Blijft hangen bij opstarten

• Onderwerp starter Onderwerp starter mcl
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mcl

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Besturingssysteem
Windows 10
Office versie
2022
Hallo,
Mijn PC met Windows 7 blijft bij het opstarten vrij lang hangen bij het scherm met de tekst WINDOWS STARTEN.
Hoe kan ik dat voorkomen?
Groet,
Martin

Kan je nog wel in de veilige modus opstarten?

Ow wacht, je pc start wel door? Dus je pc is traag bedoel je? Laat er dan eens een registry cleaner overheen lopen e.d.

Laatst bewerkt:
Het ligt niet aan de drivers.
Als ik hem voor de 1e keer opstart, blijft hij hangen bij het 1e scherm (de afbeelding van de video-kaart) en gaat niet verder.
Ik start hem weer op en gaat dan verder naar Windows opstarten, blijft daar een tijd (ong. 1 minuut) hangen en dan gaat hij verder opstarten.
Waar zou dat aan kunnen liggen?
Ik hoor graag.
Groet,
Martin

hmmm, dan is er toch iets niet helemaal lekker qua hardware waarschijnlijk. Heb je nog nooit een blauw scherm gehad?

Neen, een blauw scherm heb ik in het verleden wel eens gehad, maar al lan ge tijd niet.
Soms, als ik herstart, dan start hij wel snel op.
Ook bij een kaal Windows scherm, dus alleen de besturing geinstalleerd.
Nog een idee?
Groet,
Martin\

heb je na de schone installatie ook de drivers geïnstalleerd?

De drivers zijn geinstalleerd. Het vreemde is dat de ene keert blijft hij hangen bij het 1e scherm (van de videokaart) en start na een poosje weer door, de andere keer blijft hij hangen bij het scherm WINDOWS OPSTARTEN en na een poosje gaat hij weer doorstarten, de andere keer start hij gewoon in 1 keer achter elkaar op.

Hoe kan ik mijn harde schijf testen?
Alles werkt goed?

Dat kan bijvoorbeeld met HDTune. Doe vooral even de benchmark en doe een screenshot daarvan hier uploaden. Aan de hand van de benchmark kan je namelijk zien of dat de harde schijf nog naar behoren werkt qua snelheid ;)

Hier een print screen (ik begrijp er niet veel van...)
Kan je hier iets uit zien?
Groet,
Martin

Bijlagen

• Knipsel.PNG
    Knipsel.PNG
    62,8 KB · Weergaven: 36
Kijk eens aan, een SSD. Dan moet je dit natuurlijk ook aan ons vertellen he. Als je ons onvolledige/onjuiste informatie geeft kunnen we je nooit goed helpen hier....

Download en installeer de nieuwste drivers van je chipset nog eens ;) Vertel ook eens welk moederbord je hebt.

Hallo,
Mijn moederbord is:
ASRock P67 Performance CCpu Socket, Intel Sandy Bridge.
Ik heb de driver voor de CPU gedownload en geinstalleerd en na de herstart start hij nu perfect op.
Hoop, dat het zo blijft.
In ieder geval bedankt.
Groet,
Martin

De CPU heeft geen driver... Maar ach als het opgelost is, is het prima en heb je toch de juiste driver gevonden.

Ik heb te snel gejuichd. Hij blijft nog steeds hangen op het scherm met de tekst WINDOWS STARTEN. En dat duurt zeker 2 minuten
Kan hier ook nog iets aan gedaan worden?
Groet,
Martin

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan