Blijkbaar is keylogger fout, maar waarom?

Status
Niet open voor verdere reacties.

cybermier

Gebruiker
Lid geworden
16 mrt 2007
Berichten
13
Ik had een topic geopend om hulp te vragen bij het vinden van een goede keylogger. Nu blijkt dat een keylogger een fout iets is, maar ik snap niet precies waarom het fout is. Ik hoop dat we in dit topic hierover kunnen praten. Ik zal niet vragen om hulp bij het vinden van een keylogger...

Er zijn natuurlijk tal van redenen waarom mensen een keylogger nodig zouden kunnen hebben. Je kan zo ook je getypte tekst bewaard houden. Het hoeft dus niet persé spionage in de zin te hebben. In mijn geval is dat wel zo. Ik heb daar mijn redenen voor. (Not hard to figure out.) :confused:

Bovendien kan ik ook een keylogger installeren mèt medeweten van mijn medehuisbewoners. Is het óók dan fout? En ik las in het andere topic dat een keylogger altijd schadelijk is voor een computer. Is dat werkelijk zo? Wat kan er dan gebeuren?

Just curious... :eek:
 
Het is net zo fout als over iemands schouder meelezen terwijl hij zijn pincode intoetst, een gigantische inbreuk op privacy.

Om getypte tekst te bwaren hebben we tekstverwerkers, niet?

EDIT: Daarbij, dit soort schimmige producten worden vaak gemaakt door schimmige bedrijven, goede kans dat je naast die keylogger ook nog andere narigheid binnenhaalt waar je geen weet van hebt. Voor hetzelfde geld stuurt het ding z'n log gegevens niet alleen naar jou maar ook naar z'n maker.
 
Laatst bewerkt:
Hoe fout is het om je mans pincode te weten? Mijn man heeft trouwens mijn pinpas in zijn portemonnee en ik de zijne. Omdat het internetbankieren niet meer met zijn pasje lukt en hij dit iedere dag checkt. Dus ja, we weten elkaars pincode toch al... (boeiend met een gedeelde rekening) ;) Bovendien zeggen mijn man en ik beiden dat je in een huwelijk geen geheimen voor elkaar moet hebben.

Mijn man heeft er moeite mee mij te vertellen wanneer hij ergens de fout mee ingaat, maar wanneer hij weet dat hij niets op zijn computer kan doen zonder mijn medeweten... Ik hoop dat het een stok achter de deur is die hem ervan weerhoudt foute content te bezoeken. Alleen met zijn medeweten ben ik al achter... Ik zou nooit malware op zijn computer plaatsen zonder dat hij het weet. Daar ben ik inmiddels al van overtuigd. Van spionage is dan geen sprake meer. Dan is het hetzelfde als met de pincode! :thumb:

Een heel gedoe, maar mijn manneke is het gewoon waard. Ik laat hem niet zomaar wegglijden... :love:

Ik snap het probleem met het progje... Ik zou dus eigenlijk iemand moeten kennen die ik vertrouw en hem het progje laten maken?
 
Hallo,


of het nu de privacy schaadt of niet,het antwoord is dat *knip* een goeie logger is.



Gr. Jan
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Bedankt voor je reactie John. Alleen was een vorig topic afgesloten omdat ik er niet om had mogen vragen. Daarom gaat het hier eigenlijk alleen over het ethische en wat de nadelen zouden zijn van dit soort progjes. :rolleyes:
Ik denk dat je linkje verwijderd zal worden, maar ik heb hem al in mijn favorieten staan. Voor het geval dat! :thumb:
 
Link inderdaad verwijderd. Helpmij zit niet te wachten op keylogger gebruik of wil daarmee geassocieerd worden. Voor alsnog blijft de topic open, maar het zit wel op het randje.
 
Ik begrijp ook niet wat het probleem is als je een keylogger gebruikt.
Als ouder bv. kan je toch zo je kroost in het oog houden...Het is maar een voorbeeld die ik aanbreng.Er zijn wel talloze andere redenen om het gebruik van een keylogger te rechtvaardigen.
Natuurlijk als je je man op die manier in het oog moet houden is het gebruik van een keylogger niet de ideale oplossing.
Maar dat is een andere kwestie die hier op dit forum niet aan de orde komt.
Tenslotte heeft iedereen recht op een eigen stukje privacy die zelfs je wederhelft niet hoeft/mag weten.



Gr. Jan
 
Laatst bewerkt:
Het ligt er natuurlijk maar aan... Ik zou het wel fout vinden om stiekem zo'n programma te installeren, maar wanneer mijn man ervan af weet is het natuurlijk een goed controle-middel.
Ik snap dat zo'n programma vaak als privé-detective wordt gebruikt, maar er zijn ook redenen aan te voeren die het tot een handig hulpmiddel maken.
Maar dat is mijn bescheiden mening! :p

Ik heb het er overigens nog niet over gehad met mijn man... ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan