blijft dual boot Linux in tact bij W7 upgraden naar W10?

• Onderwerp starter Onderwerp starter LWM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

LWM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
4 mrt 2008
Op mijn pc en laptops zitten W7 en LinuxMint als dual boot systeem. Als ik W7 via het witte Microsoft icoontje upgrade naar W10, blijft mijn Linux dan gewoon in tact? Ik vraag dat omdat je destijds voor dual boot eerst windows moest installeren en daarna Linux. Deed je het omgekeerd dan werd Linux door Windows verwijderd (aan den lijve ervaren).

Bij mij bleef dat wel intact. (ook Linux Mint meet bootloader Grub)

Ik geef je echter geen garantie. :)

Dus toch maar even een backupje maken. W10 schijnt een stuk minder Gb aan ruimte in te nemen. Klopt dat? En waren er nog zaken die na W10 niet meer werkten, zoals printers?

Voor mijn printer (Brother) is geen geschikte driver / programma van Brother zelf meer.
Dus inscannen naar m'n pc via netwerk is nu onmogelijk, nu USB inpluggen en die daarna in de pc steken: werkt ook prima.

Printen kan heel eenvoudig met de drivers in Windows 10.

Waar ik met mijn andere laptop last van heb, is nadat mijn youtube filmpje is afgelopen, ik een andere aanklik, dat het geluid dan veel harder is.
Verschuif ik het balkje (onder in taakbalk) een heeeeel klein stukje, dan is het weer goed.

Hier hebben meer mensen last van, ik moet nog eens opzoek naar een oplossing ;)

Ik zou inderdaad maar een backup / image van je schijf maken.
Sowieso verstandig, ook na de upgrade.

Backup gemaakt en nu via de microsoft site upgraden naar W10, maar 'uitvoeren' doet niets. Diverse malen geprobeerd, maar nee.

Ik had een nieuwe topic geplaatst met het probleem 'upgrade naar W10 werkt niet'. Dat werd gesloten omdat ik in twee topics dezelfde vraag zou stellen. Dat is onterecht, want in mijn andere topic (deze dus) was de vraag of mijn dual boot in stand zou blijven. Die vraag is beantwoord (blijft in stand, maar kan ook mis gaan). Nu heb ik dus een heel ander en nieuw probleem: upgrade naar W10 werkt niet.
Wat betreft de link, die biedt blijkbaar bij anderen geen oplossing of (die met de herstart) is niet toepasbaar bij dual boot. Via het icoontje gaat het ook niet. Dan kom ik niet eens bij het stadium 'installeren'. Daar kom ik wel via de microsoft site (maar dan houdt het ook op).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan