Blijft PC werken als het vergrendelingsscherm te zien is?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Het Hof

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
17 jul 2001
Berichten
1.252
In Windows 10 bestaat een vergrendelingsscherm, al dan niet voorzien van een wachtwoord. Op zich prima, maar ik heb in de zelfde computer ook Teamviewer draaien. Stopt Teamviewer als de PC vergrendeld is? Want dan zou die vergrendeling juist weer niet prima zijn.
 
Hallo peter. Ik las deze een tijdje geleden, misschien heb je er wel wat aan. Klik. Het is Engels.
 
Laatst bewerkt:
Dit gaat over de toegang van Teamviewer tot een PC. Op deze PC heb ik Teamviewer gewoon draaien, maar ik weet niet wat er gebeurt als de PC wordt vergrendeld. Blijft dan alles gewoon doorlopen?
 
Peter, wat bedoel je met "Gewoon draaien van Teamviewer" ? Wat is het probleem ?
Wil je je PC van buitenaf met Teamviewer blijven bedienen, of vrees je dan een inbraak van je PC door derden ? Of .... ?
Ik zou zeggen doe een test met hetgeen je wel of niet wilt. Dan kom je achter de (on-) mogelijkheden van een vergrendeld scherm.
 
Ik heb twee werkplekken, één thuis en één op mijn zaak. Ik wil niet, dat mijn kinderen zien wat ik allemaal op mijn thuis-PC doe, dus daarom wil ik kunnen werken op een vergrendelde computer.
 
Je kunt dan thuis eenvoudig dit controleren door met de PC van je kinderen via Teamviewer jou PC proberen te benaderen als die vergrendeld is.
Denk ook aan de energiestanden slaap en sluimer. Die kunnen de benadering blokkeren als Teamviewer die niet wakker kan maken.
 
Die check is wel mogelijk, maar de afstand tussen de twee PC's is 25 kilometer. Dat betekent, dat ik voor elke wijziging van setting 50 kilometer moet rijden om te kijken of het naar wens is. Ik hoop eigenlijk, dat iemand hier ervaring mee heeft.

By the way: geen PC van mijn kinderen, daar werk ik doorgaans niet op.
 
Je schrijft "Ik wil niet, dat mijn kinderen zien wat ik allemaal op mijn thuis-PC doe" Daaruit heb ik opgemaakt dat je kinderen thuis een PC hebben.
Kun je geen PC van iemand lenen om e.e.a. te testen. Zelf ervaren is beter dan horen zeggen. Mogelijkerwijs zijn de instellingen niet hetzelfde als die bij jou en krijg je geen juiste conclusie.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan