkele cellen de formule af te laten wijken van de rest want dat is vragen om moeilijkheden. Control-klik alle cellen met die groene driehoek en kies dan voor fout negeren. Of ga naar Excel Opties, Formules en zet ze daar uit.

dat fout negeren doe ik al iedere keer, maar dit blijft maar terug komen als ik de cellen ga invullen.

Bestand, Opties voor Excel, Formule tab, vinkje uitzetten. Als je geen enkele formule meer nodig hebt in de gehele kolom, selecteer dan de kolom, kopieer en plak speciaal waarden.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan