Blijf hangen in instalatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

freaksjow

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2007
Berichten
25
Hallo, ik ben heel erg vastgelopen in de instalatie van windows. Het volgende is er aan de hand:

Ik heb geprobeerd om windows opnieuw te instaleren. Dit liep niet goed af omdat ik geen goede code kon vinden voor de windows home edition die ik hier had (orgineel, geen crack dus:rolleyes:) Nu wil ik de installatie er weer af gooien maar als ik de computer opstart blijft die steeds terug keren naar de installatie waar ik mee bezig was en daar kan ik dus niks mee. Ik zit dus vast in het midden van de installatie.

Ik heb geprobeerd een boot-cd te laten draaien maar die doet niks.

Dus: hoe kan ik de installatie waar ik mee bezig was verwijderen of hoe kan ik de schijf meteen formatteren zonder een windows installatie cd?

Hopelijk kan iemand me helpen want ik ben wel uitgegoogled!!!

Bedankt alvast!!!:love:
 
cd moet je er wel uithalen als je opnieuw opstarten hé?!
 
@Luuknl,

Zal hetzelfde effect geven, gezien de pc de setup weer door wil zetten. Dit zou met CD-rom erin gewoon door moeten gaan.

@freaksjow,

Welke bootcd heb je geprobeerd? Mag aannemen dat de cd-rom als eerst voor de opstart staat, dus vraga ik me af of je bootcd wel bootable is.
 
Bedankt voor de reacties.

Ik heb wat gegoogled en kwam erop uit dat ik een boot-cd voor windows moest downloaden. Dat heb ik gedaan maar bij het opstarten kwam ik toch weer gewoon uit bij het scherm waar ik gebleven was met de installatie.:( Dan word gevraagd of ik de setup cd weer in de computer wil doen

Ik heb daarna een boot-cd download die de computer terug kon zetten naar DOS. Ik dacht dat ik dan vanuit dos de C schijf kon formatteren, maar later heb ik wat gelezen waaruit ik begreep dat je dan niet je C schijf kan formatteren.

Ik heb in ieder geval in de BIOS wel de cd-rom op 1 gezet en de harde schijf op 2. Dus als ik het goed begrijp zou de computer dan eigenlijk de schijf moeten gaan draaien.

Maar als ik een goede boot-cd in de computer doe en start de computer dan zou ie uit zichzelf moeten gaan booten en kan ik daarna opnieuw windows erop zetten toch?
 
Hoi !

Met een z.g. boot-CD, bijv. Hiren's, heb je een aantal tools tot je beschikking om bijv. je HDD te formatteren. controleren etc.

Je moet de gedownloade versie wel als .ISO branden, anders is je CD na 't branden niet bootable !


Hiren's: http://www.hirensbootcd.org/download.html

Greetz,

Harry.
 
En als ik de boot cd erin stop dan gaat ie automatisch draaien ipv de instalatie van windows?
 
Hoi !

Yep, als je tenminste je CD/DVD speler als eerste in de opstartvolgorde hebt gezet.

Greetz,

Harry.
 
Nou ik heb de hirens boot cd gedownload en gebrand op een dvd. De cd/dvd staat in de bios op 1 en de harde schijf op 2 maar als ik opstart gaat ie toch weer windows opstarten ipv de boot cd.:(
 
Hoi !

Blijft de vraag: heb je 'm als .ISO gebrand ?

Gebruik evt. IMGBurn: http://www.imgburn.com/ (gratis)

Als je de CD/DVD gOed gebrand hebt zal je PC er zeker van opstarten.

Greetz,

Harry..
 
Oja..... ja ik heb 'm met img burn als iso gebrand. Maar opstarten doet ie dus niet.

Het is toch gewoon zo dat als ik de cd erin heb zitten en 'm dan aanzet, de boot cd automatisch moet gaan draaien en ik dan een scherm van hirens zou moeten krijgen?
 
Hoi !

Niet automatisch.....je krijgt de vraag op het scherm: "druk op 'n toets om van de CD/DVD op te starten" .

Doe je niets, gaat het dus niet lukken.

Greetz,

Harry.
 
Nee helaas, het enige wat ie vraagt bij het opstarten of ik eventueel F2 wil indrukken voor de set up. Daarna begint ie meteen met het opstarten van windows en dan kom ik weer op het scherm waar ik de productcode van windows moet invoeren.
 
Hoi !

Sorry, maar dat klinkt me ongelooflijk in de oren !

Als je de melding " Opstarten van de CD..." n iet ziet, is je CD niet bootable !

Probeer de gbrande .ISO even op 'n andere PC, want je doet gegarandeerd iets niet goed.

Greetz,

Harry.
 
Hoi Harry,

Idd, het is niet goed gegaan met branden denk ik. Heb daarna een andere versie gebrand maar ook daarmee problemen. Vreemd maar waar.

Ik ga het nu maar eens met een USB stick proberen.

Als dat niet lukt dan ga ik morgen thuis eens rustig alles uitzoeken over hirens en wat er fout gaat. Misschien dat het me thuis wel lukt om een goede versie te branden, want ik ben nu op werk waar ook de kapotte computer staat.

Nu had ik nog ergens gelezen dat je eventueel met een flinke magneet over de computer kan schuiven om op die manier de schijven leeg te trekken. Anders ga ik dat maar proberen als het andere niet lukt.

In ieder geval alvast bedankt voor de hulp :thumb: en ik laat nog weten of het wel of niet gelukt is.

gr. Martijn
 
Laatst bewerkt:
Hoi !

Die magneet-grappen zou ik maar vergeten, daar kan je PC echt niet goed tegen.

Je moet je gewoon eigen maken 'n goede .ISO te branden.

Zit er nog 'n floppy-drive in de PC kun je ook opstarten van 'n Win 98SE opstart-floppy, fdisk achter de prompt trommelen, en alle non-Dos-partitie's verwijderen.

Madboot is ook prima geschikt, maar die moet weer als .ISO gebrand worden.

http://www.bootdisk.com/

http://www.winxpfix.com/Windows-Software-Page187-MAD-BOOT.htm

Greetz,

Harry.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan