blijft hangen bij "load"

Status
Niet open voor verdere reacties.

opzoek25

Gebruiker
Lid geworden
9 jul 2008
Ik heb sinds enkele jaren een prijzige SONY DAR-1XR Home Theater System. Die heeft geruime tijd goed gewerkt, maar nu blijft hij bij het opstarten hangen bij knipperend "load" op de display en gaat dus niet verder. Ik heb geprobeerd om te resetten door de stroom uit- en aan te schakelen en dat heeft soms geholpen. Kent iemand dit fenomeen? Is hier nog iemand met dat probleem? Kan dit gerepareerd worden? En is het een dure reparatie?
Dank

Na zo hier en daar op het internet rond te kijken wordt mijn vermoeden bevestigd: de voeding van je dvd-speler is kapot. Als je zelf goed bent met techniek kan je proberen het zelf te repareren (vraag wel hulp op een forum als circuitsonline.net) of anders moet je naar een televisie-reparateur gaan.

Dat begrijp ik niet goed. ik dacht (maar ik kan mis zijn) dat eens de voeding stuk is, niets meer werkt. Maar "load" blijft wel knipperen en je hoort ook dat de koeling werkt. Dat betekent dat het toestel wel stroom krijgt. Kan het dan wel de voeding zijn? Iemand zegt mij dat er iets aan de hand kan zijn met de vaste schijf die mss moet vervangen worden. Het vreemde is dat de Sony wél opstart na een aantal keren gereset te hebben door de stroomkabel uit te trekken. Ik vrees dat een nieuwe harde schijf wel eens erg duur kan worden.

Het kan wel aan de voeding liggen: de voeding geeft een niet continue stroom met een waarschijnlijk niet gelijk voltage. Daardoor kunnen de apparaten niet opstarten. Koelers hebben daar geen problemen mee en lampjes ook niet. Sommige circuits ook niet (door gebruik van een condensator is er een continue stroom met gelijke spanning). Als het aan de harde schijf zou liggen zou hij helemaal niet op moeten starten, of wel. Maar dat laatste is niet het geval (dat is het probleem). Ik zou eerst (persoonlijk) de speler eens open maken en kijken of de harde schijf niet een gewone 3,5" of 2,5" harde schijf is met een SATA of IDE aansluiting. Ook zou ik dan de stekkers van de voeding eens doormeten om te kijken of er geen hoge spanning/geen spanning staat en of er een stroom loopt. Anders even naar een technische kennis brengen die dit kan of anders naar een televisie reparateur.

Heel erg bedankt. Ik breng het toestel naar een vriend die er meer van afweet, met jouw reactie erbij. Hij heeft al gezegd dat jouw uitleg erg waarschijnlijk is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan