Blijf problemen houden met antivirus

• Onderwerp starter Onderwerp starter drive
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

drive

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2007
Het gaat hier nog steeds niet goed. Ik heb gisteren een berichtje geplaatst over een CD van een antivirusprogramma die niet geopend kon worden, maar dat is ondertussen opgelost. Hier komt het vervolg:
We hadden de antivirussoftware gedownload en het stond op de computer. Maar sinds die tijd hadden we geen internet meer. Mijn man had het vanmorgen op zijn werk gevraagd en er werd aangeraden om tijdelijk het antivirusprogramma eraf te halen en dan SP 2 te downloaden. (hier stond SP 1 nog op de laptop). Ik had het eerst proberen te verwijderen, maar hij bleef een uur lang op hetzelfde punt hangen. Toen heb ik het nog een keer geprobeerd en dat was gelukt. Nu hebben we weer internet op de laptop. Toen wilde ik SP 2 downloaden. Dat ging eerst goed, tot ik op de 4% bleef staan en 51 minuten. Nu kreeg ik de melding dat er iets niet gedowload kon worden en dat er een time out is ingesteld.
Wat moeten we nu doen?

Ter informatie (opnieuw):
Naam computer: toshiba satellite
Anti virusprogramma: PC Tools Internet Security 2010

Probeer het sp2 pakket eens los te downloaden via een andere pc.
Installer de sp2 dan via een cd of usb stick.
Die time out kan allerlei oorzaken hebben zowel lokaal bij jou of elders.

Moet het dan ook een PC zijn waar windows vista op staat? Wij hebben een andere PC in de huiskamer staan, maar daar staat Windows XP op met SP3. Mijn zoon heeft wel een PC met vista erop.

Volgens mij wel met de pc waar vista op draait ivm de validatie.

Vlgs. mij kun je SP2 voor Vista vanaf elke computer downloaden: link

Succes,

Tijs.

Hier heb ik het dus al van proberen te downloaden, maar die liep vast.

Hier heb ik het dus al van proberen te downloaden, maar die liep vast.

Dan uitwijken naar de optie SP2 vanaf een andere pc (bijv. die XP computer) te downloaden en dan overbrengen via memory-stick of cd-rom etc.

Tijs.

Ik snap er dus niets van. We hebben SP2 gedownload en op een USB stick gezet. Toen hebben we het overgebracht naar de laptop en dat is goed gegaaan. Toen hebben we weer de antivirus erop gezet en we hadden weer hetzelfde probleem. Geen internet. Op de laptop zie ik een computericoontje staan zonder rood kruis. Als je dat aanwijst, staat er:
verbonden met sitecom en alle streepjes zijn groen. Als je naar netwerkcentrum gaat, dan staat er dat de signaalsterkte uitstekend is. De netwerkdetectie is ingeschakeld, maar we hebben geen internet.
Nu onze computer. Ook daar hebben we hetzelfde gedaan en we zien 2 computers staan met een geel driehoekje. Als je internet opstart, krijg ik de melding dat de webpagina niet kan worden weergegeven. Ik ga verbindingsproblemen vaststellen en dan moet ik de router en/of modem afkoppelen en weer aankoppelen. Na 3 minuten moet ik op volgende klikken en als ik dan weer een scherm krijg dan krijg ik de melding dat het probleem niet opgelost kan worden.
Ik heb beperkte of geen verbindingsmogelijkheden op de computer. wat moet ik nu doen?

Lijkt me duidelijk: Je anti-virus (ik vermoed eigenlijk: anti-virus + firewall suite) blokkeert alles. Haal die er dus af, en wijk uit naar een andere anti-virus.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan