blijft hangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

mango

Gebruiker
Lid geworden
27 aug 2006
Berichten
32
jo, ff een vraagie, heb net een nieuw systeem gekocht namelijk:
asus p5w dh deluxe
intel core 2 duo E6600
thermaltake 680w silent pure.
ati X1900XTX
2048 ddr2 kingston hyperX 800mhz
2x seagate barracuda 250gb 7200.9
etc.....

Mijn probleem is, bij het opstarten van mijn pc kom ik in het asus bios start scherm dan druk ik op delete en gaat vervolgens alles detecteren,maar blijft hangen bij pri master plextor dvd rom drive en daar blijft het bij, en heb nog meer problemen, vaak als ik hem restart valt hij terplekken uit en vervolgens moet ik dan weer ff wachten voordat ie weer aan gaat, maar af en toe restart ie wel gewoon goed.hoop dat iemand mij kan helpen
alvast bedankt:)
 
HEEL snel terug met dat ding...Net Nieuw....Dan hoort ie te werken.
 
lol ff serieus nu want aan jou heb ik geen **** ok!
hopelijk komt er iemand met een normaal antwoord.
Serieus.... ga terug. Je hebt iets gekocht wat niet werkt, dus terug met die computer en laten ze er voor zorgen dat ze een deugdelijk product leveren en ook nog doet wat ie moet doen.
 
Serieus.... ga terug. Je hebt iets gekocht wat niet werkt, dus terug met die computer en laten ze er voor zorgen dat ze een deugdelijk product leveren en ook nog doet wat ie moet doen.

waarom? zoveel mensen hebben problemen met de nieuwe intel processor en de mobo kijk maar op tweakers, hij blijft hangen bij me dvd rom als ie alles gaat detecteren daar is toch wel een oplossing voor.heb losse onerdelen gekocht he hij is niet waar ik hem heb gekocht (alternate) in elkaar gezet.
 
heb losse onerdelen gekocht he hij is niet waar ik hem heb gekocht (alternate) in elkaar gezet.
Maar dat zei je in je openingspost allemaal niet.
 
ik heb vorige week mijn besteld onderdelen binnegekregen van alternate die onderdelen kun je terug vinden op mijn eerste vraag:) vervolgens heeft een maat van mij die morgen terug komt van vakantie hem in elkaar gezet, maar toen we um eenmaal aan deden ging die alles detecteren maar bleef hangen bij die pri master dvd dinges, zelf heb ik niet zo veel verstand van hardware maar ik wil gewoon een aantal dingen opschrijven hoe ik dat kan oplossen, hij is heus niet kapot denk gewoon iets fout aangesloten??
 
Dan denk ik dat je "pri master dvd dinges" verkeerd is aangesloten.
 
Dan denk ik dat je "pri master dvd dinges" verkeerd is aangesloten.

ja daar dacht ik ook al aan:p,nog een ding als ik hem restart valt ie vaak uit dag eerst dat het aan mijn voeding lag maar denk het niet want ik heb 680w meer dan genoeg misschien dat jij dat weet waar het aan ligt?
 
Eerlijk gezegd, geen idéé. Staat er ook niets in je logboeken? Dit kan je vinden onder Start > Configuratiescherm > Systeembeheer > Logboeken.
 
Eerlijk gezegd, geen idéé. Staat er ook niets in je logboeken? Dit kan je vinden onder Start > Configuratiescherm > Systeembeheer > Logboeken.

niet echt ik heb nog geen windows ik zit nog zelf helemaal voor de bios:)
 
Ik denk dat je even moet controleren of alles goed is aangesloten.
Zitten de jumpers op de goed plaats (master/slave)?
Start eens op met minimale hardware om het probleem te isoleren.
 
Ik denk dat je even moet controleren of alles goed is aangesloten.
Zitten de jumpers op de goed plaats (master/slave)?
Start eens op met minimale hardware om het probleem te isoleren.

ja denk dat het iets is met master/slave verkeerd is aangesloten, oja nog iets als ie gaat detecteren staat er bij mijn geheugen pc2 5300 interleaved terwijl dat pc2 6400 moet zijn maar dat kan je geloof ik in je bios veranderen.
 
jo, ff een vraagie, heb net een nieuw systeem gekocht namelijk:
asus p5w dh deluxe
intel core 2 duo E6600
thermaltake 680w silent pure.
ati X1900XTX
2048 ddr2 kingston hyperX 800mhz
2x seagate barracuda 250gb 7200.9
etc.....

Mijn probleem is, bij het opstarten van mijn pc kom ik in het asus bios start scherm dan druk ik op delete en gaat vervolgens alles detecteren,maar blijft hangen bij pri master plextor dvd rom drive en daar blijft het bij, en heb nog meer problemen, vaak als ik hem restart valt hij terplekken uit en vervolgens moet ik dan weer ff wachten voordat ie weer aan gaat, maar af en toe restart ie wel gewoon goed.hoop dat iemand mij kan helpen
alvast bedankt:)

mag ik ook vragen waarom de plextor op primare master staat ?
normaal hoor dat een hard disk te zijn. kijke eens in de kast of de jumper goed staat.
2x master kan ook dit probleem geven en kabel select ook trouwens.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan