blijft wachtwoord vragen bij toegang NAS

Status
Niet open voor verdere reacties.

iwankre

Gebruiker
Lid geworden
18 jan 2013
Hallo Mensen,

ik zit met een ZEER frustrerend probleem waar ik niet uitkom.

Als ik op mijn NAS wil, dan ga ik naar windows verkenner en klik ik links op 'Netwerk' en zie ik al mijn computers en NAS die in het netwerk zitten. Ik klik op mijn NAS en hij vraagt om een gebruikersnaam en wachtwoord. Als ik dit invoer kan ik op mijn NAS kijken. MAAR het het probleem is dat hij dit niet opslaat, ondanks dat ik het vinkje aanvink dat hij dat WEL moet onthouden. Ook is het zo dat wanneer ik een volgende keer toegang wil hebben tot mijn NAS (wanneer ik de computer weer een volgende keer aanzet), vraagt hij weer om een gebruiker en wachtwoord, maar zegt hij ineens dat het wachtwoord niet goed is en kom ik er gewoon niet op. Ik kom er wel op met de GUI via Chrome, IE etc.

Ik snap niet waarom hij dit doet en omdat ik een printer aan mijn NAS heb aangesloten kan ik door dit geintje niet gewoon printen. Ik moet altijd eerst via de verkenner op mijn NAS komen om daarna te kunnen printen...Ik neem aan omdat het dan puur om de gebruiker/wachtwoord gaat.

Hier zijn de nodige gegevens.
NAS: Qnap ts-210
Windows 7

ik hoop dat iemand mij kan helpen hiermee..

alvast bedankt

Kijk naar Referentiebeheer.

Start die op: Start -> Configuratiescherm -> [zet de weergave bij "Weergeven op" op Kleine pictogrammen.]
Klik op Referentiebeheer
Sla de naam van de NAS in het netwerk + je gebruikersnaam + je wachtwoord op als nieuwe ingang in de juiste categorie.

NB: Het kan zomaar zijn dat in Referentiebeheer al een ingang staat voor de NAS, maar met een foute gebruikersnaam en/of wachtwoord! Kijk dat dus zeker even na, en pas die aan indien je er een vindt.

Tijs.

Laatst bewerkt:
heb het bewerkt.....nu kijken of hij zich goed blijft aanmelden de volgende keren bij opstarten...ik zal in de loop van de dag de computer meerder malen opstarten om het te testen.

bedankt..

getest, maar hij blijft vragen om gebruiker en wachtwoord. Hij geeft nu geen problemen meer dat hij het ww niet accepteert, maar ik moet de gebruikersnaam en ww blijven invoeren (ondanks dat ik aanvink referenties onthouden)

zijn er aanvullingen die ik kan controleren/doen?

bedankt

Ik heb verder geen idee/tip.
Hopelijk komt iemand anders nog met tips.

Tijs.

Probleem nog niet opgelost...hij blijft maar vragen om wachtwoord... ZEER frustrerend..

iemand??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan