blijvende spyware, nog nooit meegemaakt

Status
Niet open voor verdere reacties.

evilan

Gebruiker
Lid geworden
11 mei 2006
Titel spreekt de waarheid. Ik heb dit nog nooit meegemaakt, en misschien kan je het niet meer als spyware rekenen maar als een virus.

Steeds als ik me pc opstart verschijnt er in me processenlijst op windows taakbeheer de 2 volgende processen :

IEXPLORE.EXE
IEXPLORE.EXE

Uit ervaring weet ik dat dit spyware is en niet een normale windows onderdeel.
Ik heb eerst geprobeerd om ze gewoon handmatig te verwijderen. Maar zodra ik ze deleted hebt van taakbeheer, komen die processen meteen terug.

Dus ik probeerde het met hijack die ik al heel lang gebruikt. Me hijack log was clean en dus moest ik het anders doen.

Ik gebruikte spybot search and destroy, die kon niks vinden.
Ik gebruikte webroot spysweeper, en die kon ook niks oplossen.
En nog microsoft anti spyware, en paar anti spyware programma's die ik geplukt hebt van hitman pro.

Maar nu het ergste wat ik nog nooit hebt meegemaakt.
Aangezien alles weinig effect had, ging ik me computer opstarten in Veilige Modus (zonder netwerktoegang natuurlijk) en dan die anti spyware programma's gebruiken.

Maar me veilige modus kwam in conflict met
IEXPLORE.EXE
IEXPLORE.EXE (ja 2 proccessen met dezelfde namen)
Ik zag dat me windows veilige modus, die 2 processen steeds probeerde aftesluiten, maar ze kwamen steeds terug. (veilige modus word normaal gesproken alleen opgestart met windows processen)

En daardoor was het onmogelijk om op veilige modus te werken, want door die oneindige conflict werkte me pc supertraag. (En was er 24uur een zandloper naast me muisicon) Maar ik had geduld en starte de spyware programma's op , ik wist al vanaf het begin dat die programma's weinig kunnen doen als de desbetreffende proces (IEXPLORE.EXE) nog aanstaat. En ik had gelijk.

Dus ik waagte een gokje en gebruikte Avast Antivirus, en die kon ook niks vinden.

Dus weten jullie een oplossing ? (Ik weiger botweg me pc te formateren, ik hoef dit niet te pikken van een process spyware)

Laatst bewerkt:
Als jij zelf je hijacklog kunt lezen en schoon verklaren dan heb je de andere programma's ook niet nodig.
Maar ook ik vraag mij af of dit geen crosspost is.
Ik sluit het in ieder geval.
Als het twee verschillende problemen zijn dan kun je dat bij mij kenbaar maken en danopen ik deze weer.
mail naar puppie@helpmij.nl

Op verzoek van TS weer geopend.
dit is volgens TS een ander probleem.

puppie zei:
Op verzoek van TS weer geopend.
dit is volgens TS een ander probleem.

Goed goed.. Maar dan zou ik, voordat ik hem verder help, graag zien dat het logje op Nucia netjes is afgesloten. Als er dan nog problemen zijn..

heeft hij/zij bij Nucia een log lopen....zoja geef dan even de link hier en dan sluit ik deze alsnog.
Op twee fora met 1 en hetzelfde probleem bezig zijn is vragen om moeilijkheden.

evilan,
Ga jij een log plaatsen bij Nucia ??

Nee... me log bevat nouwelijks data. De weinige data die het bevat zijn standaard windows opties.

En ik denk niet dat deze probleem opgelost kan worden met een hijack log.

Als je niet geholpen wil worden dat is aan jou.

Ook al bevat je log amper data dan zou het nog wel kunnen zijn dat er met Hijack This een gedeelte eruit gehaald kan worden, of daaruit kan mogelijk opgemaakt worden welke spyware op je PC staan..

Wel als we het van die kant gaan bekijken, wil ik wel de moeite nemen om me log te posten op die forum.

Maar thread niet sluiten he :p

[edit] log gepost op lucia forums, of hoe die forum ook mocht heten .

Laatst bewerkt:
evilan zei:
Wel als we het van die kant gaan bekijken, wil ik wel de moeite nemen om me log te posten op die forum.

Maar thread niet sluiten he :p

[edit] log gepost op lucia forums, of hoe die forum ook mocht heten .

Nucia...

Evilan,
ben jij aan het knippen geweest in jou log bij Nucia.
Normaal gesproken krijg je namelijk niet zo'n log
Ik zou toch echt het hele en volledige log daar plaatsen.

@XP_PC : Je hebt idd gelijk. Sorry ik had over die x gezien.:o Dus is wel malware.

puppie zei:
Evilan,
ben jij aan het knippen geweest in jou log bij Nucia.
Normaal gesproken krijg je namelijk niet zo'n log
Ik zou toch echt het hele en volledige log daar plaatsen.

Nee, is me hele log en bestaat nu uit 2 regels maar, geweldig he.

En het is opgelost nu, zie mij ander thread op deze forum want die is nog steeds niet opgelost.

(Moet ik hierbij nog gaan vermelden dat ik alleen sp1 hebt en niet sp2?, want ik zeg dat niet graag in openbaar want me windows is illegaal weetje, dus sp2 kan er niet op)

Weetje...

Ik heb toch het idee dat je raar bezig bent? Er lopen drie threads, over een probleem wat bijna hetzelfde is.
Op Nucia zeg je dat je geen problemen hebt, hier zeg je dat het niet is opgelost.

Kies een plek zou ik zeggen. Weetje..

XP_PC zei:
Weetje...

Ik heb toch het idee dat je raar bezig bent? Er lopen drie threads, over een probleem wat bijna hetzelfde is.
Op Nucia zeg je dat je geen problemen hebt, hier zeg je dat het niet is opgelost.

Kies een plek zou ik zeggen. Weetje..

he? maar me probleem omrent mij hijacklog is toch opgelost?
En dat heb ik daar gezegd en hier gezegd, dus er loopt als het goed is nog maar 1 thread op deze forum.

evilan zei:
he? maar me probleem omrent mij hijacklog is toch opgelost?
En dat heb ik daar gezegd en hier gezegd, dus er loopt als het goed is nog maar 1 thread op deze forum.
Ik zag dat me windows veilige modus, die 2 processen steeds probeerde aftesluiten, maar ze kwamen steeds terug.
Waar basseer je op dat Windows ze zou willen afsluiten?

Als je nog spyware hebt dan is dat zichtbaar in een HJT-log in principe.

(je hebt het log toch niet in veilige modus gemaaakt he?)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan